Hem Forum HBV Medlem Presentation HBV 252 Bengt & Carro

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare

Frihet på Hjul !!
    En massa mera hjul än vi tidigare haft ,men det spelar ju mindre roll :blomma:

Så ,vilka är då vi ??
    En familj från Norr ,Bengt ,Carro & John som blir 18 i år, Jouline som blir 16 & Josefine som blir 9 , ja & vi resonerar som så att man är aldrig äldre än man gör sej :cheers: ,men våran ålder är ingen hemlighet ,vi är 35 respektive 37 år :vink

Nåja,vi har bägge våra rötter i Södra delen av landet, så vi har i alla år kuskat uppifrån & ner med bil till bla.Göteborg där farfar bor.
    Hem,har vi alltid fått hyra ett envägs släp för att få plats med allt vi köpt eller fått.

Så gick åren,hela familjen har en grund sjukdom som gjort Carro väldigt dålig med åren efter några bil olyckor.
    Carro blev sämre i benen & kunde inte gå så bra i trappor ,MEN varje gång man kom hem till någon hade dom Gäst rummet på Övervåningen :cry:
    Carro älskar ,som resten av familjen att resa ( vi har bland annat bilat runt Europa 2005 bara med en Toyota Previa ) blev ledsen & undrade hur det nu skulle gå ??

Men ALLT har en lösning :finger ialla fall om man heter Bengt :vink
    Så en -83:as Husvagn av märket Polar införskaffades -09 & byggdes om till max ,med en tre vånings säng för barnen & så vidare.

Resorna kunde fortsätta ,vi hade nu ett Sovrum på Hjul :finger
    År 2010 Opererades Carro för 3:e gången i ryggen & blev mer sittande än gående.

År 2011 åkte vi på semester & då vi efter besökt var & vart annat sjukhus i delar av Sverige vände vi åter hem,sorgsna efter bara 2 veckor.
    Då hamnade Carro på sitt 2:a hem, Ortopeden,
    Överläkaren tittar & pekar på Bengt & säger :

-“Hörruduru, skaffare en Husbuss så hon kan ligga då du kör så hon slipper bli sämre för varje semester resa”

Han skojade nog mest men tja…
    Bengt & Carro spann vidare & hösten 2011 hade diskussionerna gått fram & tillbaka.
    En gammal buss var vi överens om,för en jänkare skulle vi gärna ha,men nu fick vi nöja oss med en veteranare.
    En besiktad & godkänd sådan, fullt inredd & kör klar ,MEN vissa detaljer vill vi ha ändå ändra & sätta vår prägel på , som luft värme pump & så vidare.

Carro krävde Överläkaren på skoj, på 10% av bussens pris & överläkaren skrattade & sa :
    -“Jag antar att jag inte kan få er att stanna i landet ??”
    Och nej ,vi hoppas inte han kan det :drink1

Intressen finns i familjen,men RESA & Bilar & lite annat är några av de gemensamma.
    Vi har även gjort en blogg där vi ska skriva in saker som ska åtgärdas för att få våran prägel på bussen ,där hela familjen kan skriva.
    http://frihetpahjul.blogspot.com/

På grund av att Carro dessutom har El-rullstol numera så har nu ett släp införskaffats,så att vi ska kunna åka så smidigt som möjligt utan att behöva packa i & ur bussen vid varje stopp,så vi kommer nog höra av oss om “Ditten & Datten ” & tips & trix av alla dess möjliga & omöjliga slag & hoppas ni kan hjälpa oss som är novisa inom detta område än så länge :cheers:
    För Husbuss ,det är ett Nytt kapitel för Familjen Svensk, FRIHRET PÅ HJUL !!

husbussens
    Deltagare

Hej på er igen.
    Vad bra att ni kom in på forumet till sist.
    Och hjärtligt välkomna ska ni vara.
    Tommy HBV 1

Börje HBV216
    Deltagare

Välkomna i klubben Carro & Bengt! Välkommen till ”Frihet på Hjul” som ni skriver själva!

Det var en gripande historia, jag hoppas allt blir så bra som ni hoppas. Jag tror det!

Och förresten, var glad att det inte blev en ”köpebil” från USA, er Volvo är bättre grejer… :lol:

Välkomna i klubben!

