Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Lappmöglet ger sig inte

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Carl-Albin HBV72
    Deltagare

Usch nu kommer det där vita hemska när man nästan kunde se det man glömt innan det vart vinter. Ska fodra grannarnas kritter imorgon och hade hoppats att man slapp gå dit men ska vinden och det där vita komma mer så blir det nog till att sadla apostlahästarna mad.gif
    Djävla snö ( hoppas att ingen är frireligös fdr då hoppas jag att de har cencuren inbygd . Imorse 20 grader kallt och nu bara 2 grader låter inge vidare när snön ska flyttas

Peo HBV 2
    Deltagare

Exakt samma förutsättningar häruppe Snö och blåst, fy tusan :arg

Peo HBV 2
    Deltagare

Nu har det snöat hela natten -2 grader <!–emo&:(–>:( Hur Annelie kom iväg till jobbet i morse är en gåta <!–emo&:?–>:? På sina håll är drivorna 1/2 meter höga. Skit också :arg

Charsten HBV 21
    Deltagare

Och nu har det snöat ett dygn till…….jag undrar om det blir snöfritt innan midsommar, det kan bli tufft att komma upp till BNB om det är snö i backen……. :dansa1

Peo HBV 2
    Deltagare

Igår var vi ute och röjde snö så att det gick att ha träff här :huh: men nu ser det som sagt var ut som om vi skulle kunna köra någon gång i Juni mad.gif Och det skall tydligen hålla på hela helgen!!! :sad Måste lacka om bussen så jag hittar den nästa vinter, orange blir bra <!–emo&:P–>:P

Torleif HBV87
    Deltagare

Igår kom det härlig pudersnö här i Åsele som gjorde att det sprutade fint i svängarna när jag susade nerför Åslia-backen i går kväll. :flinga
    Fantastiskt!
    :xmas2
    I dag är det nog läge för ett antal kilometer på längdskidorna också.
    Snö är nog den finaste gåva naturen kan ge oss.

Torleif

Peo HBV 2
    Deltagare

Har nu kommit C:a 30cm mad.gif mad.gif Måste köpa ny skyffel :wacko: den gamla är utnött! och det vräker ner fortfarande!! <!–emo&:(–>:( Kom hit med skidorna och sladda lite på gården här TorLeif :beer till afterskin <!–emo&:P–>:P

Charsten HBV 21
    Deltagare

Jag tror det snöar mer hos dig än hos oss Peo men ni bor ju längre norrut oxå… :lipa :beer

Peo HBV 2
    Deltagare

Ytterliggare en tia kan läggas på <!–emo&:P–>:P Man måste ha tumstock om det ska bli rätt!! :beer

Svea HBV77
    Deltagare

Ja, tänka sej, det snöar igen o igen o igen. O inte känner jag mej särskilt överraskad heller. Fast nu börjar man bli ganska less på det här <!–emo&:(–>:(
    Har just kommit hem från en tur till Kramfors, hälsat på barnbarn och varit och pladdrat om pelletskaminen. Det går framåt med den, super bra lösning :tummarupp blir det.
    Nu ska jag göra lite kaffe och få något värmande innanför västen :drink1
    Ha en trevlig helg allihop.

//Sussie

Charsten HBV 21
    Deltagare

Pelletskaminen ser vi fram emot, vi vill gärna få uppdateringar om hur det går med den och när ni testar vill vi komma och va med.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.