Hem Forum HBV Medlem Presentation Presentation av besättningen i HBV 256

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Bengt HBV 256
    Deltagare

Hej alla
    Till sist har jag nu lyckats hitta var man ska lägga in presentationen som jag gjorde i maj……
    En del har således hänt men hittills bara positiva erfarenheter; vi har tillbringat några sköna veckor i bussen under sommaren och vi har fått kontakt med några av er via forumet. Vi har inte varit på någon träff än men tänkte försöka ta oss till höstträffen i oktober.
    Efter denna lilla inledning kommer här presentationen:

Jag heter Bengt Irenius, är 56 år och gift med Inger som är 44. Inger har en son som heter Björn och är 14 år. Jag har tre söner i åldrarna 21 till 30 som alla är “utflugna”.
    I hushållet ingår även två hundar; Kimma och Mia och sist och minst; katten Tigra.

Vi bor i ett hus i Gustavsberg strax utanför Stockholm. Jag arbetar med projektering och upphandling av professionell audiovisuell teknik och Inger jobbar med bokföring och ekonomitjänster.

Vår stora passion har alltid varit sjön och skärgården och stora delar av sommaren tillbringar vi i vår båt. Jag har dock alltid även närt en dröm om att ha en buss och det visade sig att även Inger tyckte det var tilltalade eftersom det liksom båten ger möjlighet till resande tillsammans våra små odjur.

På så sätt började våra busstankar och vårt bussletande. Som vanligt för oss, går det fort när vi väl bestämt oss och efter ett par veckor var affären klar. Valet föll på en i stort sett färdig buss från 1977; en Volvo B58 med VanHool-kaross som innan den blev husbygge var orkesterbuss åt det insomnade dansbandet “Arizonaz”. Bussen heter efter enhälligt beslut i familjerådet numera: ”Svarte Petter”.

Vår tanke är att i första hand få möjlighet att se med av vårt vackra land och träffa nytt folk och gamla bekanta när vi inte är ute och guppar på havet.

I samband med att bussintresset väcktes, hittade vi även Husbussens vänner som vi tilltalades mycket av eftersom vi är nya i “branschen” och det vore kul att få kontakt med “likasinnade” och få möjlighet att delta i era aktiviteter och diskussionsforum.

Vi ser fram mot att träffa er alla.

Vänliga Hälsningar

Bengt, Inger & Björn.

Välkommen! :blomma: Det är bara att tanka fullt och dra i väg åt nå håll. :autofahrer:

Börje HBV216
    Deltagare

Hjärtligt välkomna i klubben!

Ja, vad tokigt det kan bli i huvudet ibland. Vi levde också ett lyckligt liv
    i vår Tiedemann-kryssare i Stockholms skärgård tills den svåra bussbacillen drabbade
    även oss. Det finns tydligen ingen bot så det är bara att försöka anpassa livet
    så gått det går genom att åka buss så mycket som möjligt. Det lindrar…

Det ska bli kul att träffa er och kolla in er buss!

Börje :vink

Svea HBV77
    Deltagare

Välkomna önskar även Svea med besättning, husse Åke, matte Sussie och hunden Kira.
    Även vi har en vågig bakgrund, båt, buss, båt och så buss. Men det är väl så att man måste ha något att jämföra med :hmm:

Det blir trevligt att få ses framöver.

//Svea

Bengt HBV 256
    Deltagare

Hej igen och tack för era trevliga svar! Det känns verkligen bra!
    256:an

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.