Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Historier

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 71 totalt)
  • Författare
    MarieHBV91
    Deltagare

Vet ni varför orkaner alltid har kvinnonamn? Jo, hon är våt o fuktig när hon kommer. Och tar med sej hus o bil ,när hon går!

*Tommi
    Deltagare

Va f-n tog etiska rådet vägen??

Här måste det finnas stoft för en hel kongress :lipa

Ere ingen som kan en fräckis?? :party6 Skål på Er systrar och Bröder.

Carl-Albin HBV72
    Deltagare

´Nu lånar gumman gubbens namn en stund

Vet Ni varför Jultomten är en lycklig man?

Jo för han vet vart alla stygga flickor bor

(tro det eller ej men den läste jag faktiskt i en Kalle Anka tidning :smocka )

Carl-Albin HBV72
    Deltagare

Det var Subwoffern som blåste förbi . Nu försöker hon blåsa fler än mig :suck1 :smocka

Så kommer jag nog att se ut imorgon

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Vi forsätter på temat hundar…

Tre hundar sitter i väntrummet hos veterinären. Det är alldeles tyst då en av hundarna försöker lätta upp stämningen genom att fråga en annan hund:
    – Varför är du här?
    Den andra hunden svarar bestört:
    – Min matte står inte ut med att jag käkar upp DN varje morgon, så nu tänker hon låta avliva mig.
    Den första hunden beklagar djupt omständigheterna. Sedan vänder sig samma hund till den tredje hunden:
    – Varför är du här?
    – Min matte står inte ut med att jag dricker vatten ur toaletten, så nu ska jag avlivas.
    Den första och andra hunden beklagar djupt den tredje hundens öde. Det blir åter tyst i lokalen. Den andra och tredje hunden känner att det är deras tur att ställa en fråga så de frågar den första hunden:
    – Varför är du här?
    – När min matte kom ut ur duschen tappade hon handduken och när hon böjde sig fram för att plocka upp den kunde jag inte kontrollera mig, så jag hoppade på henne bakifrån och pressade pålen djupt in i hennes mumindal!
    De två andra hundarna stirrar förskräckt på den första:
    – Oouuups! Då förstår vi att du ska avlivas…
    Den första hunden vänder sig och säger:
    – Nej för fasen! Jag ska inte avlivas. Jag är här för att klippa klorna!

Marie? Har Boss klippt klorna?

Há Dé Gôtt
    Torgny

intendit
    Medlem

En fallskärmshoppare “körde” fel, landade i djungeln, skadade sej illa i armen ,ögat o snoppen. De blev totalt odugliga. Han träffade på en medicinman,frågade honom ,om han kunde hjälpa honom att ersätta de skadade delarna?- Jo det kanske kan gå sa han. Ett nytt öga fick han från en falk. En ny arm, från en schimpans, men sen var det ju snoppen,det var värre det! Då såg han en skadad elefantunge, han tog snabeln från den( Lugn alla djurvänner ,han avlivade honom först) . Killen blev ok,åkte hem. Efter något år träffade han på “läkaren “igen,vilken frågade hur det gick? Jodå svarade mannen: Jag ser otroligt långt o bra, är superstark i armen,kan svinga mej i träden. -Men snoppen då? Nja det är väl så där, den jäkeln vill hela tiden beta gräs o stoppa i arslet!

intendit
    Medlem

Ha ha !! Det har han faktiskt!! Men inte Kent !!

MarieHBV91
    Deltagare

:huh: Tommi efterlyste snuskiga historier, här kommer en typ av en sådan. Licking pussy,is like playing with the mafia,one wrong move and you are in deep shit!! :suck1

MarieHBV91
    Deltagare

<!–emo&:(–>:( Vart har mina historiekompisar tagit vägen?? :sad

Lennart HBV89
    Deltagare

Marie vi har nog bara tagit time oute ett tag, men här kommer en liten sann historia härifrån Åsele.
    Detta var i början av 1900-talet. Mor Stina en moster till min mamma var Jordemor och hjälpte dokotorn vid hemmförlossningarna. Det hade varit många födslar under en tid och doktorn beklagade sig och sa:”Jag tror att fruntimmerna är aldeles tokiga i år!” Då svarar mor Stina: “Ja och karlarna i fjol.” :yes

Eva HBV89 :vink

MarieHBV91
    Deltagare

<!–emo&:P–>:P Den var bra! Här kommer en ganska snäll sak. En kvinnlig gäst på en bar upptäckte ,att en man vid bardisken hade glömt att knäppa gylfen. Hon tyckte synd om honom o sa lite fint- Jag ber om ursäkt min herre ,men ni har glömt att stänga garageporten…. Mannen fattade genast galoppen,men han skulle göra sej lustig o sa: Ni såg möjligen inte min Rolls Royce? Nej tyvärr,det enda jag såg var en liten folka med punktering! Ha det skönt i värmen!! :kram

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Marie Marie. Mina SMS tog slut. Kan du ta emot MMS har jag några till.
    Denna veckan är jag hemma. Det kan komma en och annan historia.

MarieHBV91
    Deltagare

Hej svejs! Kan inte ta emot mms på tel.men skickar du till den så kan jag gå in på datorn o se dem. Får ett sms där det står att jag har mms att se. Annars har jag mail adr, Kram Marie ! Ses vi på söndag? Kommer Solveig med upp? Fikar ni med oss? Ha det! :vink

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Varsågod Marie.

