Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Sociala medier
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 2 månader sedan av
Sonja HBV 133.
-
FörfattareInlägg
-
12-05-2017 kl. 11:39 #3253
RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareFick syn på en kul (tycker jag som inte brukar vika ut mig på nätet) historia….
Mitt nyårslöfte var att dra ner på sociala medier och istället försöka hitta vänner utanför facebook. Varje dag går jag gatan fram och berättar för dem jag möter vad jag ätit, hur jag mår, vad jag gjorde igår kväll och vad jag planerar att göra i morgon. Jag visar bilder på min familj, min hund, min katt och på mig själv när jag utför olika sysslor i köket och i trädgården.
Och det fungerar!
Jag har redan tre följare – två polismän och en psykiater.
13-05-2017 kl. 05:55 #19652husbussens
DeltagareRickard.
Jag tror det är bättre att sattsa få Facebook.
Då kanske du slipper den vita tröjan med långa armar och knytning på ryggen.13-05-2017 kl. 17:56 #19654RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareJodu, jag slipper nog tröjan för jag har inte facebook, jag bara tycker att det var ett strålande exempel på hur en del folk är på nätet men inte i “real life”…
Har liksom aldrig förstått det där med att uppträda annorlunda på nätet än i verkligheten, blir lite som en del människor blir något av “dr jäkel och mr hyde”…
Men nu har man väl stuckit ut hakan igen (
) men jag kan bju på de!
13-05-2017 kl. 19:38 #19655Börje HBV216
DeltagareRickard jag gillar din haka…
Trots min ålder (69) så tycker jag att jag hänger med hyfsat i utvecklingen och jag gillar verkligen det mesta som internet kan erbjuda mig
och jag känner mig också mycket delaktig i dagens IT-utvecklingen på alla sätt – men Facebook hoppar jag över.Jag ser förstås att det finns några kul fördelar med Facebook men nackdelarna är så många fler enligt min åsikt – så jag avstår…
Jag får försöka hanka mig fram ändå!
Vi ses i verkligheten…
Börje
16-05-2017 kl. 20:42 #19660*Conny
DeltagareHaha
26-06-2017 kl. 12:46 #19680Sonja HBV 133
DeltagareCITAT(RICKARD/ULLRICK HBV74 @ 13 May 2017, 19:56 ) [snapback]20440[/snapback]
Jodu, jag slipper nog tröjan för jag har inte facebook, jag bara tycker att det var ett strålande exempel på hur en del folk är på nätet men inte i “real life”…
Har liksom aldrig förstått det där med att uppträda annorlunda på nätet än i verkligheten, blir lite som en del människor blir något av “dr jäkel och mr hyde”…
Men nu har man väl stuckit ut hakan igen (
) men jag kan bju på de!

Så svart och vit är aldrig världen Rickard.
Alla hanterar detta fenomen efter egen bästa förmåga och det har de sin fulla rätt till. Man behöver inte följa om man ogillar och man kan låta de andra ha sina fb liv ifred.
Själv tycker jag det är positivt att meddela sig…har blivit mycket mer social in the real life för den delen…tack vare sociala medier.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.