Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Nya leksaker

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Peo HBV 2
    Deltagare

:yes Äntligen har jag investerat i en ny anläggning till musiken på logen :party3 Den består av 2 st Gemini CFX-30 CD-spelare och en Gemini iMP-x mixer. Allt skall monteras i ett rack så att det lätt går att packa ihop och ta med sig :) :unsure: Tyvärr är det bara gångbart med 220V så det går inte att ta med ut i vildmarken, :P men där skall det ju ändå vara tyst så det gör det samma :drink1 En riktig förstärkare/slutsteg nu så är allt komplett :beer Känner ni någon som har ett sådant som står ivägen så hör gärna av er. :tummarupp :flinga

Peo HBV 2
    Deltagare

Så här ser det ut löst!

Torleif HBV87
    Deltagare

Fin anläggning Peo! :type

Och du inte behöver det väl vara tyst hela tiden i vildmarken, åtminstone inte om det är någon träff, för då är det ju ändå inte så värst tyst.
    Då finns det säkert 220 V att tillgå också, så det torde väl inte heller vara något problem. :gran
    Men det behövs föstås som du säger ett slutsteg och då också naturligtvis högtalare. Då är du väl ute efter rätt häftiga grejer om det skall bli tryck i logen.
    Vad har du tänkt dig i effektväg? När det gäller högtalare har min son Jonas rätt mycket i den vägen, så jag ska kolla vad han har och om han har några över.
    Beträffande ev. bruk vid träffar så går det nog bra med en vanlig gitarrförstärkare och sådana finns det flera att tillgå. :tummarupp

Låt CD:n snurra!

Torleif

Peo HBV 2
    Deltagare

Jag hade inte tänkt mig så häftiga grejor, ungegär hälften av Rolling Stones rigg <!–emo&:D–>:D Nä men C:a 2-300W räcker nog på slutsteget och då klarar sig nog dom högtalare jag har. <!–emo&:?–>:? Men det gör inget om det ger lite extra förståss :tummarupp Du får gärna kolla upp vad han har och ringa mig :telefon :flinga :xmas3

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.