Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › snö oväder
- Detta ämne har 9 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 6 månader sedan av
RICKARD/ULLRICK HBV74.
-
FörfattareInlägg
-
20-01-2007 kl. 19:24 #1317
husbussens
DeltagareHej på er alla stugsittare.
Nu efter en underbar middag för två (Maggan och jag)
som bestod av Älg och tilltugg samt en flaska inköpt på Bologet
tänkte vi faktiskt ta en promenad ut i detta snöoväder som drabbat oss i kväll.
Det är första snön i vinter och hoppas också att det är den sista. Det blåser små djä..ar också. Men brasan i öppna spisen brinner och även vedspisen är tänd. Kan man ha det mysigare?
Vad gör ni alla andra en sådan här Lördagskväll??
Nä nu på med byxorna (ytterbyxerna)och ut i ovädret.
Vi får se om någon bekänt vad dom gör tills vi kommer hem.
Tommy & Maggan HBV 1
20-01-2007 kl. 20:05 #8736*Katarina
Deltagare
På Er tommy och Maggan!!! Och
på Er alla Ni andra också. Självklart har alla ätit gott i kväll och även fått det som de vill dricka. Vårt var inköpt på PLUS säger inte så mycket men ett av våra SYS eller “gröna” om Ni så vill. Hoppas att alla får det väder de vill ha en del snö en del sol.
Vi var i dag uppe på nya tomten och där var det verkligen schortsväder. Satt i den goa värmen och njöt av en go
tillsammans med goa vänner. Sköt om VARANDRA och glöm inte att
så ska Ni se att allt blir till det bästa.
Sune och Katarina från “FUNKAN” i Spanien.
20-01-2007 kl. 20:20 #8737*Katarina
DeltagareGlömde att fråga om promenaden var härlig??? Antar att det var ljusare än vanligt med snö…… Fastän Vi vet vad Tommy tycker om den varan. Men Maggan håll hårt i din man.
S o K i F S20-01-2007 kl. 21:53 #8738husbussens
DeltagareJa den promenaden var skön.
Ca 4 km kvällsvandring med vin i benen samt 15 cm nysnö det känns både i rygg och ben.
Sitter nu framför brasan nydushad med en Leffe i handen och njuter av tillvaron. (jag har smitit till datorn för att skriva detta) Om jag klarar av det
så skall jag förmedla kort från Skutbergets camping som vi gick igenom på promenaden men det blir först i morron i så fall.
Ha det så gott alla och särskilt ni Katarina som sitter där nere i värmen i shorts. Men å andrasidan så har inte jag så mycke mer på mig framför brasan.21-01-2007 kl. 19:55 #8741Rolf & Eva HBV76
DeltagareJo jo, en del kan ha det mysigt.
Andra sliter och slavar på garagevinden hela lördagen inklusive kvällen med att lägga skivor. Men jag klagar inte, nu har jag fått 70 färska oanvända kvadratmeter att lägga bra-att-ha-grejjor på.Söndagen har gått åt till att skotta och ploga. Det var som om någon knäppte med fingret på lördagskvällen, och idag har vi flera decimeter snö.
Men på sätt och vis så blev det lite ljusare och finare med snön, och ungarna har varit ute och lekt så det är väl ok ändå.
Gjorde en liten provstart av bussen också men det var tji, nu gick det för trögt.
Imorrn är det måndag…..jippi.
/Roffe22-01-2007 kl. 07:03 #8745*Anna o Ari
Deltagare
Skulle gärna ta emot eran snöstorm idag. Vakna 05,15 så hade vi 31,2 grader kallt samt att vattnet frusit i köket. hade tänkt åka o starta gamle bettan men idag får hon vila.
” border=”0″ alt=”sad.gif” />07-02-2007 kl. 07:45 #8827Peo HBV 2
DeltagareDet hade varit snällt om ni behållt kylan däruppe
-29 ute nu!!! Börjar bli orolig för vattnet här också! Att det aldrig blir vår!!!!
07-02-2007 kl. 14:21 #8829RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareVEKLING!!!! SÖRLÄNNING!!!!
Vart har den svenske vikingen tagit vägen egentligen
07-02-2007 kl. 15:07 #8830Peo HBV 2
DeltagareHan är den enda förståndiga människan som funnits här och har haft vett att flytta söderut!! Ut och skotta snö med dig!!
07-02-2007 kl. 18:54 #8831RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareDet har jag gjort idag…. fy tusan vad sakta allt hydrauliskt går när det är över 20 minus…..

-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.