En gammal skrynklig dam klev in på en av de allra finaste bankerna. Hon gick fram till kassan och slängde upp en turkoslila bag fylld med 2 miljoner kronor i vikta 100-lappar. Kassörskan stirrade häpet på den turkoslila bagen som var märkt med en annan banks emblem.
    – Jag vill göra en liten insättning under förutsättning att jag får tala med bankdirektören!, sa den gamla skrynkliga damen.
    Kassörskan stirrade på den gamla damen.
    – Varifrån har du fått så mycket pengar?
    – Jag har vunnit dem på vadslagning och nu vill jag prata med bankdirektören!, sa den gamla skrynkliga damen.
    Bankkassörskan försvann iväg och efter ett tag fick den gamla skrynkliga damen komma in på bankdirektörens kontor. Bankdirektören tittade först på den gamla skrynkliga damen och sedan på den turkoslila bagen, märkt med en annan banks emblem.
    – Varifrån har ni fått så mycket pengar?
    – Jag har vunnit dem på en vadslagning!, sa den gamla skrynkliga damen.
    – Vadslagning!?
    – Vadslagning är min största hobby!, sa den gamla skrynkliga damen.
    Bankdirektören grabbade en näve hundralappar och studerade dem ingående. Den gamla skrynkliga damen fortsatte:
    – Som sagt… Vadslagning är min största hobby. Jag slår vad om att dina sädeskulor är fyrkantiga!
    Bankdirektören upphörde snabbt att studera hundralapparna. Han stirrade på den gamla skrynkliga damen.
    – Förlåt, men vad sa ni?, sa han förvånat.
    – Jag slår vad om att dina sädeskulor är fyrkantiga!, upprepade den gamla skrynkliga damen. Bankdirektören släppte hundralapparna okontrollerat och lät dem falla mot golvet.
    – Fyrkantiga? Du menar att mina… kulor skulle vara fyrkantiga?
    – En halv miljon på att de är fyrkantiga!, sa den gamla skrynkliga damen självsäkert.
    Bankdirektören var chockad. Var detta ett skämt? Fyrkantiga – vilket otroligt vansinnigt påstående. Om detta var en seriös vadslagning så var ju saken biff! En halv miljon i fickan så där rakt av bara… Tveksamt frågade han den gamla skrynkliga damen:
    – Hur vet jag att detta är en seriös vadslagning?
    – Jag kommer att ta med mig en advokat i morgon klockan tio för att regelrätt kontrollera formen på dina sädeskulor. Om de inte är fyrkantiga så erhåller du en halv miljon kronor kontant. Om de är fyrkantiga så sätter du in en halv miljon på mitt bankkonto.
    Bankdirektören var stum. Den gamla skrynkliga damen var ju helt vansinnigt. I vilket fall som helst så var han bergsäker på sin sak – hans kulor var inte fyrkantiga, möjligtvis lite håriga men absolut inte fyrkantiga. Det här kunde bara inte gå fel!
    – Okej! Jag sätter emot!
    Den gamla skrynkliga damen log brett, sträckte fram näven och sa:
    – Då ses vi i morgon klockan 10.00!
    Dagen efter vaknade bankdirektören tidigt. Det första han gjorde var att naken ställa sig framför spegeln för att en sista gång kontrollera kulorna. Snabbt kunde han, innan han drog på sig byxorna, konstatera att kulorna inte visade ens den minsta tendens till att vara fyrkantiga. Prick klockan 10.00 anlände den gamla skrynkliga damen och en advokat till bankdirektörens kontor. Den gamla skrynkliga damen, bankdirektören och advokaten såg alla
    tre mycket nöjda ut. Efter diverse artighetsfloskler sade den gamla skrynkliga damen till sist:
    – Dra ner byxorna!
    – Jaså, det är dags nu… svarade bankdirektören.
    Bankdirektören knäppte upp knapparna och drog ned gylfen för att sedan dra ned byxor och kalsonger. Ogenerat stod nu bankdirektören där med hela härligheten blottad. Den gamla skrynkliga damen studerade nu bankdirektörens kulor på avstånd från alla möjliga håll, häpet iakttagen av advokaten. Försiktigt kröp hon närmare för att studerade kulorna in i minsta detalj.
    – De ser inte fyrkantiga ut, men för att vara på den säkra sidan så måste jag få känna med handen, sa den gamla skrynkliga damen.
    – Go ahead!, svarade bankdirektören självsäkert.
    Försiktigt placerade den gamla skrynkliga damen handen runt bankdirektörens kulor. I samma stund började advokaten att dunka sitt huvud mot väggen och skrika:
    – Åh NEJ, NEJ, NEJ!
    Bankdirektören stirrade förvånat på advokaten.
    – Vad har det tagit åt honom?, frågade han den gamla skrynkliga damen.
    Den gamla skrynkliga damen släppte kulorna och svarade bankdirektören:
    – Jag slog vad om en miljon med advokaten att jag före klockan 10.30 skulle ha bankdirektörens kulor i min hand.

Há Dé Gôtt
    Torgny

*George
    Deltagare

Då lägger vi till en till i samma klass!

Hasse föll packad i säng. Innan han svimmade la han av en rökare. Hans fru vaknade till och morrade:
    – Vad i helvete var det där?
    – Jag spelar fotboll, försökte Hasse, 1-0.
    – Jaha du, muttrade frugan för sig själv och klämde ur sig en riktigt brakare.
    – Jag spelar fotboll jag också. Nu står det 1-1.
    Hasse garvade samtidigt som han höll på att bygga upp århundradets jätterökare. Han tog i för kung och fosterland. Men det bar sig inte bättre än att han sket ner sig.
    – Det är halvtid, muttrade Hasse, dags att för sidbyte…

hejs/GB

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 71 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.