Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Öde!
- Detta ämne har 16 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 7 månader sedan av
Svea HBV77.
-
FörfattareInlägg
-
28-01-2006 kl. 19:01 #867
Peo HBV 2
DeltagareNu har det hänt som aldrig skulle hända mig (oss)! På väg upp till firandet av Anders 50- årsdag kom den förb—e älgen!!
Vi klarade oss lindrigt undan med några småblessyrer, men julklappen till Annelie blev bara skrot. Så nu blir det att jaga pengar och ny bil igen.
Ibland känns det så orättvist med allt.
Ja jag vill att ni ska tycka synd om oss, men bara i kväll
28-01-2006 kl. 19:14 #6073Charsten HBV 21
DeltagareDetta är en notis från vår lokaltidnings websida ÖA
ÖRNSKÖLDSVIK. Vid 16.45 krockade en personbil med en älg på E4 i Saluböle norr om Husum. De två personerna i bilen skadades lindrigt och fördes till sjukhuset i Örnsköldsvik. För älgen gick det sämre. En lastbil, som kom i andra riktningen, körde på den och älgen avled på plats.
Några timmar senare, strax efter klockan 19, påkördes ytterligare en älg på E4, den här gången vid bron över Gideälven.
Klockan 20.30 var det dags igen på E4, den här gången vid Gideåbacka. Föraren som körde på älgen smet från olycksplatsen. Älgen avlivades senare på plats.
Dessförinnan i Hemling, klockan 18.35, blev en älg påkörd och hamnade på huven till en personbil. Den älgen klarade i alla fall livshanken och löpte till skogs. (ÖA)28-01-2006 kl. 19:50 #6074Peo HBV 2
DeltagareFast tidningen ljuger lite
Lastbilen körde jag om en stund tidigare och den kom ifatt precis efter smälle och körde över det som var kvar av älgen och gjorte prossesen kort med den.
28-01-2006 kl. 20:23 #6075*George
DeltagareSå nu blir det älgfärs för hela slanten!
Hur gick det med era skador – står ju att ni fick åka till sjukhuset. Hoppas allt väl och tråkigt med bilen.
hejs/GB
28-01-2006 kl. 20:28 #6076Peo HBV 2
DeltagareLite skärsår av glassplitter, bara skråmor, så det är inget allvarligt
28-01-2006 kl. 22:40 #6077Peeter HBV63
DeltagareSkönt att höra att ni klarade er….
Bara för att du ville att vi skulle tycka synd om er idag så ………..
Lite synd om er är det allt…..
//Peeter Hbv63
28-01-2006 kl. 23:00 #6078Carl-Albin HBV72
DeltagareMen Peo och Anneli ni vannju högvinsten och klarade er . Även om det vart lite småblesyrerr . Ni ska tacka någon högre upp . Bilar finns det gott om men inte tokar som dig Peo det finns bara en av och den ska man vara rädd om <!–emo&
–>
. Jag vet hur en bil kan se ut efter en älg har arbetat åt älgskadefonden och sett ett flertal fordon . Så nu ska ni bara fira att det gick bra . Skål på er
Ps:Du kan vara glad att du gav en sådan julklapp som skyddade er och klarade er . Ds.
29-01-2006 kl. 08:45 #6079Peo HBV 2
DeltagareOkay nu räcker det!
Tack ska ni ha! nu käns det bra igen!! <!–emo&
–>
Nästan
Ja ni tänk om inte om hade funnits? Om vi tagit en annan bil, om vi inte dansat i vardagsrummet, om jag inte kört om långtradaren. Men det är som det är. Men så här ser bilen ut ialla fall. 29-01-2006 kl. 10:09 #6080Peo HBV 2
DeltagareEn annan sak!!
Tänk om vi inte kommit över på fel sida, utan långtradaren kört på oss bakifrån
Då hade det inte varit nåt att tycka synd om tror jag! Långtradaren stannade 500m från olycksplatsen med älgen hängande under sig.
Vi är lyckligt lottade!! Ska köpa triss tror jag <!–emo&
–>
29-01-2006 kl. 10:11 #6081RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareGrattis Peo och Anneli!
Det finns dom som inte gör annat än bilar….
Den ser inte så farlig ut på bilden, en skärm och lite portopower + ny vindruta borde göra susen…. det kunde ha gått mycket värre!….
Skönt att ha er kvar29-01-2006 kl. 13:45 #6086Torleif HBV87
DeltagareAj, aj, aj! Det där kunde verkligen ha slutat mycket värre.
Skönt att höra att ni klarade utan allvarligare skador. Bilar finns det som sagt väldigt gott om, men människor kan inte ersättas.Eva-Lena & Torleif
29-01-2006 kl. 15:26 #6090Lennart HBV89
DeltagareVi är verkligen glada att det gick så bra för er trots missödet. Köp er två Trisslotter.
Eva & Lelle <!–emo&
–>
29-01-2006 kl. 16:44 #6091*Tommi
DeltagarePhuu!
Tur att Ni klarade Er. <!–emo&
–>
Plåt går alltid fixa.Era “fyrfota vänner” kan verkligen ställa till med skador, så jag säger till Er alla som skall ut på vägarna:
Hey you guys be careful out there!!
29-01-2006 kl. 16:53 #6092Peo HBV 2
DeltagareUndrar om det finns någon duktig plåtslagare häruppe
Det skulle faktiskt gå att repa bilen om den nu inte är sned <!–emo&
–>
Man kan byta framkant på taket, byta dörr och rikta en bula på bakskärmen.
Vi får se vad försäkringsbolaget säger, men jag har bara halvförs. på eländet <!–emo&
–>
Tack för alla tröstande ord! Det känns bra med vänliga människor omkring sig!29-01-2006 kl. 17:52 #6093Charsten HBV 21
DeltagareDet kanske går att hitta ett nytt tak på bilskroten, det är nog svårt att rikta vecket som blev i taket….eller?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.