Hem Forum HBV Medlem Bara inom HBV RMF söker folk till valberedningen

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    husbussens
    Deltagare

Hej Alla ni som är med i Husbussens Vänner.
    Eftersom HBV är med i RMF (Riksförbundet mobil fritid) Har vi fått förfrågan om det finns någon i respektives medlemsklubb som skulle vilja ta på sig uppgiften att ställa upp i RMF-s valberedning?
    RMF jobbar för ett bättre förhållande på ställplatser och även förenkla möjligheten att övernatta lite varstans utan att bli intvingad till campingplatser mm. RMF är även en remissinstans till transportstyrelsen Gå in och titta på RMF-s hemsida så ser ni vad dom/vi jobbar med. Mycket är baserat på fabriksbyggen så därför ser vi våran möjlighet att få någon i valberedningen som kan kontakta någon som kan föra en vettig talan inom RMF. Janne Jerpdal HBV 22 representerar redan klubben som sittande kassör i RMF-s styrelse.
    Ni kan gå in på RMF-s hemsida http://www.mobilfritid.se/så får ni en mera omfattande information om vad RMF står för och sysslar med.
    Medsänder brevet från Revisorn i RMF om vädjan om hjälp till Valberedningen.
    Finns det någon i klubben som skulle vilja ta på sig den uppgiften så kontakta mig snarast. Vi har föreningsstämma den 11/9 i samband med Elmia mässan.
    MVH
    Tommy Karlsson ordf. i Husbussens Vänner.
    e-post 0703991828

Brevet från revisorn.

Som föreningens revisor ska jag lägga förslag på namn till valberedning för RMF.

Det finns förtroendevalda i valberednngen som avsagt sig omval, därför vill jag ha in namnförslag från just din klubb. Vi måste få till en kompetent valberedning, det är något av det viktigaste i hela föreningen, om vi inte har en valberedning kommer RMF snart att sluta sina dagar.

Lita nu inte på att någon annan klubb lägger förslag, jag vill att ni alla dammsuger klubben på någon person som verkligen tror på RMF och vill att Riksförbundet ska leva vidare. Det finns massor med saker där RMF ska gå i täten för oss som gillar rörligt friluftsliv.

Jag vill ha svar från samtliga klubbar, om ni har något namnförslag (kontaktuppgifter osv) den som inte levererar något namnförslag vill jag ha en förklaring på varför det inte går att få fram, exvis, tror att RMF är döende, har inget intresse i RMF osv. Vi måste ha något att gå på hur vi ska göra till Årsstämman, än finns det chans att RMF ska bli det rörliga friluftslivets flaggskepp.

Vi har tillsammans ca 75 000 vuxna medlemmar(inkl respektive) i våra föreningar/klubbar, det borde finnas tre av dessa som skulle vara intresserade av att vara med i valberedningen….

Åerkom till mig snarast

Många hälsningar!
    Bill-Arne Andersson
    ord Revisor RMF

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.