Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Inte så lätt å köpa vitvaror

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Ewa HBV11
    Deltagare

Jag ska renovera mitt kök i mars och håller på med planeringen av det.
    Men så kom jag på att jag behöver verkligen en större kyl/frys innan jul.
    Och då kom jag på att det nog är lättare att få ett bra pris om jag köper allt på en gång.
    Så jag har ränt runt i butiker och kollat på internet efter grejor och bestämde vilka jag skulle ha. Tänkte, att nu är det bara ut o shoppa loss.
    Tisdag:
    Besökte den stora butiken och pekade ut vilka prylar jag ville köpa.
    Problemet var spisen som måste vara 230V.
    Säljare A hittar den inte datan och ringer lagret. Jo då den finns men inköp har tydligen inte lagt ut den i dataregistret. Säljaren ringer inköp som ska fixa det.
    Kom tillbaka om ett par dagar så finns den där.
    Torsdag:
    Rände in i butiken igen och skulle göra min beställning, men säljaren B kunde inte hitta spisen och frågade om säljare A kunde ringa upp mig i morrn och tala om vad som hänt.
    Ja det vore jag ju tacksam för.
    Måndag:
    Nytt besök i butiken för att tala om att säljare A inte ringt upp.
    Säljare B ringer då A och A berättar att det inte finns någon 230 spis av det märket, men det finns i ett annat märke, men dom hade inte den spisen i utställningen.
    Okej… då jag hem o klurar och kikar på internet för att se vad det är för nåt.
    Tisdag:
    Börjar känna mig riktigt hemma i butiken nu.
    Gör min beställning, grejorna ska vara i butiken för utkörning nästa vecka.
    Diskuterar hur vattenslangen till frysen ska kopplas betalar och åker sen hem.
    Efter en timme ringer säljare A och berättar att kylen inte finns.
    -Vadå inte finns, den stod ju i utställningen??
    -Den är slut i alla butiker och kan inte beställas från tillverkaren heller.
    -Jamen då löser vi ju det med att jag köper utställningsexet till ett bra pris.
    -Jo, jag kan väl sänka den med 1000 kr.
    -1000 kronor!!! Tänk på att det är jul snart och att Tomten ska komma hem till dig me.
    Nåväl, efter en stunds dividerande så hade han sänkt priset med 5500 och jag var nöjd.
    Onsdag:
    Ska strax åka ner till butiken och göra en ny beställning och hoppas få slippa mer överaskningar.

Kan tänkas bli en fortsättning på denna historia eftersom grejorna ska ju komma hem hit också.

Georg, det blev en Samsung Side by side, med kallvatten, ismaskin och serveringslucka :beer

Peo HBV 2
    Deltagare

Ska inte du kyla och frysa in mat??? Du tänker bara på nöjen!!!

*George
    Deltagare

Hallå Ewa,
    Du håller på att uppdatera Ditt kök till samma “yuppie-standard” som jag fixade till för två år sedan. Hoppas att Du kommer att använda det mer än vad jag gör. Samsung är bra grejer och har Du lyckats pruta ner Dina prylar med 25% så är det kanon. Nyttja bara köket mer än vad jag gör – jag tror att mitt kök gör sig väldigt bra i en “hemma hos” eller en säljarannons hos någon mäklarfirma. Men den mesta maten som blir lagad lagas hos någon av mina kvarterskrogar. Men det är jävligt fräckt att få både krossad is och väldigt kallt vatten ur kylskåpet när man kommer hem klockan tre på morron och är styv i korken!
    Lycka till med köksrenoveringen.
    För övrigt låter det som om Du har varit hos elgiganten.
    hejs/GB

Ewa HBV11
    Deltagare

Peo, jag köpte ny kyl och frys förra hösten men jag ångrade mig för det var för litet.
    Fick inte in nåt x-tra så till julen var det ju nästan katastrof.
    Du vet julskinka å annat gott fick liksom inte plats.
    Bl a så tar vår tillbringare med kallt vatten en väldig plats.

George, då är det bara det nåtade golvet då som fattas, men jag är fortfarande inne på laminat med skifferstuk. Får se… jag hinner säkert ändra mig 12 gånger innan det är dags att lägga in det.
    Och nej, det är inte Elgiganten utan S _ _ A.

Del II i serien att köpa vitvaror.
    Kom då till butiken som jag börjat bli ganska hemmastadd i nu.
    Flera ur personalen nickade t o m igenkännande på mig och Totte.
    Det är min svåger och han har sånt där S _ _ A-kort.
    Så skulle då säljare A ändra summan på ordern, men det var ju lättare sagt än gjort.
    Den där sega inköpsavdelningen hade tydligen vaknat till liv och pillat massor i dataregistret. Dom hade helt enkelt raderat det enda Samsung kylskåpet som existerade.
    Så då kunde dom inte lägga in det igen och lägga till en föräkring, för det går ju inte att försäkra något som inte finns.
    Självklart jobbar dom bara till 17 och vi var där 20 minuter över.
    Säljare A försökte desperat få hjälp av säljare C som inte heller lyckades justera orden och betala tillbaka pengarna.
    A såg verkligen ledsen ut och jag misstänker att han kommer säga upp sig och börja köra budbil istället.
    Nu tog dom alla uppgifterna som behövdes och behöll mina kvitton. Justerar det i morrn och skickar dom sen hem med post. Vi behöver alltså inte åka dit i morrn igen.
    Jag fick även en x-tra lång vattenslang på köpet. Den var tydligen inte helt billig och jag behöver längre än den 2 meters som följer med frysen.

Ja, fortsättning följer väl…

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.