Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › HBV 120 på semester
- Detta ämne har 23 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 11 månader sedan av
Torgny J HBV 66.
-
FörfattareInlägg
-
19-07-2011 kl. 20:28 #2438
JohnyoAnnSofie HBV120
DeltagareHej på er alla nu har vi kommit den första trevande biten på årets semestertripp står på IKEA i Sundsvall på väg söderöver imorrn efter en väl tilltagen IKEAfrukost
Målet för morgondagen är Gävle och då närmare bestämt den stora planen jämte Läkerolfabriken vid gavleån om det är ledigt
Tänkte detta som lite dagbok om det kan intressera någonHa det så bra
AnnSofie & Johny
19-07-2011 kl. 21:27 #13823Börje HBV216
DeltagareKlart man är intresserad och kommer att följa er dagbok!
Själv ska jag imorgon lasta in ”Lill-grabben” (som numera är en farbror på 35 år) plus några lådor ”Prat-vatten”. Sen åker vi två ut till någon vacker plats och försöker reda ut vart de senaste åren har tagit vägen. Jag tror inte vi lyckas helt men det brukar vara kul och nyttigt.
Och jag kommer inte att kunna lämna någon dagbok, vi har dessbättre ingen protokollförare med…
Ha det bra på er tur
Börje HBV216
19-07-2011 kl. 21:28 #13824Göran HBV 222
DeltagareCITAT(JohnyoAnnSofie HBV120 @ 19 Jul 2011, 22:28 ) [snapback]13637[/snapback]
Tänkte detta som lite dagbok om det kan intressera någon
Vilken bra idé!
När jag och pojkarna var ut och åkte förra två veckorna visade vi vår position via Google Latitute men det var ju endast för personliga kompisar. Att skriva här är ju en mycket trevligare tanke!20-07-2011 kl. 07:35 #13825Svea HBV77
DeltagareDet är alltid kul att höra om resor, strapatser och skojiga saker. Tips på olika ställen att stanna på är ju alltid välkommet. Måste ju säga att nu är vi riktigt sugna att komma oss ut igen. Snart så
Ha en riktigt trevlig semester Johnny o Annso och alla andra som är ute också förstås.//Sussie
20-07-2011 kl. 12:57 #13827husbussens
DeltagareHej på er.
Det där med Resedagbok var en kul grej. Många har ju datorn och uppkoppling till nätet med sig så vi väntar med spänning på dagens bidrag från er som är på tur. Och ännu roligare om det är lite foto med.
Jag är tyvärr inte den (och kanske många med mig) som inte kan få in dom därane fotona i forumet. (Gammal telefon som man kan ringa på) och skall man få iväg kamerakorten så vete fa-n hur man gör. dom är alltid förstora för att skicka.
Jag kanske kan få en kurs i Rättvik för dit ska vi.
Kör försiktigt och njut av tillvaron.
För snart är det dax att köpa julklappar.
Tommy HBV 120-07-2011 kl. 16:34 #13828JohnyoAnnSofie HBV120
DeltagareOnsdag afton har just ätit god middag under dagens regnskur som faktiskt behövdes för att få lite syre i luften efter en lite kvalmig dag
står på vårt vanliga ställe efter Gavleån mittemot MHC ställplatserna
Ska nu gå en sväng på stan i solskenet det är visst nåt rajtan tajtan på centrum sägs detHörs imorrn
20-07-2011 kl. 20:33 #13829Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareSånt här är alltid roligt att läsa/följa.
” border=”0″ alt=”smile.gif” />Go tur!
21-07-2011 kl. 14:47 #13833JohnyoAnnSofie HBV120
DeltagareTorsdag eftermiddag Kul att nån följer vår resa ni får ju gärna komma med bra förslag om saker vi ska passa på att besöka ock liknande. Igårkväll så var vi in till centrum på slottsbacken där det var världens drag först Svensktoppen nästa nån typ av talanguppträdanden sedan blev det jättedrag med E-Type som fick strömavbrott några gånger under sitt tämligen ljudliga uppträdande en kille bredvid oss mätte upp drygt 100 Db och då stod vi 70-80 meter från scenen fyrverkerier och annat också.
Ikväll står middag på church street saloon på agendan ett absolut måste om man är i Gävle tycker jag.
Ska försöka mig på att få in nån bild sedermera men det är faktiskt lite pilligt tycker jag
Det vore bra om det fanns en hjälpmotor som omvandlar införd bild till rätt storlek för forumet vid införande.
