Hem Forum HBV Medlem Bara inom HBV Sommar o sol

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Svea HBV77
    Deltagare

Tjenamoss alla glada.

Äntligen har det kommit bättre väder och vad gör man inte då? Kastar sig i bussen o sticker iväg till en enslig sjö för att ha en lugn o trevlig helg, barnlediga o allt. Nu råkade det vara några andra trevliga människor där, men det gjorde inget för stället är stort. Nåväl, vi bjöd på kaffe o lite starkare saker kom fram eftersom kvällen led. :beer Vi hade det riktigt trevligt och till sist blev det dax att knoppa in, då får bussen helt plötsligt en massa gupp i golvet och jag gör en riktig kullerbytta. Skrattandes som en idiot kommer jag naturligtvis inte upp utan Åke, som skrattade han med, får försöka hjälpa till. Sent om sider hittade vi till sängen och kunde låta ögonen få vila. Morgonen efter var inte lika skrattretande :(
    Inte nog med en gräslig huvudvärk så hade jag ett enormt blåmärke på ena armen samt mindre blåmärken lite överallt, och helt uppätna fötter av myggen. :sad Nåväl jag tog min handuk och går ner till sjön, tänkte att det kalla vattnet gör susen. Det gjorde det och jag piggnade till. Vi tog det lugnt, lyssnade på en deckare på cd och låg i badenbaden och myste. :tummarupp
    Så nu har jag en illröd framsida, myggätna fötter och blåmärken överallt.
    Visst är det underbart när sommaren kommit :P

//Sussie

Dessutom har du ju humor… :tummarupp <!–emo&:D–>:D

intendit
    Medlem

:vink Ja äntligen är sommaren här och vi roar oss på många olika sätt och får blåmärken och annat jag fick en blåtira av min älskling när vi lekte levande charader och hon kom in med björkris i handen och blomkrans runt huvudet och skulle föreställa en skön sommarflicka. Men jag gissade ju fel och kläckte ur mig höns med ris och curry. Inte så poppis
    Arvo HBV81 önskar alla en trevlig sommar

:lol: :lol: :lol: :lol: Det finns SÄKERT bättre sätt att hålla äktenskapet vid liv!!!!!
    (sig själv också kanske…. <!–emo&;)–>;) )

MarieHBV91
    Deltagare

<!–emo&:)–>:) Visst är det väl ljuvligt med den svenska sommaren. Man kan sitta ute hela kvällen o njuta i lugn o ro! :lol: Går vi ut så blir man bombarderad med knott,kan inte andas en gång. Ska man ut o gå får man inte stanna ,de kommer som B 52 or, en hinner inte ta skydd. Nåja ,får låta bli att vara ute när solen går ner. Annars får man skaffa en pensionärskuvös,väl inglasad. Finns det inte nåt sätt att ta död på skiten!!! :devil Nu är sommaren här igen,snart semester,det ska bli skönt! Ha nu ,ni alla en trevlig sommar, med mycket sol ,värme o gott o äta o dricka. Kram på er :kram

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Sommarkram på dig Marie och alla andra HBV-are

