Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Någon som har någon ide'

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    husbussens
    Deltagare

Hej vidabefodrar ett mail som jag fick.

Från: Jonas Tjällman [mailto:]
    Skickat: den 7 maj 2012 11:33
    Till:
    Ämne: Söker turnébuss till filminspelning om Monica Zetterlund

Hejsan Husbussens vänner!

Mitt namn är Jonas Tjällman och jag jobbar på scenografiavdelningen på filmbolaget Stellanova film. Just nu håller vi på att spela in en film om jazzsångerskan Monica Zetterlunds liv.

Filmen utspelar sig under starten av hennes karriär, mellan åren 1959-1964.

Anledningen till att jag kontaktar er är att vi söker efter en buss som kan fungera som den turnébuss som Monica och hennes band använder när de åker land och rike runt.

Vi söker alltså efter en buss som är äldre än 1964, men helst äldre än 1959. Bussen får gärna ha fint ljusinsläpp, så det är enkelt att filma i den. Det är även en bonus om det finns ett mindre förvaringsutrymme bak i bussen för instrumenten som bandet kommer ha med sig på turnén. Vi önskar även att “stripea” upp bandnamnet på sidan av bussen, samt eventuellt ändra vissa estetiska detaljer interiört. Allt detta avser vi självklart att återställa efter nyttjad tid, och inget ska komma till skada.

Vi kommer behöva turnébussen för 4 inspelningsdatum. Notera att 3 av dem är i Göteborg och 1 av dem i Stockholm. Vi behöver alltså hjälp av någon eldsjäl som tycker att det är roligt att medverka på filminspelningen i båda städerna och även köra sin buss mellan dem.

Självklart betalar vi hyra för bussen, samt de tillkommande utgifterna såsom bensin/diesel etc.

DATUM

Göteborg med omnejd (specifika inspelningsplatser kommer snarast)

12 juni

13 juni

20 juni

Stockholm

02 juli

Alltså 12, 13, 14 juni och 02 juli. Totalt 4 inspelningsdagar.

Låter detta intressant får ni väldigt gärna sprida informationen till alla medlemmar.

Känner någon bussägare likadant får de väldigt gärna skicka bilder på bussens interiör samt exteriör, så vi kan få en bättre helhetsbild på bussens skick/hur den ser ut.

Vore jätteroligt om ni vill vara med och någon medlems buss hamnar på vita duken Sverige runt!

Är det något ni undrar är det bara att ringa eller mejla mig.

Mvh

Jonas Tjällman

Scenografiassistent

STELLANOVA FILM AB

072-202 91 32

önskar att jag hade!!

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.