Har annars idag besökt Mackmyra bränneri och luktat lite dock inte smakat ( det brukar vi göra hos Tommy )
Imorrn blir det järnvägsmuseum och sedan drar vi en bit söderöverHa De tiss imorrn
21-07-2011 kl. 20:25 #13834Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareJärnvägsmuséet låter kul!
” border=”0″ alt=”smile.gif” />Klart att jag kommer att följa detta.
OM ni far mer söderöver, ta och titta in på nybyggda/invigda museét i Strängnäs, Arsenalen!!
Jag tror inte att man måste vara specialintresserad av “Gröna fordon” för att ha utbyte av det.
” border=”0″ alt=”smile.gif” />Go tur
22-07-2011 kl. 20:21 #13836JohnyoAnnSofie HBV120
DeltagareFredag kväll i Torshälla har fått ställa oss vid småbåtshamnen trots att det egentligen inte finns plats men trevligt folk och god vilja fixar det mesta.t.ex toa,dusch och ström
Har duschat och laddar batterier för brinnande livet.
Fick tips om Bolinder Munktells traktormuseum i Eskilstuna så det blir naturligtvis ett besök imorrn ( har fått lov av damen )
Sedan styr vi nog kosan neråt Bergs slussar och tittar lite i helgen, hemma är vi ju inte så vana vid kanaler och sånt grejs.
Hörs imorrn23-07-2011 kl. 08:19 #13837husbussens
DeltagareHej på er.
Det låter som en trevlig tur ni är på.
Vi satt uppe i natt och tittade på ett fantastiskt åskväder utöver Vänern. Det blixtrade i stortsett oavbrutet men väldigt lite muller. Och hade man velat duscha i regnet så hade det gått fort ca 12 mm på en halvtimme.
Vi firar denna Lördag med en dag på jobbet i lungn och ro så vi kan ta någon dag ledigt till Rättvik
Ha en god fortsatt tur vi syns snart i Rättvik23-07-2011 kl. 20:10 #13840JohnyoAnnSofie HBV120
DeltagareLördag kväll Ikea parkeringen i Linköping
Dagens besök på Bolinder Munktells Museum i Eskilstuna var riktigt trevligt en fin samling maskiner vissa kördes eftersom man dragit ut avgasrör fin sång på Leffemotorn
Har åkt i 30 gradig värme mest hela dan till dess vi kom till Bergs Slussar och klev ut då började regnet plus att SJ har fel på nån broöppning österut så det kan inte passera båtar i kanalen nån sa att bara det släpper på så är över hundra båtar på kö i kanalen. Bergs Slussar i övrigt är en trång och dyr historia 175 kr. för att stå med husbil och då ingår absolut ingenting bättre då att åka sex kilometer till IKEA och parkera gratis och äta god frukost imorrn. Ja du Tommy ett sånt där åsk väder hade vi för ett par nätter sedan i Gävle men där dundrade det rejält Vovven hade nästan hjärtklappning.
Imorrn ska vi nog titta till slussarna igen och se om det har börjat röra på sig och sedan till Motala och motormuseum mmHörs imorrn
23-07-2011 kl. 20:16 #13841Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareVi tog en kort tur hemmavid. Det var lika hett o kvavt här!!
Vi önskar att vi hade mer semester att ta ut.. då for vi ut på långtur igen.
Fortfarande intressant att läsa vad ni har för er
” border=”0″ alt=”smile.gif” />24-07-2011 kl. 17:41 #13842JohnyoAnnSofie HBV120
DeltagareMotala Söndag afton
Dagen har präglats av Göta Kanal kan man säga först besök vid Bergs Slussar fint väder och många som trängdes för att slussa åt båda håll efter stoppet stannade sedan till vid Borensberg på vår väg till Motala där vi nu har strosat omkring lite tills regnet kom men i morrn blir det besök på vad som sägs vara en av Sveriges största motormuseum vackert beläget vid småbåtshamnen jämte Göta Kanal sedan styr vi nog kosan lite norrut igenHörs imorrn
25-07-2011 kl. 19:51 #13849husbussens
DeltagareSåg ni smedjan på museumet. Den är verkligen fin. Och framförallt det står en väldigt tidig Scania Vabis där.
Motala är verkligen en fin plats fint vid vattnet och många fina resturanger och äveb en och annan pub.
Vi saknar lite bilder från eran resa ??
Men vi är ganska nöjda ändå.
Men det måste vare ensamt på vägen eftersom ingen mer skriver?
Tommy HBV 1 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.