Hem Forum HBV Medlem Bara inom HBV Mer ös i forumet

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
  • Författare
    Svea HBV77
    Deltagare

Jaha, då blev det lite stiltje här igen. Svårt att hålla igång “öset”.
    Tänkte i alla fall bifoga en bild på vårt nya objekt. Den är som synes ett renoveringsobjekt. Mest på insidan då, det mesta är redan gjort på drivlina och chassi och motorn går finfint. Så vi får inrikta oss på det som är kul, inredningen. Har redan gjort upp planer på hur det ska byggas och det blir lite annorlunda.

Sen hade jag tänkt att ni ska få gissa vad det är för buss. Därför visar jag inte någon fler bild just nu.
    (Vissa får inte svara, tex. Tommy, Tobbe, Tomas, Kurre, Peo eller Helen, för ni vet vad det är och förstör det roliga.)

Så kom igen nu så får vi se om någon har rätt….Det är en scania men vad är det för kaross? Det är frågan :hmm: :lol:

//Sussie

Håkan HBV 179
    Deltagare

:blomma: Scania C80 L gissar jag

:vink

Svea HBV77
    Deltagare

Nja, det var inte rätt. :lipa
    Och med kaross menar jag om det är en Hägglund, Säffle eller nåt annat.
    Så kom igen nu.

//Sussie

Tom HBV168
    Deltagare

Ähhh, jag är dålig på karosstillverkare men jag gissar på någon av Ajokki eller Helmark…

Svea HBV77
    Deltagare

Fel, fel fel… :lipa

Carl-Albin HBV72
    Deltagare

Gissar att det är en hägglundare.
    Liknar Peo s buss

Svea HBV77
    Deltagare

Fel, fel fel.. :lipa

Jag tror att det är en VBK-kaross, men kan vara scania CF åxå…. annars är det nåt annat! :lipa

Svea HBV77
    Deltagare

Är nog något annat Ricky… :lipa

Bertil HBV30
    Deltagare

Hej!

En Larvik?

mvh Bertil :vink

Gissar på en katrineholmare
    Mvh Johny

Svea HBV77
    Deltagare

Jaha, då har vi fått ett rätt svar. Bertil du har helt rätt det är en Larvik.
    Tydligt så kan du din sak och vet hur de olika karosserna ser ut :thumbup:

Grattis :drink1 Nästa gång vi ses ska du få en grogg.

//Sussie

Tor HBV 161
    Deltagare

Vi har ikke semester før i august, første uken skal vi jobbe på Notodden bluesfestival. Har kjørt artister der i 10 år nå,i år blir Bente med og vi skal ha ansvaret for en artist som heter Trudy Lynn. En dame som virkelig får det til å svinge med sin blues/soul. Etter det blir det 14 dager i Sverige, har snakket om å kjøre østkysten nedover, fra Stockholm. Har aldri vært den veien, så noen tips tas gjerne imot.
    Ellers så lurer vi på å ta en tur til Høljes under EM runden og helgetur til Bengtfors under treffet der.Vi jobber turnus begge to, så felles frihelger er desverre begrenset.
    Til vi møtes…. hei då :vink

Tor og Bente

Bertil HBV30
    Deltagare

Hej!

Att vara i Norge sätter sina spår. Har varit där två helger nu och ska dit igen i augusti.
    Skämt åsido, en kompis är mer busstokig än nån i vår klubb (tror jag …) och han har berättat om Larvik-karosserna. Och alla såg väl frågetecknet, jag gissade bara. Men det kan gå hen det också. Vad gör man inte för en grogg! :drink

mvh Bertil :vink

Svea HBV77
    Deltagare

Finns det någon som är mer busstokig än Tommy??? :chock :hmm:
    I alla fall så var det en bra gissning som gick hem Bertil, och kommer du till Höljes så ska du få en GROGG som heter duga.

Men då kan vi ju ta nästa fråga då. Vad sitter det för motor i vår Larvik??? :hmm:
    Gissa på bara.
    Måste ju hålla tråden öppen :lol:

Nu går man annars bara och längtar tills man får fara iväg. Har pysslat lite med Svea här i veckan och gjort lite fint. Åke har bytt vattenslangar och renoverat vattenpumpen. Städat bagaget. Gjort ren toan. Osv… På måndag ska jag börja packa kläder och grejor vi ska ha med. På onsdag ska det handlas mat. Torsdag morgon ska tösen skjutsas till bussen för transport upp till norrland, sen ska vi kasta oss i Svea och blåköra upp till Höljes :thumbup:

Åke jobbar sista dagen innan semester i morgon, sen har han 6 veckor ledigt, och vi ska njuta hela tiden. Inte komma hem förräns 5-6 augusti.

//Sussie

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.