Börje & Brigitte
    HBV216 :vink

CITAT(Tommy HBV 1 @ 31 Jan 2012, 21:58 ) [snapback]14203[/snapback]

Hej på er igen.
    Vad bra att ni kom in på forumet till sist.
    Och hjärtligt välkomna ska ni vara.
    Tommy HBV 1

:drink1
    Hej igen & tack så mycket ,ÄNTLIGEN fick vi till det utan att skriva en hel bok också =)
    Tack igen ,det ligger i vårt höga nöje :blomma:
    //Carro & Bengt

Välkomna i gänget! :drink1
    Ser fram emot rapporter om hur ni tänker och bygger, inser att behoven gör att det går åt en hel del specialare här och där…. :wacko:
    Var tänkte ni ställa elektriska stolen ( :chock ) under färd? Går den in i bakluckan eller blir det släpet?
    Richard

CITAT(Börje HBV216 @ 31 Jan 2012, 22:13 ) [snapback]14205[/snapback]

Välkomna i klubben Carro & Bengt! Välkommen till ”Frihet på Hjul” som ni skriver själva!

Det var en gripande historia, jag hoppas allt blir så bra som ni hoppas. Jag tror det!

Och förresten, var glad att det inte blev en ”köpebil” från USA, er Volvo är bättre grejer… :lol:

Välkomna i klubben!

Börje & Brigitte
    HBV216 :vink

Hallojsan & Tackar :vink
    Ja vi försökte få storryn ner kortad ,ville ju inte lämna ut en bok direkt :finger
    Men i korta drag så var det så allt började & vi har ju länge sagt :
    “Då barnen flyttar hemmifrån …”
    Men tja,det blir väl roligare så här helt enkelt :blomma:
    Vi tror också att det blir så bra som vi vill, vi lever för dagen & morgon dagen & planererar hej vilt våran första resa :finger
    Jag (Carro ) var i våran dags tidning här om hur man kan leva trots att man har en sjukdom & då fanns de tre rutor där det stod “Saker jag inte kan vara utan”
    Där var bussen med…hehehehe….aja, men vi längtar som tokar hela familjen & familjen vi ska ta med på premiär turen :blomma:

Hahaha…Om inte annat ryms vi bättre i denna än i en “köpe bil från Usa” omän dom är fina dom me…hehehe :smile_rofl:

Tack igen ,det ska bli skoj att vara med ,för det verkar vara ett härligt gäng galna människor ,passar oss perfekt det :cheers:

Tack igen //Carro & Bengt :vink

CITAT(RICKARD/ULLRICK HBV74 @ 31 Jan 2012, 23:22 ) [snapback]14208[/snapback]

Välkomna i gänget! :drink1
    Ser fram emot rapporter om hur ni tänker och bygger, inser att behoven gör att det går åt en hel del specialare här och där…. :wacko:
    Var tänkte ni ställa elektriska stolen ( :chock ) under färd? Går den in i bakluckan eller blir det släpet?
    Richard

Thanx ,vi ser fram emot att få vara med här ,vi har visat kidzen sidan & dom med ,ja nu pratar jag de två stora , gillar till å med att hänga med här :finger

Härligt ,vi ser fram emot att få vår prägel på bussen & tja de enda som kommer vara likt sej sedan är “Pappa skåpet” :cheers: skulle jag tro…hahaha …

Jo,Bengt kommer nog få göra om hur mycket som helst antagligen genom åren,så det funkar för framför allt mej ,han har redan planerat för då jag inte kommer ur elektriska stolen :lipa & hur han då ska göra..Jocke borde han hetat, uppfinnar Jocke ,förstår hans förkärlek till Kalle Ankas Husvagn ,eller var det Musses ?? aja ,men ni hänger med ??
    Sådan är han ,min man :finger

El-rullen hade gått in i last utrymmet ,men Bengt vill ju rymma så mycke mer ,så han köpte ett släp me en kompis, & ramper har vi fått från hjälp medels centralen så tjoho,en 13 meters buss med pytte litet släp,kommer se bra ut det …så då vet ni vilka ni vinkar till i sommar :vink
    //Carro & Bengt

Tom HBV168
    Deltagare

Ett gäng galna människor? Jajjemen, det har jag sagt hela tiden – för inte kan man väl anses vara normal som kör omkring med en stor buss. Normala människor åker buss, men då oftast med en yrkeschaufför och ett större gäng passagerare.
    Och min erfarenhet av kollektivtrafiken är att det är lättare att köpa en egen buss än att försöka köpa en bussbiljett med kontanter

Ni ska känna er mycket välkomna hit, hoppas ni kommer att trivas med oss andra galningar!

CITAT(Tom HBV168 @ 1 Feb 2012, 00:06 ) [snapback]14214[/snapback]

Ett gäng galna människor? Jajjemen, det har jag sagt hela tiden – för inte kan man väl anses vara normal som kör omkring med en stor buss. Normala människor åker buss, men då oftast med en yrkeschaufför och ett större gäng passagerare.
    Och min erfarenhet av kollektivtrafiken är att det är lättare att köpa en egen buss än att försöka köpa en bussbiljett med kontanter

Ni ska känna er mycket välkomna hit, hoppas ni kommer att trivas med oss andra galningar!

