Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Julgran

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Ewa HBV11
    Deltagare

Redan dan före dan. Jisses vad sista veckan har gått fort.
    Strax ska Grim och jag åka till tandläkaren.
    Det är tredje gången på mindre än två månader som han tappar sin plastframtand mad.gif
    På vägen hem ska vi köpa julgran.
    Vi var iväg i tisdags för att köpa hos Bauhaus.
    Dom har Kungsgranar för 89:- Lämnar man tillbaka granen efter jul så får man ett tillgodokvitto på den summan. Skitbra tyckte jag som brukar handla där.
    Tyvärr var det inte en gran som var över 1.20.
    Men här säljer dom granar i vart å vartannat gathörn så det blir inga problem att hitta någon.
    Funderade på hur granförsäljningen går ute i landet, typ på landsbygden.
    Där kan väl inte försäljningen gå så bra?
    :gran

husbussens
    Deltagare

Hej Tomte-Gumman.och alla andra HBVare!
    Vi har aldrig köpt en julgran. Dom bara väx här i Värmland. Man ser det som en skogsvård lika som dom som tycker att jakt är viltvård. Men en gran har vi och den har inte kostat något. Jag kan rekommendera den japanska sågen, den tar liten plats och sågar väldigt tyst. Prata med HBV 13, hans bror säljer sådana och jag kan verkligen rekommendera dom till både det ena och andra.

Ewa HBV11
    Deltagare

Jag har faktiskt huggit en gran i Årjäng.
    Jag och Fanny var ute och åkte pulka (livsfarligt).
    Rätt va det va så satt vi intrasslade i ett par granar.
    Den ena var sååå himla fin… att jag var tvungen att springa hem å hämta sågen.
    Eftersom vi inte ville säga nåt till Håkan så ställde vi in den i vedskjulet och putsade noga av sågen innan vi lade tillbaka den i garaget.
    Sen var det ju bara det, att veden tog slut på kvällen och Håkan skulle gå ut och hämta mer.
    Och han höll ju på att svimma av skräck därute för det såg ut som att det stod en gubbe i hörnet i mörkret. <!–emo&:D–>:D

Jag provar Dufvenkrooks vinglögg nu.
    Den var god. :drink1

Peo HBV 2
    Deltagare

Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma.
    Det är nu C:a -7 ute och snön :flinga gnistrar, Annelie och jag sitter och tänker på er alla och hoppas våren snart är här, så vi kan
    :kram igen och ta en :beer vid den öppna :brasa. Vi saknar :sad er alla :puss

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.