Hem Forum HBV Medlem Presentation Håkan HBV68

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    intendit
    Medlem

Håkan Kjellin heter jag, frugan Inga-Len och ungarna Anders och Kristoffer.
    ( 92:a resp 95:a )
    Bor numera i Falun men kommer ursprungligen från Smedjebacken och en uppväxt präglad av bilar, lastbilar, motorsport, maskiner och fordon av alla upptänkliga slag !
    Då detta inte alls var något släktdrag, eller ens så att säga fanns i familjen är det väl ett medfött intresse får man förmoda :blink:
    Lite märkligt kan då tyckas att jag inte fullföljde min redan i tidiga år fastslagna dröm om att bli långtradarchaufför, utan i stället blev järnvägare, men så blev det, och så är det än i dag.
    Men jag brukar fortfarande säga att jag ska bli långtradarchaufför när jag blir stor.
    Utöver detta intresse för allt som rullar och brummar så är musik också något som jag aldrig tröttnar på :yes
    Jag spelar dock inget instrument, men jag lyssnar desstå mer, med en förkärlek till rock och country med ett traditionellt stuk.
    Foto är ett annat intresse och ser du någon som halvligger vid vägkanten siktandes med kameran mot en lång raksträcka, eller mot en gammal förfallen bensinmack så kan det vara jag. Likaså kan du finna mig och kameran vandrandes runt i någon av Bergslagens bortvittrande gruvmiljöer, eller kanske på någon nostalgimarknad, eller bilskrot.
    Bussen min, det är en Scania Vabis B7658 från 1965 som köptes hösten 2003.
    Att valet föll just på henne var inte så konstigt.
    Hon kombinerar och uppfyller nämligen på ett alldeles utmärkt sätt flera av mina intressen som till exempel att köra lastbil, att äga och pyssla med ett gammalt nostalgidoftande fordon, och inte minst den här längtan ut på vägarna !

Vi ses därute på landsvägen !

Håkan

Charsten HBV 21
    Deltagare

Välkommen in i gänget :drink1 hoppas ni skall trivas. :beer

Peo HBV 2
    Deltagare

Hej Håkan och välkommen! :vink En fördel med bussar och lastbilar är väl att det inte är så lätt att spåra ur <!–emo&:P–>:P somjag gjorde nu :suck1 Men huvudsaken är att vi har sköj, :yes och det kan jag nog säga utan att bli motsagd att DET HAR VI!!! :party6

Ewa HBV11
    Deltagare

Hej på er och välkomna.
    Vilken tid det tog innan ni gjorde slag i saken, men bättre sent än aldrig.
    Hoppas vi ses nu i år och inte bara är på samma plats men vid olika tidpunkt. :beer

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.