Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Rapport från Sälen
- Detta ämne har 6 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 7 månader sedan av
Charsten HBV 21.
-
FörfattareInlägg
-
04-02-2007 kl. 16:57 #1330
Charsten HBV 21DeltagareJa så var vi här igen, i det fantastiska Tandådalen och i goda vänners sällskap, vistelsen har börjat mycket bra med strålande solsken och bara ett par grader kallt, de skidåkande vännerna har tillbringat dagen i backarna som Hundfjället erbjuder och vi andra har baara slappat och njutit av solen och en o annan god drink.
I morgon vankas det vildmarksbad som Tommy basar över, ja det är bara han som har ved att elda med
….en hel släpvagn full har dom dragit med sig från Karlstad….Tack för det!
Fler rapporter kommer under veckan.Charsten HBV21
05-02-2007 kl. 08:31 #8818
Reidar HBV 40DeltagareHei alle skiturister.
Flott at dere har fint vær.Og at drinkene smaker
Ville bare forsikre meg om at dere passer på Tommy når han er ute på glattisen
Vi må ikke ha noen “broken legs” denne gangen
Ha en fin dag(er) der oppe i snøen
Hils alle kjente
Vi har det ikke så ille her heller.
ps.Ble Hjulia dansk
Hilsen Wenche + Reidar05-02-2007 kl. 16:16 #8819
Charsten HBV 21DeltagareHej igen!
Ja så har det gått en dag till i fjällen, men denna dag slutade lite illa för en av skidåkarna…Frida vurpade i Trollskogen och fick åka skoter ner till sjukstugan, inget brutet men en stukad handled och en mindre hjärnskakning.
I övrigt flyter det på bra här, håller på att elda upp värmen i vildmarksbadet så ikväll blir det bad i baljan i snön som faller ner här nu.
Ha det bra och det kommer en rapport till vad det lider.Nej Reidar …Hjulia är fortfarande svensk.
Charsten och alla andra här hälsar!
06-02-2007 kl. 08:41 #8822
Torleif HBV87DeltagareNär man hörde om de inställda utförsåkningarna i Åre blev man ju lite orolig att vädret även skulle stoppa er framfart i backarna.
Men glädjande nog verkar ni ha haft tur med vädret. Trots det verkar det ändå konstigt nog som om vissa har avstått från fartens tjusning och ägnat sig åt annat.
Man blir nog ändå lite avundsjuk. Både på det och utförsåkningen
Speciellt när man sitter här och det var -28 grader när jag gick till kontoret i dag.
Ha det så bra!
Torleif
09-02-2007 kl. 13:58 #8843
Charsten HBV 21DeltagareJa så kommer en liten rapport igen då och jag börjar med att ändra på sjukläget ……. Fridas arm var bruten
så hon stilar runt här med ett fullklottrat gips om armen.
Idag är sista dagen här och skidfantomerna glider på i backarna, i eftermiddag skall vi köra Ice-kart som avslutning på utenöjena.
Chokladfontänen var igång igår utan missöden…. ni som läste rapporterna förra året vet ju vad som hände
Klart slut från Sälen!
09-02-2007 kl. 15:51 #8844
husbussensDeltagareNu har jag också fått kontakt med omvärlden via nätet.
tyvärr så har jag inte haft möjlighet förut med att koppla upp mig. jag har varit ute på längdskidor varge dag för att kolla täckningen på dom trådlösa modemen som det gjorts reklam för. Jag måste nog säga att täckningen är dålig. Med en ryggsäck på 63 kg inehållande batterier och datorer och en åkning varge dag på ca 4 mil så måste jag säga att jag börjar bli lite mör i benen
Dom bästa motagningarna får man nog med PDMP den fungerar till 99% om personen är vaken.
Nu ska utrustningen packas och stugan städas.
Ha det gott glada vänner
Hälsningar från en som stakat sig runt i fjällvärlden en vecka
Tommy HBV 110-02-2007 kl. 20:52 #8853
Charsten HBV 21DeltagareHemma efter en lång dag i bilen, det känns både tråkigt och skönt…..nu får man väl börja längta till bussåkandet sätter igång igen, kanske till Sälen till Påsk
vem vet.Tack för trevligt sällskap den gångna veckan.
Charsten & Anki HBV 21
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.