Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Snart är tomten här.
- Detta ämne har 10 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 9 månader sedan av
Torgny J HBV 66.
-
FörfattareInlägg
-
12-12-2007 kl. 22:20 #1512
husbussens
DeltagareSommar och sol i all ära. Men visst är det lite mysigt vid öppna spisen en stund på kvällen efter duschen och innan man går till sängs. I kväll så kröp kvicksilvret under -6 (ja vi har en gammal hederlig temperaturmätare med kvicksilver kvar, om den är miljövänlig eller ej vet jag inte, men den funkar ju till fullo)
Vänern ligger som en spegel och Skoghallsverken lyser och speglar sig på avstånd som en Finlandsfärja på väg någon stans.Det vore kul om man kunde ta bussen en helg och bara åka ut i naturen och njuta av vintern som är i anntågande. Ni som bor lite längre norrut har ju säkert träffat på Farbror Frost och han som tömmer ner snön. Det är ju säkert också en viss känsla om man nu gillar snö och skoter, skidor mmm.
Vi för våran del gillar nog lite strövtåg i skogen mer när marken är frilagd. (Hmm.
. där talade han för sig själv, jag drömmer om längdskidturer på gnistrande snö((kommentar från Maggan))
Vill jag ha snö så åker jag till den.
Nu kom räven och ville ha sitt kvälsmål.
Han/ hon får i kväll rester av Coca-Colamarinerade fläsk-kotletter.
Hur har ni andra det i väntan på tomten?Tommy & Maggan HBV 1
13-12-2007 kl. 08:50 #9545Svea HBV77
DeltagareHär uppe lyser snön vit och fin från taken, men det är inte bara tomten som är vaken.
Kallt så det knarrar under skon, solen lyser och smälter lite på bron.
I rasande fart man rusar ut, halkar och slår bakut.
Snön lyser vit från vårt staket, nu sitter jag här med foten i paket.Visst är det trevligt på kvällen när man sitter där i den goa stugvärmen och kan reflektera över dagen som gått. Men inte tycker jag det är speciellt kul på morgonen när det är -20 grader, och hunden måste ut och pinka. Vintern är inte speciellt rolig, tycker jag i alla fall.
Nu kanske det slumpar sig så att vi får lite kortare vinter framöver… Efter nyår flyttar Åke ner till Enköping och till sommaren kommer jag och Linnea efter. Åke har fått ett fint jobb inom Försvarsmakten som är alldeles för bra för att motstå. Så vi gör slag i saken och rör på oss. Lite bråda dagar blir det allt, ska hitta bostad och så vidare, men det löser sig nog till det bästa. Är det någon som har något tips?
Tur man slipper fira jul i år i alla fall (vi firar bara vartannat när barnen är hos oss).
Må så gott alla glada bussvänner och en riktigt mysig glögg skål
//Sussie och Åke
13-12-2007 kl. 09:43 #9546Torleif HBV87
DeltagareNej, jag är nog inte heller någon vän av kyla. -6 går väl an. Då går det ju att t.ex. vara ute och åka skidor. Men nu har det varit neråt -20 några dagar och man är ute så lite som möjligt.
Inne finns det heller ingen brasa att värma sig vid. Liksom Sussie är jag också rätt trött på den vanliga julhysterin och vill egentligen bara ha det lugnt och skönt. Men vi är också på väg att flytta, så det blir nog allt annat än lugnt. Efter nyår blir vår nästa hemvist Sollefteå. Det har bestämts väldigt snabbt, så nu gäller det att packa allt så fort det går och äntligen komma sig för att slänga sånt som bara ligger och skräpar. Vi har redan köpt hus i Sollefteå.
Vårt hus i Åsele måste alltså bort så fort som möjligt.
Om inte annat så kan man med säkerhet säga att det blir en annorlunda jul i år.
Torleif – nu i Lappland, snart i Ångermanland
13-12-2007 kl. 16:14 #9547JohnyoAnnSofie HBV120
DeltagareMinus 6 grader här också men all snön regnade bort så det får fylla på lite om vi ska få en vit jul.
