Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Hoppa fallskärm
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 1 månad sedan av
Ewa HBV11.
-
FörfattareInlägg
-
26-07-2009 kl. 08:49 #1819
Ewa HBV11
DeltagareI eftermiddag ska vi till Västerås för Grim ska göra ett sånt där Tandemhopp som han fick i studentpresent.
Vi var där för några veckor sedan då hans kusin + kusinens farmor (76 år) hoppade.
Huu vad läskigt, jag skulle aldrig våga ta det där klivet ut från planet och skulle säkert skrika hysteriskt hela vägen ner
Någon modig här som hoppat?26-07-2009 kl. 13:31 #10891RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareCITAT(Ewa HBV11 @ 26 Jul 2009, 10:49 ) [snapback]11288[/snapback]
I eftermiddag ska vi till Västerås för Grim ska göra ett sånt där Tandemhopp som han fick i studentpresent.
Vi var där för några veckor sedan då hans kusin + kusinens farmor (76 år) hoppade.
Huu vad läskigt, jag skulle aldrig våga ta det där klivet ut från planet och skulle säkert skrika hysteriskt hela vägen ner
Någon modig här som hoppat?Nix, man har väl nån självbevarelsedrift….
Men man behöver nog inte ta det där läskiga klivet
det fixar nog han man hänger fast vid….
26-07-2009 kl. 21:02 #10746Ewa HBV11
DeltagareVilket äventyr idag då..
Först blir vi lite sena så vi skulle komma strax efter 16.
Det var inga problem sa dom när vi ringde.
Så kom vi fram och jag tänkte att det va ju väldans lite bilar på den här flygplatsen.
Förra gången var det så fullt att vi fick klämma oss in.
Ja ja, det kanske bara är sonen som ska hoppa tänkte jag.
Men vi blev snart varse att vi åkt till fel flygplats, det finns ju två i Västerås
Vi kastade oss i bilarna och höll på att glömma min kollega som gått på muggen, ha ha!
Nåväl vi kom fram till rätt ställe en halvtimme försenade, samtidigt som det började droppa från molnen.
Grim hann precis skriva in sig och få sin overall så meddelade piloten att det inte skulle bli några hopp pga dåligt väder.
Så det bidde till att boka om tiden. Den 8 augusti hoppas vi på sol.31-07-2009 kl. 16:38 #12023Pelle HBV 176
DeltagareCITAT(Ewa HBV11 @ 26 Jul 2009, 23:02 ) [snapback]11292[/snapback]
Vilket äventyr idag då..
Först blir vi lite sena så vi skulle komma strax efter 16.
Det var inga problem sa dom när vi ringde.
Så kom vi fram och jag tänkte att det va ju väldans lite bilar på den här flygplatsen.
Förra gången var det så fullt att vi fick klämma oss in.
Ja ja, det kanske bara är sonen som ska hoppa tänkte jag.
Men vi blev snart varse att vi åkt till fel flygplats, det finns ju två i Västerås
Vi kastade oss i bilarna och höll på att glömma min kollega som gått på muggen, ha ha!
Nåväl vi kom fram till rätt ställe en halvtimme försenade, samtidigt som det började droppa från molnen.
Grim hann precis skriva in sig och få sin overall så meddelade piloten att det inte skulle bli några hopp pga dåligt väder.
Så det bidde till att boka om tiden. Den 8 augusti hoppas vi på sol.Jag hoppade tandem för några år sedan (fick i present) HELT oförglömligt.
Lycka till
03-08-2009 kl. 07:42 #12028Torgny J HBV 66
DeltagareHej Ewa.
Nej hoppat har jag inte gjort men väl haft certifikat för att flyga med en sk paraglider.Man startar i en utförlöpa på något berg (spriger igång skärmen) lättar från backen och
FLYGER letar upp nåon bra termikblåsa att stiga uppåt i.
Prova detta Ewa helt fantastiskt at hänga undet en skärm och flyga vart man vill….
05-08-2009 kl. 21:50 #12039Ewa HBV11
DeltagareCITAT(Pelle HBV 176 @ 31 Jul 2009, 18:38 ) [snapback]11310[/snapback]
Jag hoppade tandem för några år sedan (fick i present) HELT oförglömligt.
Lycka till
Skulle du kunna tänka dig att göra det igen?
05-08-2009 kl. 22:13 #12040Ewa HBV11
DeltagareCITAT(Torgny J HBV 66 @ 3 Aug 2009, 09:42 ) [snapback]11315[/snapback]
Prova detta Ewa helt fantastiskt at hänga undet en skärm och flyga vart man vill….Det låter fantastiskt, men jag tror jag avstår.
Har i alla fall avancerat vad det gäller höjder. tidigare gick jag inte mer är tre pinnar upp på stegen. men nu kan jag t o m köra Melass och klättra upp på tanken på lastbilen.
Det går uppåt.. kan man ju säga
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.