Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Säsongen har börjat…
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av
Svea HBV77.
-
FörfattareInlägg
-
26-02-2013 kl. 12:04 #2683
Rolf & Eva HBV76Deltagare[attachmentid=1725]I år fick inte bussen plats i garaget, så den stackaren har fått stå utomhus hela vintern. I helgen gick termometern precis över nollan, så på kul var jag in i bussen och tryckte på startknappen. De första sekunderna gick det tungt, men sedan spruttade det till och den gick igång med sådan iver att den sköt isär avgassystemet.
Men det kändes ändå väldigt skönt, dels att den startade, men också för att provstarten får sägas vara startskottet på 2013 års säsong. Nu kör vi!
26-02-2013 kl. 19:06 #15808
Martti o Marianne HBV 274DeltagareCITAT(Rolf & Eva HBV76 @ 26 Feb 2013, 13:04 ) [snapback]15937[/snapback]
[attachmentid=1725]I år fick inte bussen plats i garaget, så den stackaren har fått stå utomhus hela vintern. I helgen gick termometern precis över nollan, så på kul var jag in i bussen och tryckte på startknappen. De första sekunderna gick det tungt, men sedan spruttade det till och den gick igång med sådan iver att den sköt isär avgassystemet.Men det kändes ändå väldigt skönt, dels att den startade, men också för att provstarten får sägas vara startskottet på 2013 års säsong. Nu kör vi!

ja det är en härlig känsla startade upp min med idag…attan så det rykte om den :S01-03-2013 kl. 16:31 #15816
Martti o Marianne HBV 274DeltagareCITAT(Martti o Marianne HBV 274 @ 26 Feb 2013, 20:06 ) [snapback]15940[/snapback]
CITAT(Rolf & Eva HBV76 @ 26 Feb 2013, 13:04 ) [snapback]15937[/snapback]
[attachmentid=1725]I år fick inte bussen plats i garaget, så den stackaren har fått stå utomhus hela vintern. I helgen gick termometern precis över nollan, så på kul var jag in i bussen och tryckte på startknappen. De första sekunderna gick det tungt, men sedan spruttade det till och den gick igång med sådan iver att den sköt isär avgassystemet.Men det kändes ändå väldigt skönt, dels att den startade, men också för att provstarten får sägas vara startskottet på 2013 års säsong. Nu kör vi!

ja det är en härlig känsla startade upp min med idag…attan så det rykte om den :S
ååå tusan med tog mig en runda ute på landsvägen med idag men fy attan vad det rykte om den så fort jag rörde gasen ett moln av rök
” border=”0″ alt=”sad.gif” /> vad gör man med bussar som ryker? jag har ingen anning…suck01-03-2013 kl. 17:15 #15817
Svea HBV77DeltagareVi provstartade under kallaste perioden, utan kallstart, och det gick bara fint. Ingen rök eller annat elände. Lite trög var den men det var i alla fall -17 och på natten hade det nog varit ännu kallare. Så man kan ju säga att vi kände oss nöjda med provstarten. Nu är det bara några veckor kvar innan första turen. Till påsk brukar vi ha premiär
Ha det gott.
//Sussie o Åke
01-03-2013 kl. 20:24 #15822
Hasse HBV 253DeltagareHärligt att det börjar brummas igång på flera håll
Sitter och torrbryter med uppstartad maskin ungefär var 14:e dag, måste se bra fånigt ut
” border=”0″ alt=”tongue.gif” />
Snart är snön borta så man kan ut och köra också, är extremt insnöad (på flera sätt).
Har ett smärre bränsleläckage någonstans, lite många varv innan det startade, annars snurrar det fint.
03-03-2013 kl. 21:03 #15829
Svea HBV77DeltagareIdag sken solen och den värmde riktigt ordentligt. Svea blev startad och varmkörd. Allt verkar funka som det ska, lufttryck osv. Nu börjar man bli riktigt sugen på att åka ut. Tyvärr har vi en snöhög bakom bussen och ganska trångt mellan snödrivorna så det får nog lov att tina bort lite mer först. Men snart….
//Sussie
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.