Hem › Forum › HBV Medlem › Bara inom HBV › Julebrev från HBV 1
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av
husbussens.
-
FörfattareInlägg
-
22-12-2008 kl. 22:17 #1854
husbussens
DeltagareHej på er alla både i Norge, Danmark och Sverige!
Man brukar ju säga att julen står för dörren men vi bussfolk kan väl säga att julen står i insteget. Som jag skrev i månadsbrevet så har året varit belamrat med både tragiska händelser men också med positiva saker.Tyvärr så har ju några av våra medlemmar lämnat jordelivet, jag vill inte nämna vilka för det är inte säkert att man har fått kännedom om alla och det är lätt att glömma någon när man sitter och tänker tillbaka.
Men i den glädjens tid som julen är så skänker jag en tanke till alla som sitter där med en sorg som man nog inte kan föreställa sig förrän man sitter i samma situation själv. Det är nu man skall tänka på sina vänner ännu mera, om de blivit sittande ensamma, ett telefonsamtal eller ett julkort kan pigga upp tillvaron otroligt, (man känner och vet att man inte är bortglömd) Men Livet måste gå vidare och Husbussens Vänner lever vidare.
Det var lite känslor från hjärtat som jag ville få fram och förmedla till er.När man sen ser på utvecklingen av Husbussens Vänner så är vi i dagsläget framme vid 200 strecket. Det finns en hel del vakanta nr och reserverade nr. De reserverade är för ev. återkommande medlemmar som av någon anledning är busslösa för tillfället men har den möjligheten att återfå det forna medlems nr om dom blir med buss igen. Och i juletider så vet man ju inte vad tomten kommer med.
I skrivande stund så är vi 165 st. betalande medlemmar 2008. Vi får se hur många som vi är efter årsskiftet då medlemsavgiften skall vara betald.
Månadsbrevet som vi jobbar med behöver vi hjälp med. Nu i juletider så kan ni väl försöka att bidra med något till nästa och nästa o.s.v. kommande brev . Det är vår önskan på julklapp. Det är inte bara vi som får den klappen utan alla andra i klubben också.
Till alla er som jag inte personligen har hälsat välkomna till klubben får jag be om ursäkt. Anledningen är att min uppkoppling till nätet har strulat och fortfarande strulande. Jag fick en ny mailadress som skulle fungera men tyvärr inte gör det till fullo. Jag lovar att återkomma med detta.
När det gäller julen för oss så kommer det att bli en hel del jobb men även samvaro med släkt och vänner. Bygget står för närvarande stilla dom har tagit julledigt tills efter tretton helgen. Under tiden skall vi planera in fönster och innerväggar. Det är helt underbart att bygga ett hus planka för planka och under hela tiden se hur det blir till, och att vi kan planera in hur vi vill ha det. Det senaste i planen är ett nostalgirum med vår jukebox, enarmade banditen och planer på att inskaffa ett flipperspel. Detta blir i anslutning till pubben med den kompletta pubbutrustningen som vi fick av Janne & Eva HBV 22. Har ni vägarna förbi så är ni hjärtligt välkomna och hälsa på i vårt blivande drömhus. Vi har gångavstånd till Skutbergets camping om ni vill övernatta men även lite plats kommer att finnas på parkeringen hos oss.
Vi vill med detta inlägg önska er alla en riktig
GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR
Tommy & Maggan HBV1 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.