Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Otur eller vad ska man kalla det.
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av
RICKARD/ULLRICK HBV74.
-
FörfattareInlägg
-
10-04-2008 kl. 13:27 #1539
Svea HBV77
DeltagareSnacka om jag har haft otur med bilen.
Först pajade bottenplattan i tändlåset, bilen gick inte att starta och jag befann mig i Enköping…Jag måste ju hem till Ö-vik så det var inget annat att göra än en tjuvkoppling
. Så är den fortfarande eftersom maken inte behagat komma hem o laga den…Sen fick jag punktering på vänster framdäck, mellan mitträckena på E4, fick lov att köra så jag kom av vägen i alla fall. Däcket totalförstört naturligtvis. Där stod jag då, i regnet
, med långtradare som blåste förbi i 90 knyck alldeles bakom ryggen när jag efter mycket om och men fick på reservhjulet ( som är ett sånt där löjligt litet skottkärre däck). Det var ju naturligtvis nästan ingen luft i reservhjulet så det blev 5 km/h till närmaste mack.I dag, på väg hem, smäller det som ett pistolskott och hela rutan i förardörren exploderar. Gissa om jag blev rädd
Det är väl själva f..n att allt ska hända på en gång.Nu har bilen en tjusig blå plast fasttejpad på dörren, ett däck som inte är likt de andra och tjuvkopplad tändning…suck. Och den bilen ska jag lämna igen till min svärmor
Men annars så mår jag bra.
//Sussie
10-04-2008 kl. 17:55 #9800RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareHörrududu!
Det var ju skönt att långtradarna missade och att det inte var ett pistolskott för då kanske du inte mått så bra nu….
Dessutom så kan det ju bara bli bättre nu efter allt det där eländet….
Har du inte en karl i huset som kan fixa tändningslåset och stoppa i en ny ruta???
11-04-2008 kl. 06:26 #9669Svea HBV77
DeltagareDet där med en karl i huset är lite överdrivet. Jag känner ibland att det luktar karl men jag ser ingen..
” border=”0″ alt=”haee.gif” /> En 18-årig gosse räknas inte som karl även om han nog försöker vara det.Nä, nä, bra kvinna reder sig själv. Så nu är jag på väg till glasmästaren för att få en ny ruta. Det som var bra var ju att svärmor var med i bilen när det hände så hon inte tror att det var jag som orsakade det.
Visst var det bra att tradarna missade mig där jag stod efter vägen. Jag är så tacksam. Men någon trevlig karl hade ju kunnat stanna o fråga om jag behövde hjälp…men inte då
” border=”0″ alt=”sad.gif” /> undrar var den gamla hederliga ridderligheten tagit vägen
Men nu så ska jag glömma allt elände, fredag idag och det innebär lite god mat och ett glas vin. “Så ska det låta” på tv:n och sen så sover jag nog gott där i soffan
Ha en trevlig helg.
//Sussie
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.