Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel God mat.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Svea HBV77
    Deltagare

Jag skulle med glädje mottaga lite nya matrecept. Ibland vet jag inte hur det blir, men jag har absolut ingen inspiration vad det gäller att hitta på vad vi ska äta.
    Sitter där och försöker skriva handlingslista och kan inte komma på någonting :cry:
    Så kom igen, det måste finnas massor av goda rätter man kan laga :lol:

Buss på er så länge

//Sussie

Peo HBV 2
    Deltagare

Det är bara att komma över och kolla in Annelies Ca: 2500 resept!! :drink

Charsten HBV 21
    Deltagare

Idag fick jag Blodbröd och fläsk med vitsås i dosan…….. mums va gott det va. :thumbup:

husbussens
    Deltagare

Ja du charsten
    Vart bröden sitter kan jag ju gissa. men blodiga??
    Fläsk kan vi väl ha lite till mans
    Men Vitsås i dosan den var häftig.

En undrande HBV 1

Lennart HBV89
    Deltagare

Tommy!
    Detta var en 10-poängare. :thumbup:

Lennart :vink

Svea HBV77
    Deltagare

Dubbla 10-poängare :lol:

//Sussie

Stig HBV80
    Deltagare

Hej Tommy
    Det var verkligen en 100 poängare……..
    :thumbup:
    Bittan/Stig

*Anna o Ari
    Deltagare

:wub: Jag säger bara Tjäl knul!!!!! Ta en bit älg eller nöt direkt ur frysen sätt in i ungnen som den är på låg värme i 12 timmar. ta sedan ut o lägg i saltlag. sås till detta 5dl grädde med kvibille gräddädelost smulla i bitar o lös upp den i varma grädden. smaksätt med salt efter tycke o smak. Såsen gör att man inte behöver prata om bilringar runt midjan. utan bussdäck och dom är ej godkända för 110km. :chock

Charsten HBV 21
    Deltagare

Ja du Tommy du verkar nyfiken men jag väntar med att tala om lösningen på din undran till vi ses uppe i Sälen, vi ses ju där i morgon så då skall jag berätta….och du :lol: då vi kommer fram har vi nåt annat som flyter som vi skall äta. :chock

Charsten HBV21

Svea HBV77
    Deltagare

Idag har jag i alla fall fått ett jätte bra recept på soppa, och till och med fått smaka.
    Broccolisoppa, mums.
    Bacon, lök,potatis, morötter och broccoli samt buljong som fått småputtra ett tag. Blev jätte gott. Men efterrätten var nog godast ändå :party3 vaniljglass med nykokt hjortronsylt. Jag äääälskar hjortronsylt. Tack för burken jag fick med mej hem, jag ska vakta den med mitt liv.
    Tack Eva och Lennart för en trevlig lördag. :blomma: Vi ses snart igen.

//Sussie och Åke

Torleif HBV87
    Deltagare

Jadu Sussie, ditt problem är mycket välbekant så jag kommer nog också att ta till mig av de tips som dyker upp. :type Jag gissar att du menar vardagsmat som är relativt lätt att laga och inte tar alltför lång tid att ordna. Åtminstone är det så för oss. Eva-Lena har nyligen gått en kurs i matlagning med ortens krögare, men då var det fråga om mer avancerade rätter som tar lång tid att laga. Så det har löst några helgmiddagsproblem för oss. :coffeenews
    Beträffande hjortronsylten så är det nog klokt att vara rädd om den. Åtminstone om den kommer från Åseletrakten. För sedan det kommit ett stort antal utländska bärplockare som plockar för att tjäna pengar, så är det numera rätt svårt att hinna först till myrarna och få tag på hjortronen till sylten. Gör man inte det så är det rensat. Man måste vara beredd att traska en bra bit och veta precis vart man ska gå. :dansa

Torleif

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.