Hem Forum Husbussar Bygga & renovera Spridarrenovering

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Peo HBV 2
    Deltagare

Nu har vi renoverat insprutarna på Busster och skall montera dom i helgen. Har också lånat en komp. mätare från jobbet så man kan få lite status på motorn, hoppas det inte är allt för dåligt. :vink

husbussens
    Deltagare

Om det skulle vara så att det är dålig komp på någon cylinder, :sad pumpa i lite motorolja (5-6 pump på oljekannan) i cylindern och kolla igen. <!–emo&:?–>:? Får du bättre komp då så är det ringarna som är dåliga, :sad blir det ingen skillnad så är det ventilerna. <!–emo&:(–>:(
    Eller så skvätter du i lite motorolja i varje cylindrarna innan du tar komp provet. <!–emo&;)–>;) Så blir du gladare <!–emo&:D–>:D och Busster kommer att gå som en dröm i framtiden, :tummarupp Tron gör nästan allt. <!–emo&:P–>:P

Peo HBV 2
    Deltagare

Man skall kanske köra på råolja hela tiden <!–emo&:P–>:P då lär väl i allafall kompet vara bra :lol: Spännande är det. :cowboy

Peo HBV 2
    Deltagare

I dag Är dagen K(Kompprov)

Charsten HBV 21
    Deltagare

Vi håller tummarna Peo. :tummarupp

Peo HBV 2
    Deltagare

Tyvärr måste jag montera insprutarna och köra motorn varm innan jag kan ta provet <!–emo&:(–>:( Den gjorde inte många kilos utslag på ettan när jag provade :sad :arg Kallt ere oxå mad.gif

Charsten HBV 21
    Deltagare

Aha var det så man måste göra…..vilket h……e :suck1 shockkk!.gif

Peo HBV 2
    Deltagare

Nu har jag lagat komp. mätaren också (läckte i en ventil) :suck1 så i morgon skall jag montera Insprutarna om det inte är för :devil :flinga

Peo HBV 2
    Deltagare

Det gick åt :devil Mätaren funkar inte :arg så nu har jag monterat spridarna ändå <!–emo&:???:–>:unsure: Men batteriet var inte så bra laddat så i eftermiddag gör vi ett försök att starta upp igen <!–emo&:?–>:? :blink: :huh: <!–emo&:???:–>:unsure: :tummarupp

Peo HBV 2
    Deltagare

Idag provade jag att veva igång Busster! :blink: Den drog igång som en blixt :yes
    Fy tusan vad glad man blir :lol: Nu kan man snart dra iväg, :vink bara snödrivan vill smälta framför bussen <!–emo&:?–>:? :tummarupp

*George
    Deltagare

Har Du den stående ute PeO?

Låter som bottenfruset.

hejs/GB

Peo HBV 2
    Deltagare

Den står ute och alla kablar till bussen har frusit fast, så det är bottenfruset! shockkk!.gif

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.