Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Om ni skall resa utomlands.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    husbussens
    Deltagare

Hej.
    Vi ska ta oss en tur ner till Gran Canaria en vecka nu i Feb. Jag kollade lite vad det skulle kosta att ringa mm.
    Kom då in på en sida från Holiday Phone så hade otroliga priser och erbjudanden. För endast 199: – så får du ett utländskt telekort hemskickat till dig som du vidarekopplar din telefon till via ett 08 nummer. Det ingår 1 timmes vidarekoppling från Sverige till dig där du är och du kan även köpa till mera tid. Att ringa hem kostar till fast telefon kostar 0.27/ min och till mobil kostar 0.72/min. Samtidigt om ni är flera tillsammans så ringer ni gratis emellan er där nere.
    Vad jag kan se så verkar det Toppen. Skall redogöra för hur det funkade vid hemkomst.

http://www.holidayphone.se

Tommy HBV 1

Stefan HBV 297
    Deltagare

Hej.

Var på Gran Canaria över jul och nyår,
    Använder abonnemanget: Telia total liten,
    Surf :49:-/dag (20M:cool:
    Ringa till Sverige och inom Spanien 2.49kr/min, Svara: 0.73kr/min
    Skicka SMS: 0.84kr/SMS, ta emot SMS: 0kr
    Skicka MMS: 4.75kr/MMS, Ta emot 3.50kr/MMS

Ska man surfa så blir det lite dyrt. Ska man bara ringa och inte långprata, så kan man ringa ca 80min för de 199kr som kortet(Holiday Phone) kostar. Bedömer man att man kommer ringa mer än 90-,100 minuter + surf under vistelsen så kanske kortet betalar sig.

/Stefan

Svea HBV77
    Deltagare

Holiday Phone funkar jätte bra. Jag använde det när vi var i Usa, där är det lätt att kostnaderna skenar. Både samtal, sms o surf ingick så det var helt okay. Ringde ganska mycket där inom landet, men även hem en massa gånger.
    Kan rekomenderas.

//Sussie

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.