Hem Forum HBV Medlem Presentation Presentation av Familjen Hellgren

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    *Raymond
    Deltagare

Jag heter Raymond och är född 1964. Jag har jobbat som buss och lastbilschaufför i ca 15 år innan jag tröttnade på det livet och skolade om mig till undersköterska med inriktning på psykiatri. Idag jobbar jag på ett privat boende för psykiskt funktionshindrade som det så vackert heter. Dom flesta av våra boende har diagnosen psykos eller schizofreni, vilket innebär att dom har mycket syn, hörsel och lukthallucinationer. Dom lever ofta inne i sin egen lilla värld och kan vara svåra att nå. Vi har en hel del boende som har fått permission ifrån Säters sjukhus, känt av dom flesta, dom bor alltså hos oss på sina permissar. En del har varit hos oss på permis i 4-5 år. Jag trivs med det jobbet jag har nu, ångrar att jag inte började med det mycket tidigare.
    Min fritid ägnar jag åt vår Bayerska Viltspårhund. Tränar, tävlar och använder den på praktiskt eftersök på klövvilt, främst älg. Är godkänd som eftersöksekipage av jägarförbundet. Håller på att utbilda mig till viltspårsdomare för tillfället.

Frugan Helene är född 1965 och har jobbat som ekonomikontorist i många år innan hon skolade om sig, även hon, till undersköterska. Hon jobbar idag på IVA, intensiven, på Mora Lasarett och där trivs hon ypperligt bra. Hon jobbar även med bokföring åt Öje Kooperativ, samt har hand om uppdateringar av deras hemsida. Se http://www.oje.se Så hon har fullt upp på sin fritid.

Sen har vi barnen då:

Stefan, född 1992 avled 1996 i sviterna efter en älgkrock. Kan berätta hur mycket som helst om det, men föredrar att göra det ”live”.

Christofer född 1993 datanörd uti fingerspetsarna.

Sofia född 1999, håller oss vakna och alerta större delen av dygnet känns det som.

Jag och Helene träffades 1982 och har hållit ihop sen dess. Vi köpte hus 1986 i Öje, två mil utanför Malung, riktning mot Mora. Där bor vi kvar och trivs utmärkt med lugnet i den lilla byn.
    Husbuss började vi snegla på runt år 2000 tror jag. Men då blev det ingen, det blev husvagn istället. Det har fungerat helt ok, men nu när ungarna börjar bli större och Volvon eller Jeepen inte erbjuder nog stora baksäten utan att det ska bli världskrig varje gång vi ska ut så har vi beslutat att satsa på husbuss. Vi inbillar oss att ungarna kanske kan bli lite lugnare om dom har lite mer plats att röra sig på, samt att dom kan aktivera sig på ett helt annat sätt.
    Bussen vi köpt då:
    Hittade den på Blocket efter långt letande.
    En Volvo B58-55 med Säfflekaross
    Årsmodell 1966
    Regnummer: ELU 220
    Längd: 11,25 meter
    Totalvikt sänkt till 10.500kg från tidigare 15.000kg
    Ja just det, bussen är blå/vit, det står ”LOFFE” i destinationsfönstret, ser du den så blinka till 

Mvh

Raymond med familj.

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Väkommen i bussgänget. Tidigare chaufför – nu vårdare. Jag har också “vandrat runt” i olika utbildningar. Började som mejeriarbetare, blev utlandschaufför, blev mellanstadielärare, återgick till chaufför igen men denna gång som tankbilschaufför.
    Jobbar nu var annan vecka och det är full tid.

Som sagt VÄKOMNA I VÅRT GÄNG,

Sonja HBV 133
    Deltagare

Hej Helene o Raymond :vink
    Vi vill också välkomna er till vår bussiga bussklubb med bara bussiga bussresenärer. Vi, Sonja och Mats bor runt knuten i Vikarbyn söder om Mora. Vi kom med i klubben i våras och har hunnit med en del möten. Nu känner vi många bussiga bussmedlemmar och vi känner oss redan mycket välkomna. Så det ska ni också göra. :thumbup:

Vi ses och hörs

Mats och Sonja + bussvovven Kajsa HBV 133 :vink :vink :vink

Svea HBV77
    Deltagare

Välkomna önskar vi i norrland oxå :beer

//Sussie o Åke

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.