Hem › Forum › HBV Medlem › Presentation › Ny medlem HBV 87
- Detta ämne har 17 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 11 månader sedan av
Peo HBV 2.
-
FörfattareInlägg
-
05-09-2005 kl. 21:08 #704
Torleif HBV87
DeltagareHej alla glada bussdiggare!
Ja, nu utökas DAF-skaran procentuellt rätt kraftigt eftersom det tydligen bara finns ett par sedan förut. Konstigt att inte flera upptäckt det fina med det märket, eller vad tycker du Luka?
Jag som nu skriver detta heter Torleif Ögren, är 57 år och bor i Åsele. Min hustru heter Eva-Lena och är 45 år. Vi gifte oss 1998 och då hade hon fyra barn ( 3 pojkar och 1 flicka ) och jag hade också fyra barn ( 3 flickor och 1 pojke ) så vi skulle få stora problem om alla åkte med. Mina barn är dock så pass gamla att de har flyttat hemifrån och propsar inte direkt på en plats i bussen. Jo, förresten min pojke Jonas, som är 20 år, följer med på en veckas golfresa varje vår ( Se hemsidan http://www.busgolfers.com ) men då är ingen annan i familjen intresserad, så det ordnar sig. Nu har Jonas också börjat övningsköra med bussen så jag har stort hopp om att han så småningom kör oss alla. Då kan Eva- Lena och jag ta oss en öl när vi känner för det. De barn som brukar följa med är Fredrik-17, Frida-16, ( troligtvis inte så länge till ) Patrik-13 och Peter-12. Sedan har vi ytterligare en som ogärna missar en resa. Det är Donna, en Golden Retrievertik på 4 år.
Jag är redovisningskonsult och har egen redovisningsbyrå och Eva- Lena jobbar med liknande arbetsuppgifter på Åsele Kommuns ekonomiavdelning.
Innan jag sadlade om till ekonomibranschen var jag mellanstadielärare.
Förutom golf är jag intresserad av att musicera. År med i ett dansband med 6 medlemmar som heter Musix. Två av medlemmarna kommer från Max Fenders, bl.a. sångaren Mats Långström som sjöng svensktoppsettan “Vindens Melodi”. Trots att det var på 70-talet, så vill folk höra den varje gång vi spelar än i dag.
Själv spelar jag kompgitarr, vilket innebär att det alltid finns en gitarr med i bussen när vi är ute och åker.
Tyvärr är jag väl ingen större mekare, så vi köpte en husbuss som var färdigbyggd. Det var 2000 och det är alltså en DAF av årsmodell 1977 det är fråga om. Då hade vi i två år lånat en buss och kommit på att detta var livet.
Längsta resan hittills var till Tyskland. Att bo så långt norrut som vi gör innebär ju att bara resan genom Sverige fram och tillbaka tar nästan en vecka, så det kan inte bli så många resor ner till mellaneuropa.
Under våren, innan jag visste att Husbussens Vänner fanns, pratade jag och en kompis om att bilda en förening för husbussägare (stora bussar ) i Åsele. Vi kom nämligen fram till att det finns över 30 husbussar här. Men det är ju onödigt att bilda en egen förening när HBV redan finns. Min kompis och även hans son kommer nog också att ansöka om medlemsskap.
Av det jag läst verkar detta vara en förening med fantastiskt trivsamma människor, så jag och min familj ser verkligen fram emot kommande träffar.Torleif HBV 87. Alla de andra i familjen hälsar också så mycket
05-09-2005 kl. 23:31 #5214Frank HBV61
Deltagare
Hälsningar från söder. och välkomna skall ni vara här i klubben!!
06-09-2005 kl. 08:39 #5216Ewa HBV11
DeltagareHej och välkomna allihopa.
Jag har planer sen flera år tillbaka, att åka norröver.
När det nu blir vet jag ju inte, men jag vill gärna utforska norra sverige oxå.
tills vi ses 06-09-2005 kl. 10:24 #5217*Tommi
DeltagareHallå Torleif!
Och välkommen med familj i “gänget”. Vi är också nya medlemar i föreningen och det verkar vara himla trevligt här. Jag min fru (Carola) och jag spelar också golf så jag var tvungen att titta på er länk med “busgolfers” det såg jätte trevligt ut. Jag gick även vidare in på Er hemma klubbs hemsida och hittade en kolega till mig i Er bankommitté Gunnar Sandström (men inte har han tid med golf) <!–emo&
–>
. Så om du träffar Gunnar kan du hälsa från IT Tommi i Stockholm.
