Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Stillsamt värre
- Detta ämne har 11 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 9 månader sedan av
Svea HBV77.
-
FörfattareInlägg
-
09-09-2008 kl. 15:43 #1790
Svea HBV77DeltagareHallå där alla glada.
Vad har ni för er? Har ni deppat ihop efter sommaren eftersom det är så lugnt här på forumet.
Är det någon fler än vi som tänker åka till träffen i Myckelby? Om vi nu kommer iväg..
har fortfarande en trilskandes generator. Visst vi kan åka utan laddning, men det är så mycket jobb att skruva ihop allt och dit med kylare osv. bara för att skruva isär allt igen när vi kommer hem. Men Åke kämpar på så nog tror jag det ordnar sig. Fick tag i en begagnad som då modifierades för att passa och när det var dax att prova så visar det sig att den var sönder med
” border=”0″ alt=”sad.gif” /> vilken otur. Nu sitter det snart en sprillans ny där. Orkar inte med sånt här gammalt skräp. Ordspråket stämmer..Köpa billigt är dyrt.
Men det är klart, den var ju gratis
och det ända som kostade var tid.
Skriv och berätta vad ni gör så det händer nåt här på forumet.//Sussie
09-09-2008 kl. 17:13 #10751
Charsten HBV 21DeltagareVi har packat bussen och gjort allt klart för avfärd i morgonbitti till Jönköping och Elmia, det ska bli kul att komma dit igen till den absolut största “Träffen” i Sverige.
//21
09-09-2008 kl. 20:21 #10755
husbussensDeltagareJa du Charsten vist är det Sveriges största träff. Men vad för träff det är ju en mässa. Om du räknar med dom som fått plats på MHC område hur många är det. Vist fins det många vänner och bekanta där som man inte ser så ofta och är jätte roligt att träffa. Men hur många likasinade med bussintresse fins det?
Nu när vi var på Träffen i Seljord så var vi 94 st bussar och alla likasinnade. Den träffen tror jag är större dåde själsligt och kamratmässigt.
Hur många bussar tror du kommer till Plastpartyt.
Tommy HBV 109-09-2008 kl. 20:59 #10756
Charsten HBV 21DeltagareJa jag vet inte hur många bussar som kommer till Elmia men några kommer det vet jag, men jag åker inte till Elmia för att träffa bussar utan för att träffa goda vänner och se på mässan.
Även om vi har en hembyggd buss så finns det mycket att se som för mig i alla fall är intressant…..jag har fått många fina tips och ideer av att titta på “plastbilarna” och dessutom finns det myckat annat än bara bilar och vagnar på mässan.
Ja hur som helst tycker vi att det är en fin mässa att åka på som innehåller det mesta för oss “campare” och för oss som bor uppe i norr är det ju ett sätt att avsluta säsongen och träffa många av våra goda vänner, för hit upp kommer ju nästan aldrig några “bussar” även om vi har träffar.
//21
10-09-2008 kl. 06:08 #10757
Lars HBV 205DeltagareJag har sett att alla bussar står uppe vid område 1,hur bokar ni plats där, själv fick jag område 2, men där vill väl ingen med en buss stå.
//lars10-09-2008 kl. 22:53 #10759
Sonja HBV 133Deltagare
Hade tänk å åka till Elmia Men varken jag eller Sonja fick ledigt från jobbet på fredag så då tycker vi inte att det är lönt att åka för en dag å inte få en whisky på hela helgen. Komma fram lördag natt och åka hem på söndag förmiddag, det blir för tajt för oss gamlingar. Så ni alla må ha det så bra vi tänker på er och era historier. Ta en eller två för oss. Skål
men ej för stora
Mats o Sonja + Kajsa
11-09-2008 kl. 07:17 #10760
Svea HBV77DeltagareHej hopp
vad glada vi är nu. Jisses så bra det laddar
Så nu är det bara resten kvar
” border=”0″ alt=”sad.gif” /> det tråkiga, städningen, och gissa vems uppgift det blir… Men det gör jag gladeligen, har faktiskt riktigt mysigt där ute i bussen när jag pysslar.
