Jag pratade med Göran HBV 41 i Kalix för en stund sedan, han har haft oturen att en kolvring har gått av så han håller på att renovera motorn, i alla fall så kollade han priset på kolvringar och packningar som han behöver för att repa och MB i Sverige skulle ha 16.500:- för delarna så han tog och ringde till Finland och fick pris från dom på samma prylar….. fortfarande MB orginal, 235 euro ?????? va!!!! 14.500:- billigare har ni hört något värre?? Och dessutom hade dom prylarna i lager vilket MB i Sverige inte hade.
Vi kollade pris på stötdämpare till O303:an 3.200:- + moms styck och i Finland 1.200 med moms styck.
Ett är då säkert att det finns pengar att tjäna på att kolla runt lite.
Hadé du frågat mig hade jag sagt att MB-Sverige är en av världens dyraste firmor Men det finns en firma i Stockholm som säljer MB-delar och är humana i priserna <!–emo&–> Skall forska vad den heter.
Bara för att vara lite besserwisser – det är fri konkurrens inom EU men en säljare får också sätta vilket pris han vill. Köper ingen så får han ju problem. Det här är ju ett typexempel vad vi kan åstadkomma – handla i Finland så får MB-handlarn i Sverige klappa igen. Jag tycker det är skitbra.
Jag håller med dig George…… vi behöver ju inte bara handla i Finland, vi kanske skall tala med våra vänner i Tyskland oxå och du George har väl kontakter i öst om jag inte misstar mig.
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.