Hem Forum HBV Medlem Presentation Hej! Jag är HBV456

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Simån HBV456
    Deltagare

Hej! Jag heter Simån. Jag har en dotter, Hannah 8 år och Alexander 5 år. Jag jobbar med psykoterapi. Jag köpte nyss mitt första projekt En Scania SJ-buss från 1966. Jag drömmer om att ställa den vid en Bergslagsjö o bara vara lite. Jag har intresse för lite äldre saker allt från sumerisk kultur till popkultur och retro. Jag samlar på PEZ-figurer. Har åkt Vespa(60-tal) sedan slutet på 90-tal. Jag har min första kärlek en vespa50 från -67 kvar. Lite nya intressen är stiglöpning, höns och Husbussar. Jag har alltid gillat kaffe, rött vin, amerikansk rye-whisky och m.m. Jag kommer behöva grundläggande hjälp med det mesta. Jag kommer ha husbussen som ett långsiktigt projekt, men vill gärna göra rätt från början med viktiga saker som reg.bes till PBII, el, vatten och värme. Därefter kommer inredning o annat kosmetiskt. Budget, men ska vara av kvalité. Jag behöver någon jag kan ringa till. Egentligen kan jag ta hand om mig själv men blir lite hjälpsökande när jag vet att folk sitter inne med kunskaper. Så om ni svarar på en fråga, räkna med att jag har 1000 frågor till. Själv kan jag ju en hel del om Vespor och Pez och annat och delar med mig om någon undrar.

husbussens
    Deltagare

Välkommen Simån.
    Nu har du kommit till ett forum som är specifikt för Husbussar och Endast för Husbussens Vänners registrerade medlemmar .
    Här hjälper vi varandra och det är lätt att hitta inlägg och frågor. Här kan du fråga om det mesta och få seriösa svar många tipps och även många personliga kontakter mm.
    Det kan ta lite tid att få svar men har du ställt en fråga så kan jag garantera att det är många som läst den och finns det någon som har ett svar så får du det.

Tyvärr så används detta inte så mycket nu eftersom FB har tagit över mycket av inläggen och frågorna som ställs mm.
    Men vi försöker jobba på att få igång något lättare system med inlägg och bilder så inläggsflödet förhoppningsvis kommer att öka.

Du har ju skaffat dig en Riktig Buss en Scania Vabis. så kanske du inte har så stora bekymmer? ( detta med ironi eftersom det alltid är munhugg mellan olika fordonsägare)
    Har du frågor så bara ring Tommy HBV 1 070-3991828

Välkommen i klubben får väl även jag säga, trots att jag kör Volvo!
    Du verkar ju ha tillräckligt varierande intressen för att platsa i klubben :lol:
    Hoppas du får snurr på grejorna och kan njuta i bergsslagen! :vink

Hej o Välkommen! :thumbup:
    Lycka till med ditt projekt!

Int för att jag vet om jag gjort “allt rätt” men du kan kolla in min byggtråd i avd “HBV Medlem”, där kan du iaf se hur jag har gjort.

http://www.husbussensvanner.net/forum/inde…?showtopic=2956

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.