PS. Har du aldrig funderat på en Volvo <!–emo&
–>
Tommi HBV 83
06-09-2005 kl. 12:48 #5218Torleif HBV87
DeltagareHej Tommi!
Roligt att det även finns golfspelare i klubben. Jodå, Gunnar Sandström har tid med golf ibland. Han var faktiskt med på golftouren både 2003 och 2004 och dessutom hjälpte han till med busskörningen. Kolla våra resor 2003 och 2004 så hittar du också bilder där han är med. Givetvis skall jag hälsa från dig när jag stöter på honom.
Beträffande bussmärket så är det faktiskt en rent slump att det blev en DAF. När vi hade bestämt oss för att skaffa en husbuss kollade jag in allt som fanns till salu och det visade sig att just denna buss passade bäst för oss när det gällde inredning och prisklass. Så märket hade egentligen ingen betydelse alls för oss.Keep swinging!
Torleif HBV87
06-09-2005 kl. 13:00 #5219*Tommi
DeltagareHej Igen!
Var det Gunnar som stod och grävde diken med järnklubban 2003.
En sån sving kan inte ens en mor älska
06-09-2005 kl. 15:08 #5221Torleif HBV87
DeltagareHej Tommi!
Nja, på bilderna från 2003 är Gunnar mest i färd med att hantera en helt annan typ av järn. Och uppriktigt sagt så är det nog den typen av järn han är bäst på.
Men frågan är ju om hans mor tycker att det är så mycket bättre.Torleif
06-09-2005 kl. 16:46 #5222RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareHjärtligt välkomna i “järngänget” <!–emo&
–>
HEELA familjen!
Kul att vi börjar bli fler medlemmar i norrland! <!–emo&
–>
<!–emo&
–>
Hälsar Ulla och Richard06-09-2005 kl. 17:11 #5223Charsten HBV 21
Deltagare
Hej och välkommen i gänget, det är bra att vi blir fler från Norrland….och vi kanske ses till helgen på bussträffen.
Charsten&Anki HBV21
06-09-2005 kl. 17:35 #5224Torleif HBV87
DeltagareJapp, jag kommer till träffen i Tällvattnet.
Och tack alla för välkomandet i klubben.Torleif
06-09-2005 kl. 17:47 #5225intendit
MedlemHej på er och välkomna
06-09-2005 kl. 22:01 #5226*George
DeltagareDet är bara hur kul som helst att önska fler musiker välkommna till klubben – snart kan vi fixa vår egen musikfestival.
hejs/GB
07-09-2005 kl. 12:50 #5228Svea HBV77
DeltagareVälkommen, välkommen Torleif med familj.
Det ska bli kul att träffas till helgen. Hoppas du kan komma ifrån redan på fredag. Vi kommer hela gänget Cassman/Erixon. Så nog ska vi ha det livat och glatt
Sen så har vi några redovisningsfrågor till dej
Nej då, jag bara skojar.Ha det bra tills vi ses.
Sussie o Åke07-09-2005 kl. 21:01 #5229Torleif HBV87
DeltagareHej Sussie och Åke!
Jag har tänkt komma redan på fredag, men tyvärr blir det bara jag från Åsele. Det är “pappa-helg” och min kära hustru skall åka till Klimpfjäll med sina tjejkompisar.
Min broder P-O ansluter dock på lördag, förhoppningsvis även han medförande en gitarr.
Och sen är det väl ändå det viktigaste att bussarna får träffas och beundra varandra. Jag tror inte att Svea och Dafne fick chansen att utbyta olja när ni hälsade på i Åsele i somras. Tack för den träffen förresten, för det var den som ledde till att jag fick upp ögonen för HBV.Torleif HBV 87
08-09-2005 kl. 17:56 #5234Peo HBV 2
Deltagare<!–emo&
–>
Fy bubblan va taskigt att man inte kan komma <!–emo&
–>
Kan ni inte hjälpa mig isolera logen så jag kan hyra ut den på vintern istället <!–emo&
–>
Då kan jag åka med på alla träffar
och ni slipper korsdraget genom väggarna när ni kommer hit på kalajs
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.