Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Reflektioner efter årsmöte

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Rolf & Eva HBV76
    Deltagare

Valborg är en stressig tid för oss då det är sjösättning i båtklubben samt den obligatoriska valborgsmässoelden med grannarna. Men i år lyckades vi också för första gången klämma in HBV:s årsmöte, med en övernattning.

Det är alltid lika kul att träffa andra medlemmar, och även om man är trött och törstig på hemvägen är man fylld av positiv energi.

Eftersom frugan körde, (hon gillar väl helt enkelt att köra bil, någon annan anledning kan jag inte tänka mig) så hade jag möjlighet att fundera lite över varför det känns bra efter varje träff.

Då det var vårt första årsmöte så var det väldigt många människor som vi inte träffat tidigare, vilket kan bli lite stelt. Men så är det inte i klubben, alla pratar med alla, och man känner sig välkommen överallt.

En annan grej med klubben som är rätt rolig, du döms inte efter din sociala status, förmögenhet eller titel. Du blir dömd efter måttstocken Scania – Volvo, och det på ett skämtsamt sätt. Ingen bryr sig huruvida du bor i ett slott i Skåne, eller i en husbuss i Ytterhogdal.

Men det som utmärker just den här klubben, till skillnad mot många andra sammanslutningar jag är med i, är just frånvaron av idioter.

Överallt annanstans finns alltid några som ska skriva hånfulla kommentarer i forum, eller börja tjafsa om småsaker vid träffar. Så icke här! I ett annat sammanhang där jag sitter i styrelsen har vi under senaste året fått utesluta TVÅ medlemmar på grund av olämpligt beteende.
    HBV är befriande fritt från tjafs, vilket är en anda vi ska vårda och vara rädda om! Med den kärlek och gemenskap jag kände under årsmötet är jag inte ett dugg orolig för framtiden.

En fråga som kom upp under styrelsemötet är aktiviteten här på forumet, Facebook har ju en tendens att ta över alla sociala media. Nackdelen med Facebook är att det inte finns bra sökfunktioner, och här har vi en guldgruva i detta forum, vi kan söka i trådar om allt mellan himmel och jord. Diskussioner pågår kring att uppdatera Forumet och göra det lättare att hantera via mobil samt lägga in bilder. Vi kommer att testa en ny version framöver för att se om den fyller våra krav. Det måste också som sagt bli betydligt lättare att lägga in bilder. Jag fick slita en del för att lägga upp dessa tre, och likt förbannat kom de i fel ordning.

Årsmötet då? Jo, det leddes med stark hand av Jan Jerpdal, och ordförandeklubban gick snabbare än nålen på en Singer symaskin. Magnus avtackades med blommor och applåder (bilden). Därefter fick vi uppträdande av The Famous girls team HBV, som trots att de knappt träffats hade lyckats repetera in en imponerande repertoar.

När det gäller maten så hade min fru och jag med oss en köttbit men ingen grill, vi slängde ut frågan vid bordet och hade genast 15 grillar att välja på. Sådan är andan i klubben!

Därefter tog Per i Vråa över underhållningen, med allt från Gary Moore till Micke Rickfors. Apropå Micke förresten, så bjöds vi även på Linedance av duktiga medlemmar med både koordination och timing.

Med det sagt vill jag tacka för ett bra årsmöte, vi syns och hörs!
    Bussar och kranar från Roffe

Börje HBV216
    Deltagare

Jag blir tårögd av dina fina ord och tankar. Jag håller förstås med om varje stavelse.
    Du bidrar själv i högsta grad till klubbens gemyt och ditt deltagande i vårt styrelsemöte
    höjde ribban ordentligt när det gäller kreativitet!

Tack,vi ses
    Börje :vink

Well, även om vi varit frånvarande några år nu så är det väl enligt ovan som vi ville bli medlemmar i HBV, och även FICK bli medlemmar.
    Tror att en stlor del beror på just detta att det inte “bara” är att pynta medlemsavgift utan man må som ansöka om medlemskap!!

Hursom, bra skrivet :thumbup:

Ha de gott :vink

husbussens
    Deltagare

Ja du Roffe/Eva . Det va ju kul att ni kom. Många var ju intresserade av att se den dära mystiska galningen som levt i dunkel i stort sett sedan klubben bildades. HBV 76 är ju med sen tidernas begynnelse liksom. Om det är för att han levat i rädsla för att komma utanför tullarna i Stockholm eller (det bär mig emot att nämna detta)är det för han inte litar på sin Scania? Skämt och sidor så hade vi djävligt kul. Och jag har aldrig sett någon svepa en Mackmyra så snabbt efter ett styrelsemöte. Med facit på hand så måste dom smaklökarna i den strupen vara förbrukade efter alla After work som han är på. Att Roffe satt fastspänd i passagerarstolen under resan hem är jag glad för med tanke på alla andra trafikanter efter vägen. Hoppas vi ses snart igen , HBV 1

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.