Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Sälen
- Detta ämne har 14 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 6 månader sedan av
Charsten HBV 21.
-
FörfattareInlägg
-
03-02-2006 kl. 22:30 #879
husbussens
DeltagareNu ska vi börva packa för en vecka i Sälen. Har inskaffat en tre g telefon så vi får se om vi får någonkontakt på nätet
annars så får ni ha det i en vecka.
PS, Charsten och Anki ska också med.
Tommy & Maggan HBV 1
03-02-2006 kl. 22:36 #6172Peo HBV 2
DeltagareHare så jala bra då fan!!
04-02-2006 kl. 05:32 #6173Charsten HBV 21
DeltagareJa nu sitter vi och tar morgonfika och allt är klart o packat, vi åker snart…….skall bli så skönt med en vecka på hög nivå.
Charsten & Anki
04-02-2006 kl. 16:04 #6178Torleif HBV87
DeltagareHördu Peo, du låter nästan lite avundsjuk!!
Och det är nog frågan om inte jag är det också, men det hindrar ju inte att jag önskar HBV1 & HBV21 en trevlig fjällvistelse.
Torleif
04-02-2006 kl. 17:25 #6180Peo HBV 2
DeltagareSanningen närmast så har skidåkning aldrig varit min starka sida
Men det skulle va skitkul att se Charsten dundra nerför en backe
Men jag tror nog att grabarna sover över backarna och koncentrerar sig på afterskiin
04-02-2006 kl. 19:42 #6182Charsten HBV 21
DeltagareHallouuu……….vi vill bara meddela att läget är under kontroll, och än har vi inte somnat över backarna.
Hälsningar Charsten & Erik.
04-02-2006 kl. 20:38 #6183Lennart HBV89
DeltagareVi utlyser en gissningstävling.
Vem av Charsten eller Tommy har den här känslan i morgon???
( Vi dricker enbart utspädd Fanta Fläder )
Eva, Lennart & Torleif
05-02-2006 kl. 14:48 #6191husbussens
DeltagareJa vi anlände till Sälen i går kväll.
Vi hade ju planerat att vara här först. Vi har ju bara 20 mil hit. Charsten & Anki har väl runt 60 mil och även Tove och Erik som är med (Dom är tyvärr inga HBV are men väl MHCare) har runt 60 mil hit. Dom var här redan vid 5 tiden, då var vi kvar i Karlstad. Men vi hann hit före midnatt.
Och jag kan intyga att dom hade inte somnat över några backar. Den vätskan som stod på bordet när vi kom fram och även den vätskan som det kompletterades med senare på nattkvisten, den levereras inte i backar så det fanns inga backar att somna över
Annars verkar föret i backarna toppen
det ser ut som det är lite isigt i Väggen så det gäller att ta det försiktigt dom första dagarna. När vi var nere i Skidshoppen nu så får man verkligen ett sug i magen och det är lite svårt att stå still när man ser dom underbara backarna och alla som bara svichar fram.
Ja lite info från Sälen. 3-g telefonen verkar funka fint
Hälsningar från Tommy HBV1 och alla dom andra05-02-2006 kl. 18:18 #6194Ewa HBV11
DeltagareJag ringde Sälen för en stund sen för att göra en nykterhetskontroll <!–emo&
–>
Det var lite si å så med den, men Charsten stod “i” diskbaljan och Tommy hade nog bara stukat tummen.
05-02-2006 kl. 23:07 #6196Charsten HBV 21
DeltagareHejsan hejsan alla govänner……….nu har vi ätit en god middag bestående av “Fyllda Lövbiffar” och Hasselbackspotatis………..mmmm mumsigt var det, och disken är avklarad, nu skall vi bara spjäla Tommys tumme och sedan ger vi fullt spjäll.
Vidare uppdateringar kommer inom kort…….hehe……..

Dagens uppdateringar/
Dagen har förflutit i Hundfjällets bad anläggning, eftersom det har snöat kraftigt har vi flyttat våra aktiviteter från skidbacken till badpoolen.
Vi har precis inmundigat en underbar middag som Maggan HBV1 har låtit anrätta bestående av: som förrätt Reidars rakefisk , och till varmrätt rökt rådjurslår med potatisgratäng och hjortronsås.
I morgon skall vissa av oss upp i skidbacken och visa sina talanger ( bildbevis kommer i morgondagens uppdatering av Sälenveckan.)
Jag Charsten sköter om kameran!!
07-02-2006 kl. 10:57 #6200husbussens
DeltagareCharsten skulle ta bildbevis från backen idag. Undrar om han hinner dit innan dom andra kommer hem. Han tog en pulka med sig och började att gå för en timme sen, om han hinner upp före kvälsåket är slut återstår att se. Men han fick ju lite näring i strupen igår och även lite choklad fondyr.
Här kommer ett bildbevis på hur sugen han är på chokladen från maskinen.
07-02-2006 kl. 12:16 #6203*Tommi
DeltagareBilden påminner mig om min mamma som sa på vintern:
” Slicka inte på metall när det är kallt “Så tippset är ställ ut maskinen i kylan ett tag
Ni har väl läst inledningen på Poppulär musik från Vittola??
Ta vara på ledigheten och ladda batterierna
08-02-2006 kl. 15:23 #6214Charsten HBV 21
DeltagareHej nu är jag hemma igen…… pust, det va en dryg bit att komma sig upp på fjället men efter många vilopauser släpade jag mig ända upp på Hundfjället, där fick jag se Stenmarks och Anjas efterträdare i full fart.
Erik och Maggan va ju ena riktiga baddare på att åka skidor…….. lite avundsjuk blev man faktiskt, men det gick bra att ta sig för fot från toppen oxå genom Trollskogen med alla dess tomtar och troll.
Här ser ni Maggan “Anja” Karlsson redo för att kasta sig utfö Hundfjällets branta stup, funktionärerna samtalar om olika sorts vallor i bakgrunden.08-02-2006 kl. 15:39 #6215Charsten HBV 21
DeltagareHej det är jag igen………. för att inte favorisera något kön lägger jag in en bild på Erik “Hä bar å åk” Nielsen inför testen av “Väggen” ……… om nu någon undrar vad “Väggen”är för något kan jag berätta att det är Sveriges brantaste skidbacke…….
i princip fritt fall 200 meter.
Jag kan berätta att Erik valde en säkrare väg ner efter att ha tittat över kanten och som ni ser hinner han kolla på den fina utsikten oxå.
Just nu eldar Tommy upp värmen i badbaljan utanför stugan så ikväll blir det vildmarksbad för hela slanten.
11-02-2006 kl. 19:16 #6232Charsten HBV 21
DeltagareHej!
Jag meddela att nu är vi hemma igen och allt har gått fint, jag har talat med Tommy & Maggan och Tove & Erik och dom är oxå hemma välbehållna.
Mycket bilder blev det men dom skall sorteras först och sedan kanske det kommer lite mer fina bilder från detta paradis.
Ha det gott alla!
//Charsten 21
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.