Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › I väntans tider
- Detta ämne har 35 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 10 månader sedan av
intendit.
-
FörfattareInlägg
-
26-08-2006 kl. 21:27 #1132
intendit
MedlemÄr det inte konstigt vad tiden går långsamt när man går och väntar, Jag ska åka och titta på en Husbuss på måndag och jag tror att jag tittat 1000 gånger på alla bilder på datorn och det är inte utan att jag drömmer om att få åka ut och campa med några HBV:are eller att bara få vara
Det är inte säkert att den bussen är vad dom lovar men det är drömmen som får en att gå och bli otålig
Jag var ut och startade gammel bussen i dag och fan vad den går fint det är helt otroligt.
27-08-2006 kl. 08:26 #7850*Tommi
DeltagareVad coolt !
Vad är det du skall titta på ?
Finns det någon länk så att man kan titta på den?Jag minns när jag skulle köpa vår buss vilken vånda, men jag hade en kompis i Ärlandsbro som hjälpte mig. Så fort jag hittade ett objekt ringde jag honom, mailade över foton sen viste han oftast vad den buss typen hade för svaga sidor. En del bussar kände han historiken på eller kunde ringa sina busskompisar och ta reda på.
En ovärdelig resurs när man går i “längtans tider”.Lycka till
27-08-2006 kl. 13:16 #7854KENT HBV91
DeltagareTjena Tomas!Är det bussen som står hos Forsbergs i Hyssna du skall köpa?Jag tror inte du blir besviken för den verkar bra iordning.Plus är ju att den verkar väldigt välbyggd.Den har ett Amerikanskt stuk som tilltalar mej <!–emo&
–>
skarpt,där är mycket lull-lull på även mycket rostfritt,så det är att samla på sej gamla strumpor och kalsonger för där är mycket att putsa <!–emo&
–>
. Lycka till med köpet. 27-08-2006 kl. 18:22 #7859Svea HBV77
DeltagareJag hoppas du inte blir besviken, men det tror jag inte. Den bussen verkar jätte fin. Och självklart är du välkommen på någon träff eller spontant komma förbi bara. Lycka till.
//Sussie
27-08-2006 kl. 19:02 #7860intendit
Medlem<!–emo&
–>
Ja det är den bussen jag ska titta på, Det som oroar mig är om jag måste uppdatera tex panna,elvärk,kylskåp,mm ja då blir det dyrt, <!–emo&
–>
Att pruta värkar svårt den är sängt till 300 och dats it
Jag känner en som har en Us Vinnibago eller vad dom heter och han menar att det är bra prylar och det finns delar att få tag i här i Swedala:wacko: Det där med gammla kallingar o strummpor är inte något problem för det har jag i massor.
Ha ha. 28-08-2006 kl. 13:01 #7868Svea HBV77
DeltagareNu hoppas jag att du berättar om hur det var idag när du kollade bussen <!–emo&
–>
//Sussie
28-08-2006 kl. 13:48 #7869intendit
MedlemJag sitter och väntar på att Forsberg ska ringa
Så det blir nog inte någon titt än, Dom har tydligen fler som är sugna <!–emo&
–>
Men blir det av så va berädd med kaffe
ha ha. 28-08-2006 kl. 13:54 #7870Peo HBV 2
DeltagareKaffet är varmt här i norrland
28-08-2006 kl. 22:26 #7873intendit
MedlemPeo Jag planerar att flytta upp till N-Land men det är ju så stort, så vart är det mycke brudar och trevligt folk? <!–emo&
–>
Nä jag skoja bara jag ska ju ta det lungt och bara fiska och så
Jag är så trött på alla här i Västerås mm som bara ser vem som har dyrast och flästt prylar och sedan springer deras barn vind för våg och beter sig som mini hulliganer för att mamma o pappa bara jobbar eller är och fixsar med nya båten eller har åkt på konfirans med jobbet så kan hm hm få såva över hos er till söndag dom kommer ju så bra överäns <!–emo&
??:–>
Ja visst det gorde dom ju förra gongen då ni var på semaster i tailand så det går väll bra, Jag tror inte att det är så uppe eller i mer glesbygd för då är föräldrana mer intreserade av barnen, och gör saker till sammans. 29-08-2006 kl. 08:55 #7877Svea HBV77
DeltagareVet du vad Tomas, jag tror du har väldigt rätt om barnen, klimatet är nog lite bättre för barnen här. Det trista för dem är väl de stora avstånden när de ska träffa kompisar eller ha någon aktivitet för sig. Alla bor ju inte i tättbebyggt område. Bensinpriserna skjuter i höjden och möjligheten att köra minskar. Men det är ju ett helt annat problem <!–emo&
–>
Det var ju tråkigt att det drar ut på tiden med bussen, men du ska veta att det finns fler bussar. Har man bara bestämt sig så brukar det lösa sig snart ändå.
Vi väntar med spänning <!–emo&
–>
//Sussie
29-08-2006 kl. 09:21 #7878intendit
MedlemMm, Jag tittar på alla bussar jag kan hitta på nätet :wacko:Har du några tips <!–emo&
–>
29-08-2006 kl. 19:09 #7883intendit
Medlem
I går måndag tröttnade jag och ringde och då sa han att minna papper låg överst på hanns skrivbord och han skulle ringa mig på Eftermidagen <!–emo&
Nu är det Tistag kväll och jag fattar inget
vad kan det vara är det fel på tele linjen nä, kan vara så att Forberg läser den här sidan nä så kan det väll inte va <!–emo&
Ja ja det är inte alltid allt går som man tängt tur att jag har Läkar intyg på att jag inte blir bättre
Fortsättning följer. 30-08-2006 kl. 18:20 #7885intendit
MedlemHej alla Bussgalningar <!–emo&
–>
Jag har fått nej av finnansinspetjonen och måste ha en borgenär då jag är sjukpansjonär och har för lite i pansjon för att kunna köpa den fina Husbussen som står vid Forsbergs fritids Center, Jag tycker att det är skit men men vad gör man jo jag letar en annan Buss som jag kan köpa kontan så blir det mer över till go saker ha, <!–emo&
–>
Jag har hittat en Scania Delta plan -78 turbo som är en sk RaceBuss och ägaren intygar att motor mm fungerar pärfekt jag har bjudit 100 000kr och han vill gör affär, Vad tror ni? Delta plan ? Är det något att ha ? För mig passar den bra då jag kann få med bil och Mc eller tex scoter eller en kräfft skiva <!–emo&
–>
Nä nu till allvaret om det är någon som tex Hövding Tommy som kan det här med buss så är jag skit glad för tipps eller varningan.0171 443295 070 5323297 Tomas <!–emo&
–>
Scanian finns på blocket http://wwwblocket.se/view/9206935.htm 02-09-2006 kl. 20:34 #7898intendit
Medlem
Snälla Ewa eller någon kan ni ränsa lite här på sidan det är gammalt nu och jag har lite ågren för allt man skriver när man tror att nu har jag äntligen men så blir det skit,
Jag är glad om ni suddar minna taggs
Det kommer nog nya <!–emo&
–>
02-09-2006 kl. 22:25 #7900Ewa HBV11
DeltagareNope! Jag har redan rensat bort vissa av dina trådar tidigare och tänker inte göra det mer. Ett forum fungerar inte på det viset.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.