Hem Forum HBV Medlem Presentation HBV 169 Christian HIndersson

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    *Christian
    Deltagare

Hej alla, tänkte presentera mig . Jag heter Christian kallas Kippe av mina vänner.
    Jag är 42 år gammal, bor i Norrtälje i en hyrestvåa tillsammans med Uncas som är en Jack Russelkille på 8 år, vi blir ibland kallade för Unkis o Uncas :mellow: .
    Jag jobbar som samordnare/drifttekniker åt Veolia Vatten AB. Vi sköter driften på vatten, avloppsverk och nätverk åt Norrtälje kommun.
    Jag har jobbat i branschen i tjugo år nu, tidigare åt Norrtälje kommun.
    Jag älskar camping och teknik och försöker kombinera detta när det går, det kan handla om att packa mc:n och dra iväg på en tur och det har blivit ngra genom åren. Nu har jag tagit det hela ett steg längre och åter blivit med buss. Ja jag har haft buss tidigare.
    Jag var då med i en dykarklubb och spelade undervattensrugby, vi hade alltid svårt att få folk att ställa upp med bilar så jag och en kompis köpte en gammal scania B-56 från 1966 med VBK kaross.
    Mycket rustande senare hade vi en driftsäker trotjänare som tog oss land och rike kring, vilken gemenskap det var, bussen var alltid full med folk på cuper o matcher, den blev en självklar samlingspunkt, jag var fast.
    Nu har jag köpt en Mercedes LPO 1013 -80 med VBK kaross. Den är bostadsinredd men med mera hjärta än kunskap, jag har tänkt mig en rullande ombyggnad så långt det är möjligt.
    Bygga själv är ju ändå halva nöjet :lol: .
    Först på önskelistan står ett garage så jag får med hojen :thumbup: . Bussen har jag på min arbetsplats (tills det blir för stora protester).

Tom HBV168
    Deltagare

Välkommen Christian hälsar en annan nykomling!
    Vår buss står oxå för närvarande på min arbetsplats där vi har en stor och fin verkstad med smörjgrop, domkrafter och grejor för riktigt stora doningar (mobilkranar m.m.).
    Nu skulle man bara skaffat sig lite mer tid oxå…

Charsten HBV 21
    Deltagare

Välkommen till klubben!

Anki & Charsten 21

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Välkomna önskar HBV 66 i varberg. vi ses väl någonstans vid en träff i sommar? :cheers: :drink1 :vink

Sonja HBV 133
    Deltagare

Vi hälsar oxå välkomna och hoppas att vi ses på någon träff :cheers: :party6 :thumbup:

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.