Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Har köpt Husbuss!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    *Raymond
    Deltagare

Hej på er alla. Har surfat runt en hel del på forumet och letat info och det har jag verkligen hittat massor av. :lol:
    Idag kom vi hem från Östersund med vårat “nyförvärv” en Volvo B58 från -66. Har sovit i den med hela familjen i två nätter och det har fungerat utmärkt. Och vilken skillnad att ligga på vägen o “lulla” gemfört med att dra husvagn…. uj uj uj….
    Bussen ska väl i princip bara vara att köra med, men jag har en del saker jag vill åtgärda snarast.
    1. Vamvattenberedaren ska bytas. Finns en ny med.
    2. Gummit under kofångaren ska lagas alternativt tas bort helt. Förslag??
    3. Byta stereon så vi kan spela CD oxå. Har en ny liggandes.

Sen är den ju inte så vacker i lacken, men det är något jag får dras med ett tag.
    Vi åker till Falun o lyssnar på P-Floyd nästa helg, en grupp som bara spelar Pink Floyd, gissa om vi längtar dit?? :lol:

Sen är det planerat att vi ska ta “LOFFE” på en tur till Tyskland, jag ska på släktträff där. Håller bussen för den resan så vet jag inte vad vi ska hitta på sen, men resmål och anledningar till att åka ut finns det ju alltid.

Och är det nu så att ni råkar se en blå-vit gammal Volvo med “LOFFE” i destinationsrutan, så hojta till, jag vill gärna träffa er o snacka lite buss och sånt. Vi är inte farliga, inte ens hunden :lol: [attachmentid=509]

Ewa HBV11
    Deltagare

VIlken pärla :thumbup:
    Kanske du har möjlighet att ta dig till någon av de kommande träffarna?
    Kolla i träfflistan på hemsidan.

Hej så länge

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.