Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Kostnader för färjan till det europäiska fastlandet

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Chris HBV 132
    Deltagare

Hejsan
    Undrar vilken väg ni tar med bussen, när ni åker till t.x. Tyskland, Frankrike osv. Har åkt 3 gånger med bussen och fick varje gång betala ett annat pris. I 2005 stoppade de mig i Puttgarden på vägen tillbaka till Sverige och jag fick betala ytterligare 300 Euro :chock . Hade fått en biljett i Helsingborg för husbilar över 8m (ca2300kr) Sista jag hörde efter en förfråga (scandlines) Helsingborg/Helsingör samt Rodby/Puttgarden var, att det skulle kosta drygt 5600 kr fram o retur. Tycker det verkar lite dyrt. Finns det inga billigare alternativ att komma till det europäiska fastlandet?

crille HBV 95
    Deltagare

hej.
    Jo vi inom hbv har ett avtal med färjorna mellan trelleborg travemunde förra året kostade det under lågsäsong 1700 t&r och under högsäsong 2200:- t&r bara att visa upp medlemskapet i HBV vi har en buss på 13m så det är ganska billigt om man jämför med resa över Danmark vi fick också betala turistbusstaxa på färjan mellan rödy pttgarten typ 300 euro så vi åker alltid Trelleborg Travemunde numer .

Hälsn hbv 95

Chris HBV 132
    Deltagare

Hej Crille
    Det är ju verkligen ett vettigt pris tycker jag. Hur visar man då upp medlemskapet? Skriver man ut det från denna sidan eller finns det nåt slags medlemskort?…eller räcker det kanske med en dekal på bussen?

crille HBV 95
    Deltagare

vi skrev ut från denna sida bild på vår buss och vilket nr vi hade samt hänvisade till sidan så funkade det jättebra .
    lycka till

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Förhandling om årets färjepriser för HBV pågår. Återkommer när/om vi fått ett nytt avtal.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.