Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Mera HBV-are från Ö-vik
- Detta ämne har 11 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 11 månader sedan av
Torleif HBV87.
-
FörfattareInlägg
-
22-09-2005 kl. 13:39 #724
husbussens
DeltagareÖ-vik är på gång också.
Här kommer en ny medlem HBV 90 som Charsten har rekommenderat,
ni som var i Tällvattnet känner dom redan.
Det är fam Sjölund frän Sidensjö. Ja det ligger väl i Ö-vik det också som Själevad etc, Varför finns det så många postadresser i Ö-vik med omnejd?
Här i Karlstad är det nästan en adress till alla på en radie på 6-7 mil.
Ja det var en parantes och en tanke i skrivandets stund.
Tillbaka till ämnet.
Jag vill på detta sätt hälsa dom välkomna till klubben och hoppas att dom gör en liten presentation av sig här i forumet som jag har bett om till er alla.Välkomna ska dom vara
Tommy HBV 1
ordf i Husbussens Vänner22-09-2005 kl. 13:52 #5279Charsten HBV 21
Deltagare
Välkommen in i gänget, hoppas ni skall trivas med oss!
Charsten & Anki!
22-09-2005 kl. 17:11 #5282RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareVälkomna från oss åxå!!!
Ulla och Richard22-09-2005 kl. 17:20 #5284Svea HBV77
DeltagareVälkomna Familjen Sjölund.
Och tack för senast
Hoppas det blir fler tillfällen snart trots vintern som är i antågande.Hälsningar
Sussie o Åke22-09-2005 kl. 18:15 #5286Torleif HBV87
DeltagareDet är jätteroligt att som nybliven medlem få hälsa ändå nyare medlemmar välkomna.
Tack för mycket trevligt sällskap i Tällvattnet och intressanta bilder på bussbygget. Ett fantastiskt arbete som gör en pappersvändare som jag grönt av avund
Varmt välkomna!
Torleif HBV87
23-09-2005 kl. 20:20 #5291*Tommi
DeltagareVälkommna HBV 90 !!
Vad var det för bilder på “bussbygget” du skrev om Torleif??
Det är inget fy skam med och vända på papper, jag är en etta eller en nolla hela dagarna och det känns riktigt kul <!–emo&
–>
24-09-2005 kl. 09:30 #5294Torleif HBV87
DeltagareHej!
Jo, de bilder på bussbygget jag syftar på finns i ett fotoalbum som jag fick titta på i Tällvattnet. Bilderna visar hela byggprojektet som fam. Sjölund genomfört på ett så fantastiskt fint sätt.
Nej då, det är väl inget fel med att vända papper heller, jag trivs ganska bra med det. I mitt fall är det papper med flera siffror än ettor och nollor eftersom jag pysslar med bokföring.
Men håll med om att nog måste man beundra personer som kan omsätta sina idéer till fina slutprodukkter genom eget arbete.
När vi skulle skaffa husbuss fanns väl också tanken att göra något själv, men jag insåg ganska snabbt att det skulle bli för svårt. Därför blev det en buss som någon annan hade lagt ner 2000 arbetstimmar på.Torleif
26-09-2005 kl. 07:37 #5303Torleif HBV87
DeltagareHej igen!
Jag tänkte få med en liten bild från Tällvattnet, men har inte lyckats tidigare.
Men om det lyckas den här gången så ser man bl.a. fam. Sjölunds buss till höger.Torleif
26-09-2005 kl. 08:16 #5305Peo HBV 2
DeltagareDet var ju en snygg bild, men ni skulle nog ha behövt en
att värma er vid ser det ut som
26-09-2005 kl. 09:08 #5308Ewa HBV11
DeltagarePrecis vad jag oxå tänkte på Peo. Dom ser lite frusna ut.
Jag är avundsjuk på allas bussar, men när jag har utbildat mig till snickare, elektriker, svetsare och mekaniker så ska jag nog oxå bygga en egen.
Borde vara klar lagom till 80 årsdagen. <!–emo&
–>
26-09-2005 kl. 10:59 #5311Svea HBV77
DeltagareLugn, bara lugn. Det kommer bilder på både brasor o brasor <!–emo&
–>
Jag har bara haft så fullt upp att jag inte hunnit sätta ihop något material ännu.
Men jag ska ta mej i kragen
och göra något listigt
Har nästan obegränsat antal kort
och videosnuttar som bevis för vår
trevliga helg i Tällvattnet
Må så gott
//Sussie
26-09-2005 kl. 13:00 #5314Torleif HBV87
DeltagareI avvaktan på Sussies bilder kommer här en bekräftelse på hennes arbete med kameran. Rickard och Åke är intresserade övervakare.
Torleif
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.