Hem Forum HBV Medlem Presentation HBV 295

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Bosse HBV 295
    Deltagare

Hej på er alla i föreningen som verkar vara en verklig kunskapsbank och guldgruva för oss nybörjare! :thumbup:

Jag har i flera år letat efter något lämpligt och nu blev det verklighet – en Volvo B9M-55 från 1988. Bussen har gått i försvarets tjänst från 1988 till 2009 och byggdes därefter om till husbuss av förre ägaren. Jag är således nummer tre på ägarlistan. Den har gått ca 42000 mil och är i bra skick (tyckte besiktningen också!).

Jag själv jobbar inom labverksamheten på Nordic Paper Bäckhammar söder om Kristinehamn och bor i södra delen av kommunen. Intressen finns det gott om, elektronik, spela instrument, matlagning, foto t.ex.
    Jag sitter även i styrelsen för Kristinehamns Innebandyförening och Djurskyddet Kristinehamn, Den senare föreningen driver ett djurhem där vi förra året förmedlade 185 katter till nya fina hem samt såg till att ca 40 hundar fick nya mattar och hussar.

Ser fram emot att få möta er på träffar och campingplatser! :vink
    Jag vill även passa på att rekommendera Kristinehamn som ett resmål – vi har väldigt mycket att titta på. Det finns mycket inom kultur och konst, mycket vacker skärgård med turbåtstrafik och ö-luffning, 6 mil dressinbana i vacker natur för att nämna några axplock härifrån.

Börje HBV216
    Deltagare

Hej Bosse!

Det verkar vara en riktig pärla till buss du har lagt vantarna på. En buss
    som gått 42.000 mil är ju knappt inkörd, Grattis!

Du verkar ha många järn i elden och ett gott hjärta också med tanke på din
    omsorg om djuren. Det gillar jag som hundägare…

Kristinehamn har vi ju passerat många gånger men ännu inte stannat upp,
    men det ska vi se till att göra när tillfälle ges nästa gång. Vi har uppenbarligen
    missat något…

Välkommen i klubben, det ska bli kul att träffas.

Vi ses
    Börje :vink

Hasse HBV 253
    Deltagare

Hej Bosse!

Kristinehamn och trakterna däromkring är nästan som mitt andra hem. Jag var hos kusinerna här och i Björneborg varje sommarlov under min uppväxt. Det finns fortfarande släkt och vänner här och jag hoppas kunna åka och hälsa på en vända till innan sommaren är slut.
    Instämmer med dig Bosse, det finns en del att både se och uppleva i Kristinehamn. Båtluffningen fick jag syn på sist jag var där och det skulle vara kul att luffa lite.

Jag brukar säga att min buss för en lågmilare, 98000 mil (hoppas mätaren inte har gått flera varv), så jag instämmer med Börje, din är ju knappt inkörd :thumbup:

Grattis till nyförvärvet, välkommen till klubben och trevlig midsommar.

:hat

Välkommen :hat
    Hojta till om du far norrut.
    :vink

Svea HBV77
    Deltagare

Välkommen hit. Vi ses säkert så småningom :blomma:

//Sussie o Åke

Rolf & Eva HBV76
    Deltagare

Oj, fin buss!!
    Välkommen.
    Roffe

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.