Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Husbilsobjekt?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    husbussens
    Deltagare

Jag hadde besök av HBV 22 i dag. Undrar om han var ute och provkörde sitt nya husbuss projekt? Han sa inget om det men det vore ju häftigt. Vi tog en tur till försvarets räddnings central med fordonet, och lämnade det där. Skulle man åka på semester i ett sådant fordon då skulle man inte komma långt innan man hade blivit döv.

husbussens
    Deltagare

Så här ser den ut bakifrån. <!–emo&:D–>:D

*George
    Deltagare

Nog för den hade 6 hjul alltid – så den passar säkert in som husbuss. Jag blev väldigt imponerad av alla prylar på taket – vill jag oxå ha på min buss, extraljus, högtalare, blåljus och stora packbockar.
    Har kört ett sån´t där åbäke i ett tidigare liv som militär – kul som sjutton i terrängen men ett h-vete på vanlig landsväg.
    Har Du lagt ett bud på skapelsen Tommy?

hejs/GB

Ewa HBV11
    Deltagare

shockkk!.gif Jaaaag vill oxå köra en sån där

Charsten HBV 21
    Deltagare

Ja Janne han har tur han……som får leka med så stora leksaker, jag håller med dig Ewa….jag vill oxå köra en sån, kanske Janne kan låna den till meckarträffen, men då kanske vi förstör hela Skattkärr……… :suck1 :devil

husbussens
    Deltagare

Ja vist är det kul med lite ovanliga fordon, Försvaret och räddningsverket har mycket konstiga saker. Om man går i gammla mobb föråd, ( nu fins det ju inga kvar) så blir man ju sugen på alla konstiga ting, När vi var och jobba på A9 för några år sen så stog det ett antal ryska stridsvagnar där, i nyskick. Jag tror försvaret hade köpt dom för att skjuta prick på dom, men dom var i så bra skick att dom skulle behålla ett antal själva. Undrar vart dom tog vägen nu när A9 skall läggas ner? Någon som vet? Men tängk att ha en riktig militär tungbergare från 60-talet, det var ju på den tiden att det fick kosta hur mycket som helst med materialet till kronan,

George Jag har inte lagt något bud på den. Räddningsverket skulle ha den till utbildning här i Karlstad och Janne körde hit den. (8-10 lit/ milen tog den)

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.