Hem › Forum › HBV Medlem › Presentation › Roland HBV 102 – Den senaste i raden!
- Detta ämne har 13 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 4 månader sedan av
Torleif HBV87.
-
FörfattareInlägg
-
22-04-2006 kl. 22:57 #993
*Roland
DeltagareHej!
Jag vill fira att jag hittat hem.
1995 arbetade jag som dykande sjunktimmerbärgare och behövde någonting att bo i under veckorna på väg i Sverige. Jag följde en bärgarpartner till Norge och hämtade hem hans nyinköpta Buss.
En god idé senare blev även jag med Buss. Scania-Vabis CF7661, ABL 833, inventarienummer 7063. I händelse av krig inkallad med Kod:RÖD, Täcknamn:ÖSTEN.
Kort senare var jag fast.
Dykeriet slutade jag med något år senare och bussen har jag kvar. Ett tag var vi två som skruvade och snickrade men sedan blev jag “egen” igen.
Senare, för tio år sedan, blev vi tre. Då kom Camilla med.
-99 blev vi fyra och minuterna blev dyra.Nu har vi hus och Bussen har fått en egen plats på tomten. Camilla är tålmodig och Ellen vet att pappa vill “jobba med Bussen” ibland.
-Får jag klättra lite i Bussen?
Javisst!
Hmm? Den blir nog klar tills hon tar studenten…
Då, för länge sedan, var min gamle Bussmekarkompis och jag på väg till Afrika och kom som längst till Gibraltar. Efter tre månader i Europa var vi hemma igen och Bussen fick vila. Och vila. Och vila.
En utbildning, många år, fattiga tider och en motorrenovering senare står nu Bussen hemma på tomten i Dyvik för att någon gång, snart!, bli färdig att åka på resor med.
Det är inte alltid som målet på resan är resans mål…
Jag har haft Bussen i mer än 20 år och jag planerar och bygger i huvudet varje dag. En gång var den färdig. Så småningomblev den nerplockad igen. Tiden är det stora problemet men viljan är stark.
Jag ser fram emot att få bolla idéer med er andra Busstrar här i forumet.
Roland HBV 102
23-04-2006 kl. 05:29 #7030Carl-Albin HBV72
DeltagareVälkommen till detta galna gäng .
Önskar Carl-Albin och Lena .
23-04-2006 kl. 07:00 #7031Ewa HBV11
DeltagareJag säger som C-A & Lena Välkommen till detta galna gäng
En fågel kvittrade om att du brukar vara uppe i det blå.
Vår medlem HBV 68 har ett problem. Han vill nämligen att hans buss ska flyga
23-04-2006 kl. 08:00 #7034Lennart HBV89
DeltagareVi vill också hälsa er välkommen i detta glada och galna gäng.
När det gäller bussåkande har jag haft buss sedan 1965 och hunnit med 2 st MB,
1 Scania och 3 st Volvo. Har nu 2 st Volvo kvar, men jag ligger långt efter
Tommy HBV1 i antalet bussar. <!–emo&
–>
Hälsningar Eva & Lennart
23-04-2006 kl. 08:34 #7035*Tommi
DeltagareDå kan väl jag (på den smarta sidan <!–emo&
–>
) passa på och önska Er välkommna.Det är inte bara galningar i klubben men det är mycket värme och kunskap så det är bara och frotera sig. Jag uppskattar tillskottet av “fiskmåsar” i klubben.
Hoppas Ni kan komma på någon träff snart

Varmt Välkommna
23-04-2006 kl. 08:46 #7037Charsten HBV 21
DeltagareVälkommen säger vi oxå in i denna sköna skara av buss freaks.
Charsten & Anki HBV21
23-04-2006 kl. 09:03 #7038Frank HBV61
DeltagareVälkommen
önskar jag från söder oxå….
Reservskåningen
23-04-2006 kl. 10:00 #7040*Roland
DeltagareJag tackar och bugar för detta varma välkomnande!
Jag har inte kunnat dela min glädje över detta forum med Camilla ännu eftersom jag sitter på Lilla Hotellet i Vilhelmina hela helgen.
Jag jobbar som pilot på Skyways och har förmånen att åka till “exotiska” platser så som: Jönköping, Halmstad, Karlstad, Arvidsjaur, Skellefteå osv. <!–emo&
–>
Camilla arbetar som danspedagog på Balettakademien och Danshögskolan i Stockholm.
Ellen, som fyllde sju i januari, kommer att börja i ettan till hösten.
Vi bor på Mejerigården i Dyvik strax norr om Åkersberga, ett vanligt hus på landet på en vanlig tomt med ett trevligt namn, men har tyvärr inte möjlighet att vara med på träffen i Roslagen pga mitt jobb. Enligt Tommy fanns det dock en möjlighet att hälsa på under veckan och det kommer vi försöka på ett eller annat sätt.
Till HBV 68 kan jag säga.
Att få Bussen att flyga är inte nödvändigt men det kan vara uppfriskande att ha högtflygande planer för sin Buss..
Må gott
Roland
23-04-2006 kl. 11:52 #7043Lennart HBV89
DeltagareHej Roland!
Jasså du är så nära oss (7,5 mil.) Vi bor i Åsele så nästa gång du flyger till V-mina så kan du ju höra av dig.
Här i Åsele är det 5 bussar som är med i HBV.
Mvh Lennart
23-04-2006 kl. 11:55 #7044*Roland
DeltagareHejsan!
Tack gärna! <!–emo&
–>
Vi har lediga lördagar här i Vilhelmina och brukar ta en tur då.
Igår var min kollega och jag på en tur till Saxnäs och hälsade på en ex kollega. Nästa gång här jag av mig och styr stegen mot Åsele.
Roland
23-04-2006 kl. 15:49 #7047Stig HBV80
DeltagareVälkommen Roland med familj till den stora bussfamiljen, nyss hemkommen
från en tripp med bussen till Kinnekulle har haft ett uderbart väder.
Som sagt väldigt VÄLKOMMEN.Bittan&Stig
Från Södern
En bild som jag tog igår kväll i Råbäcks hamn söder om Hällekis.24-04-2006 kl. 08:56 #7051Svea HBV77
DeltagareVälkomna
önskar även vi.
Övik och Åsele är inte så väldigt långt emellan. Kanske vi Ö-vikare tar oss en tur upp till lappmarkerna också när du kommer på besök Roland.
Ser fram emot en träff.//Sussie o Åke
25-04-2006 kl. 00:15 #7059*Roland
DeltagareJag tackar och bockar för den överväldigande gästvänligheten. Jag kommer upp nästa gång den 26 – 29 maj och ska försöka locka med mig familjen upp.
Kanske kan vi ses den lördagen?
Förutsatt naturligtvis att inget händer med mitt föränderliga schema.
MVH
Roland HBV 102
25-04-2006 kl. 07:10 #7060Torleif HBV87
DeltagareHej och välkommen till klubben Roland med familj
Verkligen kul att det finns chans att det blir ett Åselebesök i slutet på maj. Vi ställer helhjärtat upp på Lennarts ( HBV89 ) inbjudan och lovar att ordna allt till det bästa för er. Och kommer Sussie och Åke och kanske även flera bussar från Ö-vik eller andra ställen, så gäller givetvis välkomnandet även er.
Eva-Lena & Torleif
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.