Hem Forum Husbussar Bygga & renovera Husbussdelar

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    intendit
    Medlem

Hej
    Vi har köpt en husbuss och håller precis på bygga om den nu undrar vi om någon
    vet var man kan få tag i så kallad bilförsäljarpanel ?
    Då skulle vi bli jätte :D
    Vår mail är –

Carl-Albin HBV72
    Deltagare

Du kan hitta de på bland annatt Bauhus . Men de flesta byggmarknader borde ha det .

Lennart HBV89
    Deltagare

Hej Larsa!
    Vad är en bilförsäljarpanel? <!–emo&:?–>:? Har aldrig hört ordet. <!–emo&:(–>:(
    MVH Lennart :vink

Peo HBV 2
    Deltagare

Kallas även bilnasarpanel eftersom den var mycket vanlig på 70-talet i de baracker som mindre seriösa bilhandlare använde sig av. Det var en tunn faner med folierat träslag på, 1,60 x 2,40. Billig och lätt att arbeta med. Frågan är bara varför du skall använda denna typ av panel, den är inte speciellt slagtålig och tål inte fukt och den är inte vacker heller.( eget tyckande)

Ewa HBV11
    Deltagare

Jag har inte märkt att min har skador av fukt mm.
    Men vacker är den inte.
    Har den på två väggar i sovrummet där bak.

se väggen till höger

Charsten HBV 21
    Deltagare

Det är ju för att dom sitter monterade i en Mercedes Ewa……. ingen fukt där inte. <!–emo&:D–>:D

*Tommi
    Deltagare

Om plåten håller tätt från utsidan, undrar man vad du skulle hitta på inne som får bussen att bli så fuktig så panelen skadas <!–emo&:?–>:?

Ewa HBV11
    Deltagare

Det blir ju trots allt väldigt fuktigt under vintern.
    Panelen klarar sig bättre än mina plywoodskivor.
    Mina köksluckor är byggda i det och dom brukar spreta åt alla möjliga håll vid påsk, men sen torkar dom till och blir som vanligt igen. (lite skeva bara :lol: )

intendit
    Medlem

Hej på er alla bussbyggare!Det finns sådan bilnasar panel på det byggföretaget jag jobbar på, vi har tre sorters färg påden.Det bästa man kan göra för att luckorna inte skall skeva när det blir fuktigt ibussen är att limma panelen på en 8mm så kallad båt playwood med kontakt lim det luktar lite men är väldigt bra.Själv har jag spröjsade luckor,dom skevar inte men sväller lite när det är fuktigt ute inne ibussen. :devil

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.