Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Nu hardet hänt.
- Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
intendit.
-
FörfattareInlägg
-
13-07-2006 kl. 18:59 #1081
intendit
MedlemNu har det hänt som jag inte vill att någon annan skall råka ut för.Vi hade inbrott i våran buss mitt på dagen,grannen vart nerslagen när han försökte hindra dom att komma iväg.Det ända dom tog var fem knivar och en tång,som vi åter fann i deras väska som grannen tog ifrån dom.Fy F_n.
HBV67 Arne
Jag hittar ingen smalis som passar in som man känner nu.13-07-2006 kl. 19:10 #7536Svea HBV77
DeltagareMen fy vad läskigt
Vilken modig granne som vågade gripa in
Han ska du vara rädd om
Många tjuvar e gräsligt fräcka, kan gå in fast man sitter i något rum bredvid eller ute i trädgården. Tar verkligen alla chanser.
Hoppas ni repar er efter strapatsen.//Sussie o Åke
14-07-2006 kl. 00:26 #7539Rolf & Eva HBV76
DeltagareNÄE, stryk skulle’rom ha, dom rackarna.
Misstänker att ni har det ganska minimalistiskt i bussen om allt som fanns att stjäla var fem knivar och en tång.
Ehrrm..förlåt, ska inte skämta nu, det var ju verkligen en otrevlig historia. <!–emo&
–>
Det är åt h-e att man inte kan få ha sina saker ifred.
Som sagt, stryk skulle dom ha!!!
/Roffe
14-07-2006 kl. 11:38 #7540Torgny J HBV 66
DeltagareStryk? Nä jag hade tagit fram pistolen och gjort processen kort.
Lite tvärdrag i sådana skitstövlar är bara bra för dem.
Alternativt köra dem i bussens tvättmaskin tre gånger.
Há Dé Gôtt trots allt
Torgny14-07-2006 kl. 15:06 #7541RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareFörr i tiden hade karlarna ett effektivt botemedel mot äppelpallande odågor…
Man laddade hagelpatroner med grovsalt istället för hagel…. en sån laddning i rumpan sved i flera veckor innan saltet värkt ut!
Borde vara effektivt även i dagens läge…14-07-2006 kl. 21:35 #7545Ewa HBV11
DeltagareJag har haft inbrott i båda mina bussar utan att det tagit något speciellt.
I den gamla bussen tror jag inget försvann (mer än ena rutan i dörren)
Vid ena tillfället i Skräcken så gick dom igenom hela bussen från nosen till baken, t o m vände på madrasserna.
Precis allt var urplockat från skåp o lådor, men det enda som försvann var en ficklampa, en cider och en öppnare.
Kan inte ha varit någon törstig tjuv för det stod en hel back i ett skåp + ca 10 olika flaskor med annat alkoholhaltigt.Det är förbaskat obehagligt att folk har varit och rotat bland ens prylar.
14-07-2006 kl. 23:55 #7547intendit
MedlemQUOTE (Ewa HBV11 @ 14 Jul 2006, 23:35 )
Precis allt var urplockat från skåp o lådor, men det enda som försvann var en ficklampa, en cider och en öppnare.
Kan inte ha varit någon törstig tjuv för det stod en hel back i ett skåp + ca 10 olika flaskor med annat alkoholhaltigt.Det är förbaskat obehagligt att folk har varit och rotat bland ens prylar.
Elementärt, käre Ewatson 11, det var en mörkrädd och törstig muslim som var inne och härjade i din buss. (muslimer får inte dricka alkohol, därför har jag konverterat till kristendomen, då bjuds man på vin varje söndag
)Eftersom vi kan förmoda att han nu druckit ur din cider så kan vi leta i närmsta närliggande buske efter en ficklampsljuset från nämnde, nu kissande mörkrädde muslim!
I dennes blottlagda rumpa sätter vi skottet med salthagel enligt HBV74:a’s beska medicin. Vips så har vi lärt vederbörande att inbrott i bussar ger smärta i stjärten, och vi får ha våra bussar i fred.
Elementärt.
/Sherlock H
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.