Hem › Forum › HBV Medlem › Foton › julstädning i tältet eller TMR flyttar hemifrån
- Detta ämne har 7 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av
Lars och Elisabet HBV 251.
-
FörfattareInlägg
-
21-12-2012 kl. 13:04 #2653
Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareSå här för jul ska det ju städas så jag tog ett rejält tag och städade ur tältet!
[attachmentid=1672]
Det är inte fel att använda rejäla grejor när det är tunga järn som ska städas ut
[attachmentid=1673]
TOMT
…egentligen inte.
[attachmentid=1674]
ÅÅÅH HEJ!
nu bär det upp![attachmentid=1675]
Och medans vi andra vände ryggen till passade Atos på att smita in i tältet.
Det var ju också tanken.. så slipper han bli full me snö
GOD JUL
21-12-2012 kl. 23:21 #15489Börje HBV216
DeltagareOj vad avundsjuk jag är på ditt tält! Och alla andra kul grejer du har, även om du kanske har lättat lite på trycket nu i och med transporten…
På tal om kul grejer så såg jag er Magirus-Deutz i MHC:s klubbtidning ”Bulletinen”.
En fin bild med bildtexten: ”Här kommer en bild på en ovanlig husbil som jag fann utefter vägen till ett minijärnvägsmuseum som ligger i Yxskaftjälen”
Då tänkte jag stolt för mig själv: Jag känner dom som äger den!
Men du har säkert sett bilden själv?Jag hoppas att tomten är snäll mot er och kommer med mycket material till ert nya bussprojekt ”Lilla Fröken”.
God Jul, vi ses!
Börje
22-12-2012 kl. 11:50 #15490Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareJa, de där tältet är min absolut bästa inköp! Man kan inte bygga 100 kvadratmeter på billigare sätt!!! Sen var det gott att TMR kom till en ny ägare, även om det är som donator. Men den bussen är ännu mer ovanlig så, all in a good cause!!!
Kul att få vara nåt att vara stolt över att känna
Det värmer gott att höra
och jag kan säga att den känslan är ömsesidig!
Så… Bulletinen.. den har jag inte så det var nyhet för mej. Det är rätt mycke folk som kommer hit för att kolla på Kalles utomhusminijärnväg!
och kommer man från E45 så passerar man vårt hus som ligger alldeles vid landsvägen (inte vid E45)Ja, tomten får gärna bära hit en drös med plyfaskivor, gärna de som är avsedda för marint bruk eller hellre stallskivor!
Inte att förglömma en tidig vår så att jag kan återuppta rostlagning och återuppbyggnaden av inredningen och lastutrymmet.
Hoppas att ni får en GOD JUL och att tomten har grejor med till er och en trave smaskiga märgben till Persson!
22-12-2012 kl. 16:58 #15492Börje HBV216
DeltagareOm det är någon som undrar vad jag syftade på i tidigare inlägg så kommer förklaringen här.
Eftersom vi i denna tråd är “inom HBV” så törs man väl
återge sidan från “MHC:s Bullen” utan
upphovsrättsliga problem för mig…Men jag tycker att sidan återger allt från högt till lågt och
det som är av värde därimellan…Börje
PS Upplösningen på bilderna i forumet gör inte texten
så lättläst…22-12-2012 kl. 17:34 #15493Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareSådäeja, Dutchy börjar bli lite av en kändis!!
22-12-2012 kl. 22:27 #15494Hasse HBV 253
DeltagareBara att se MrUgly gör en rörd, ett fantastiskt ekipage, så fint att någon tar sig an projektet.
23-12-2012 kl. 12:01 #15497Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareJa, även om Lilla Fröken intog mitt hjärta med storm
var det med stor sorg jag insåg att Mr Ugly aldrig skulle nå husbilsstatus i våra händer
23-12-2013 kl. 22:06 #16767Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareTänk va fort ett år går, o va mycke som hinner hända
Go Jul

-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.