Tackar Tom,jodå ,vi kände oss bara vi såg sidan Välkomna,eller ja vi visste att vi skulle vara det :vink
    Och jo,efter ungarna åkte buss & det bara strulade till & från skolan tänkte vi :
    “NU köper vi oss en egen”… :smile_rofl: Nä men så kunde storryn lika gärna gått.
    För två gratis kort,med 20 resor vardera har vi fått i sommar för alla fel som vart med kollektiv trafiken för barnen,för då blev mamma arg :lipa

Tack igen ,vi gillar galningar bättre ,då har man oftast roligare ,så vi kommer nog trivas :cheers: //Carro & Bengt

Svea HBV77
    Deltagare

Välkomna hit till denna emineta förening.
    Hos oss finns alltid ställplats och alla Hbv:are är välkomna (inte alla på en gång då kanske :o )

Hoppas ni kommer att trivas,
    önskar ytterligare två bussgalningar.

//Sussie o Åke

CITAT(Svea HBV77 @ 1 Feb 2012, 21:56 ) [snapback]14236[/snapback]

Välkomna hit till denna emineta förening.
    Hos oss finns alltid ställplats och alla Hbv:are är välkomna (inte alla på en gång då kanske :o )

Hoppas ni kommer att trivas,
    önskar ytterligare två bussgalningar.

//Sussie o Åke

Tack ,tack,vi ser fram emot att få vara delaktiga i denna eminenta förening :vink
    Att det finns ställ plats hos er låter jätte bra, vars bor eran brevlåda :blomma: ,tänkte så vi vet var vi ska “leta oss” hehehe
    VI brukar hålla oss nära e4:an & e20 :thumbup:
    Tja så klart ,kan ju bli fullt om alla kommer till er på en gång då kan jag tro :chock men “Plötsligt händer det”… :chock
    Hoppas ni har kaffe då som räcker,men annars är det ju sådant man brukar ha med sej i överflöd, antar att vi där kommer vara som med husvagnen ,skillnaden är att NU kan vi dricka & koka det under färd.
    Vi har vänner längs hela landet ,men tja “få har nog ställplats”
    Ställplats har vi med ,inte här där vi bor nu,men nära Byske älven där vårt hus ligger,för där finns en gård på 3000 kvadrat, dock har vi tagit bort elen där eftersom vi inte bor där längre, men ngn granne har en brunn med pump vatten ni säkert får ta av :vink

Vi är övertygade om att vi kommer trivas hos er & ser fram emot många härliga forum trådar & träffar som kommer vara framöver :party3

//Carro & Bengt :vink

Benny HBV 249
    Deltagare

Välkomna! Kommer följa er blogg då vi själva är nya på det här med buss.

Välkommen! :thumbup: Skulle ni våga er inåt E45 så finns det parkeringsplats här med. Nu ska jag kolla er blogg! :vink

Åker till Lövånger till helgen för att delta i ett stort retroskoterevenemang!!
    http://retroskoter.com/viewtopic.php?f=11&t=8625

CITAT(Benny HBV 249 @ 6 Feb 2012, 00:01 ) [snapback]14277[/snapback]

Välkomna! Kommer följa er blogg då vi själva är nya på det här med buss.

Tackar,tackar :vink
    Va skoj att inte bara vi är nya på de här med buss :blomma:

CITAT(Lars och Elisabet HBV 251 @ 6 Feb 2012, 20:49 ) [snapback]14290[/snapback]

Välkommen! :thumbup: Skulle ni våga er inåt E45 så finns det parkeringsplats här med. Nu ska jag kolla er blogg! :vink

Åker till Lövånger till helgen för att delta i ett stort retroskoterevenemang!!
    http://retroskoter.com/viewtopic.php?f=11&t=8625

Tack tack :vink , det låter bra ,alltid bra att veta var man kan “husera” med bussen :blomma:
    Ja bloggen har nyss startat men det blir mer eftersom :party6

I Lövånger ,där står vår buss parkerad hos ett par vänner faktiskt ,ja eller närmare sagt just “utanför” Lövånger & dit ska vi på lördag eller söndag ,vi har inte bestämt oss vilken dag ännu. :blomma:

Vilken dag är det retroskoterevanemanget då ?? Lite häftigt också =)

Ja ä int världen rätt liten?? :lol:

På lördag klockan 10 är det skoterparad genom Lövångers samhälle. Utgår från LEAB och går i krokar genom samhället.
    Jag tror att färdvägen är någorlunda beskriven i lännken som jag skickade med.
    Vore kul att höra om ni var och tittade. I FJOL VAR DET 85 gamlingar i paraden!
    Såå, utanför Lgr.. vi huserar hos kompis i Gärde. Han sålde sin buss i våras :cry:

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.