Hem › Forum › HBV Medlem › Presentation › Hej hej på er här är en presentation av HVB 475
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 3 månader sedan av
Kurre o Tina HBV 166.
-
FörfattareInlägg
-
16-05-2019 kl. 07:56 #3327
HVB 475
DeltagareHej alla husbuss folk, Tom heter jag, men kallas för Heavy Hasse för att är en inbiten hård rockare
, jag är 47 år ung och har väl varit intresserad av husbuss livet sen jag var tre äpplen hög för att min käre moster och hennes man hade en gammal post buss från tidiga 60 talet, som husbuss vilket jag tillbringade rätt mycket tid på sommarlovet och de var då egentligen som husbuss flugan bet,
minns att jag nojsade på pappa min att vi skulle köpa en likadan, men min käre far var inte riktigt intresserad av de livet, i dom unga åren så förblev det bara en dröm, men nu i dom äldre åren så köpte jag min alldeles egna buss en Volvo Wiima från 1971 som skulle bli blandning av en husbuss/hästbuss för min då varande fru tävlade med sin islandshäst,
men tyvärr hade ödet andra planer och det blev att gå skilda vägar
” border=”0″ alt=”sad.gif” /> och jag blev tvungen att sälja bussen,
men tänker inte tråka ut er men en livs historia nu
men efter många om och men och varför så började livet gå rätt väg igen och intresset vaknade upp i liv igen
jag köpte en ny Volvo b58 Deltaplan från 1977 och började bygga på bussen men åter hade ödet en annan plan av att min käre mor somnade bort vilket gjorde att jag orkade inte bygga på henne just då plus att växellådan gick sönder på bussen så den blev att stå i ett antal år,
ja nu blev de en lite sorgsen historia i alla fall
men livet fortsätter och solen började lysa igen,
tyvärr hittade jag inte en växellåda just då till henne så jag hittade en rätt prisvärdig färdig husbuss men när den skulle hämtas så visade sig att bakaxeln hade rostat helt sönder på den och var nära på att lossa helt så den fick bli kvar där den stod,
så stod man utan en buss igen och då var det nära att det hela skulle förbli bara en vacker dröm
men tack vare att man har goda vänner som hade ögonen öppna så fick jag tag på en ( jo jag är en volvo tok
) Volvo B9M Kiitokori 1988 en gammal biblioteks buss som jag köpte som nu ska byggas om i höst/vinter till husbuss och nu ska de väl gå som jag vill äntligen,
så nu vet ni en hel del om min krokiga väg till en lycklig bussägare, nu i sommar blir det att åka i en Mercedes 508D från 1966 åkså en hemma byggd husbil som jag kommer att åka i för sommaren tills bokis som bussen heter blir färdig, hoppas jag inte tråkade ut er men min långa historia, ni får har en riktigt fin och underbar vår/sommar så kanske ses vi någonstans på någon träff i husbussarnas underbara värld i de svensk/ ålänska sommaren såkom och ryck i ärmen om ni ser en långhårig lustig typ i en knall gul husbuss och säg tjenare rockaren
Hej hej
16-05-2019 kl. 21:20 #20050Börje HBV216
DeltagareVälkommen i klubben Tom!
Börje
24-05-2019 kl. 06:20 #20053Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareVälkommen!
24-05-2019 kl. 17:39 #20058Christian HBV 362
DeltagareJaaa, välkommen kära vän!
Hoppas vi ses på vägarna snart igen!
04-06-2019 kl. 09:57 #20070HVB 475
DeltagareTack så mycket fina vänner
04-06-2019 kl. 23:55 #20071Kurre o Tina HBV 166
Deltagarevälkommen hälsar
kurre å tina
” border=”0″ alt=”smile.gif” /> -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.