Just nu lite mörkt och tråkigt ute men i ett huj är det ju vår igen och då styr vi kosan till Rättvik.
En God Jul till er allaAnnSofie & Johny
13-12-2007 kl. 17:24 #9548Charsten HBV 21
DeltagareVintern är nog bra bara den håller sig på avstånd, jag förbannade vintern igårkväll så snön smälte runt mig där jag stod och skruvade i ett läckande ventilpaket i grävaren i 15-16 graders kyla, men efter dryga 3 timmar hade jag fått det tätt……..vi skall utöva en ny grej på julafton i år, vi har nämligen köpt ett vildmarksbad som vi skall hämta i morgon så på julaftons morgon skall det eldas upp till en skön temperatur och sedan blir det vildmarksbad och väl kylda drycker med tillbehör framåt kvällen
Vi önskar er alla sköna HBV:are en GOD JUL!
Anki & Charsten HBV 21
14-12-2007 kl. 00:18 #9550Anders HBV 162
DeltagareHej på er , här kommer lite rapportering från södra delen av
landet, närmarebest. Öland .
Här är vi ju ganska försonade med milda vintrar på senare år.
I kväll ligger det nog ändå på en -2 grader, och någon direkt snö har vi väll inte haft ännu , förtom det lilla som kom för ett par veckor sedan.
Det som är så jävl a tråkigt har nere är ju att så fort det närmar sig mot nollan så ska det saltas utav bara faan.
Det gör ju att man inte kan ta ut bussen förrän vintern är över.
Aluminium kaross rimmar ju inte så bra med salt , det enda som rimmar med salt är ju julskinkan.
Skulle gärna vara utan vinter, men i alla fall med ngn. minusgrad
så vi slapp snöslask , saltmodd och elände.
Nog om detta , önskar er alla en GOD JUL och ser fram emot
att få träffa er så småningom .Anders (och Anna) MBV 162
14-12-2007 kl. 15:49 #9551Tor HBV 161
DeltagareHei alle HBVère
Her på Åmot er det julestemning med -12 og 10 cm snø, riktig vakkert. I kveld kommer Bente og mine søsken på rakfisklag
, så i morgen blir det nok mest sport på tv`n
.Ønsker dere alle en GOD JUL OG ET GODT NYTT ÅR.
Bente og Tor
HBV16114-12-2007 kl. 16:07 #9552Carl-Albin HBV72
DeltagareSjäv står jag här och lagar födelsedagsmidag åt regeringen. Det blir lammstek med potatisgratäng efter det får hon tårta som jag och pojkarna gjort .Det är helt snöfritt här och 4 grader kallt.
God jul och Gott Nytt År på er om vi inte hörs .
16-12-2007 kl. 09:24 #9556Ewa HBV11
DeltagareHär hemma hos mig ser man inte så mycket av julen än.
Har inte haft så mycket julkänslor pga av det dåliga vädret.
Bara regn de senaste veckorna, nu har det iaf blivit minusgrader och i går efter att ha köpt två röda juldukar så började det krypa lite i kroppen.
Idag ska jag och min kompis lena åka och titta på hysteriska julklappsköpare.
Absolut bästa dagen för sådant om man ska öka på julkänslan.
Det kommer vara byst med folk och kaos på parkeringarna och infarterna vid Outleten i Barkarby.
17-12-2007 kl. 22:11 #9559Reidar HBV 40
DeltagareEt lite tips til de som ennå ikke har kjøpt årets julegaver.
Gaven er til salgs på http://www.royaleagle.de
HBV40 ønsker dere alle en GOD JUL og et riktig GODT NYTT ÅR.
Varme
hilsener fra Wenche + Reidar
18-12-2007 kl. 23:18 #9561Torgny J HBV 66
DeltagareGaven er til salgs på http://www.royaleagle.de
Tack för tipset Reidar.
Kan gärna tänka mig köpa den men vem som betalar vet jag inte ännu.
Har du något tips?
Há Dé Gôtt Alla HBV-are nu i jul och nyttårshelgen….
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.