Há Dé Gôtt
    Torgny

Svea HBV77
    Deltagare

Jaha, då sitter man här igen då med röd framsida, myggätna fötter och bromsbett lite överallt. Fast vi har haft en rolig och strapatsrik vecka. Det började med ett telefonsamtal på tisdagen; Hej, gör det nåt om vi lånar din utemöbel? – Va…är ni hemma hos oss? Ok, vi kommer. Beslutade att ta en upptäckstur till Jämtland allihop på onsdagen, packade in oss i en buss och så bar det iväg. Glatt humör och glada tillrop. Besöket vi gjorde var också väldigt speciellt, har aldrig sett så mycket grejor i hela mitt liv och allt var till salu utom revolvern, hästen och kärringen (i nämnd ordning). Vi lyckades komma därifrån utan att köpa något. <!–emo&:D–>:D Lite lunch och sen bar det hemåt, trodde vi <!–emo&:(–>:( Helt plötsligt börjar det låta konstigt och vi måste stanna. Det slamrade som ett tröskverk över 1000 varv. Då upptäcks att en frostplugg också pajat och glykolvatten rinner i strida strömmar. <!–emo&:???:–>:unsure: Va tusan ska man göra? Mitt i skogen. De händiga herrarna fixade pluggen med hjälp av en diskpropp och några träbitar. Sen bar det av hemåt i sakta mak, och jag menar ssaaakkktttaa. Det gick bra i alla fall att komma tillbaka till Ö-vik. Torsdag o fredag ägnades åt att lokalisera det slamrande ljudet, beställa ny frysplugg m.m. Pluggen hade glömts bort på volvo så det blev ingen. Jaha, dit med ny diskpropp och hoppas det skulle hålla hem. Slamret är fortfarande en gåta men diskproppen höll. Nu var det äntligen fredagkväll och man skulle få vara lite ledig, vi for iväg till Tällvattnet. Jätte mysigt där. Har haft det lugnt o skönt, badat o solat. Och som sagt blivit attackerad av diverse flygfän som absolut måste bita på mej mad.gif
    Men jag känner mej nöjd med livet ändå.

Puss o kram på er och god natt, för nu ska jag gå och sova.

//Sussie

Torgny J HBV 66
    Deltagare

JUST IN CASE. Jag laddade en tom deodorantflaska med 1/3 beckolja och 2/3 djungelolja. Sedan finns det inte en mygga eller ett knott i nätrheten av mig. :yes

Há Dé Gôtt
    Torgny

Svea HBV77
    Deltagare

Tänka sig, sommaren håller i sig fortfarande. Visst är det härligt? Lite jobbigt är det förstås med torkan, allt brinner upp. Men det positiva är att man slipper klippa gräset <!–emo&:P–>:P
    Vi har varit ute o kört en sväng i Sverige, fast bara hållit oss på mitten. Blev en tur ner till Karlstad o där hamnade vi på en spontan bussträff med norrmän. Himla skoj. Vidare det bar mot Vingåker o sen upp genom landet igen för att avsluta på Urkult, Näsåker. Vi gjorde ett stopp på Lingbo Camping, Roger & Lotta, fint ställe och trevliga människor. Det rekomenderar jag om man har vägarna förbi.
    Svea har rullat bara fint, och det enda missödet var en datafläkt som fick bytas ut.
    Den hade väl i och för sig inte med bussen att göra direkt. :huh: Annars så har vi haft en alldeles underbar semester. Stannat vid små sjöar, badat, ätit o sovit middag en stund innan vi fortsatt. Riktigt avkopplande.
    Nu har jag sovit i min riktiga säng 2 nätter, inte är det som att sova i bussen inte. <!–emo&:(–>:(
    Jag längtar efter att åka iväg igen.
    Funderar på att ta oss en tur till Spanien i vinter eller i vår. Inte med buss, utan flyg. Åkes pappa gjorde skisser till en reseskildring från Spanien en gång i tiden, nu har vi kommit över den reseskildringen och funderar på att åka i deras fotspår.
    Ett litet äventyr kan det bli.

Nu ska ni ha det så himla bra och njut av värmen.

//Sussie

Svea HBV77
    Deltagare

Lite lustigt att jag av någon anledning började läsa den här tråden, men i alla fall så har det gått lite över ett år sedan den skrevs. Och om man ska summera den gångna sommaren så… vete sjutton hur jag ska beskriva den.
    Det har skett många förändringar, vi har arbetat hela sommaren och bussen har varit bostad. Fick bara rulla en långtur i år, men då var vi till Öland och Orrefors. Vi hade hyfsat bra väder och det var ett välkommet avbrott och vila.
    Har inte varit så många myggbett eller guppiga golv i bussen denna sommar. Nu ser jag fram emot träffen uppe i Kallhögen, kanske kommer då sommarens samlade gupp att putta kull mig :hmm: Men det får alla se som är där :thumbup:
    En sak är glädjande i alla fall, jag slipper myggorna :lol:

//Sussie

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.