varmt o trivsamt, radio, kaffe osv. Kan greja där i min ensamhet och sjunga jätte falskt till alla gamla godingar som finns i musikväg. Kan ju inte bli så mycket bättre. Jo det kan det visst…det bästa är att få åka ut även om det bara är en mindre sväng. Så det lutar ju åt att vi kommer iväg
Ta det lugnt efter vägarna alla som är ute och kör.//Sussie
11-09-2008 kl. 08:40 #10762
Kurre o Tina HBV 166Deltagaregrattulerar till strömen
” border=”0″ alt=”smile.gif” />måste kännas härligt nu å få den biten fixad
nu kan ni åka utan orosjälver blev man attackerad av nån virus bugg
eller nåt såntmen de reder sej med tiden hoppas jag
ha de bra alla
MVH
Kurre
” border=”0″ alt=”smile.gif” />12-09-2008 kl. 07:25 #10768
Svea HBV77DeltagareHej Kurre o Tina.
Vad har du blivit attackerad av, virus bugg..
” border=”0″ alt=”haee.gif” /> Själv har hag blivit myggbiten..men det är ju inget nytt. Det blir jag ju jämt
Jag som tyckte det lät skumt med Maggans älglus, men alltså en “virus bugg” måste vara värre.
Nu har jag inte tid med det här utan ska ta och gå ut till bussen. Lite jobbigt att plocka alla dessa verktyg som ligger överallt, man blir så skitig om händerna.
Ha en trevlig helg
//Sussie
16-09-2008 kl. 06:27 #10779
Svea HBV77DeltagareNu är vi hemma igen efter en liten provtur med Svea
Tänk vad härligt det är när man kan åka igen. Laddningen funkar, värmen är bra, kylen går och porta pottin är tömd
och så lite trevligt umgänge.
Det blev en lite längre sväng än vi tänkt, åkte upp till Myckelby på fredag kväll. Hann ju naturligtvis bli alldeles svart innan vi var framme och med det lite svårt att hitta. Men där stod snälla människor och viftade med ficklampor. Tack för det, annars hade vi nog fått leta en stund
Kvällen blev sval men kaminen spred en skön värme och så började vi naturligtvis med buss vandring. Tänk så många lösningar det finns på saker. Fantastiskt.
Efter en mysig helg så åkte vi på söndagen hem till Kalle och Mona HBV 136 i Kungsgårn. Perfekt parkering för en buss bakom huset. Suveränt. Äntligen kom vi oss iväg för ett besök hos dem. Efter en trevlig kväll och skön sömn åkte vi över Gysinge hem. Stannade mitt på Granholmen och åt lunch/middag. Härlig utsikt må ni tro vid matbordet.
Åter hemma då i skaplig tid på måndag kväll. Och Svea har brummat så fint, startat och haft lysena på… Inga missöden alls förutom att en rullgardin i köket har hakat upp sig. Men det har väl inget med driften att göra
tror jag.I alla fall så NJUTER vi av ännu några turer med bussen innan det blir vinter.
//Sussie
16-09-2008 kl. 07:53 #10780
Kurre o Tina HBV 166DeltagareDe låter kanon de
” border=”0″ alt=”smile.gif” />bare å sägga grattis igen då
” border=”0″ alt=”smile.gif” />jo en liiiten såna däringa virus vet du som grabben förmodligen drog hem från skolan ,som sen satte sej hos mej å ställde till de
men förhoppningsvis går de ått rätt håll nuha de bra kurre
14-12-2008 kl. 10:43 #10966
Svea HBV77DeltagareHallå där alla goa gubbar o gummor.
På forumet är det stillsamt värre, men det kan man ju förstå nu när det lackar mot (h)jul.
Själv har jag inte ens tid att tänka på julen som kommer närmare o närmare för varje dag. Jobbar heltid, jobbar efter jobbet med att sy lite olika grejor och sen måste jag faktiskt sova också. Den dag jag eventuellt inte jobbar så åker jag och hälsar på min moster i Sundbyberg. Snacka om fulltecknad agenda.
Ibland är gräset faktiskt grönare på andra sidan
Tänkte för mig själv häromdagen, att när jag bodde där uppe i norrland hade jag hur mycket tid som helst (inget jobb), men sen vi flyttade hit så har jag fått jobba nästan hur mycket som helst.
Dessutom så bor vi ju jätte fint, har trevliga grannar vi umgås med, har träffat andra vänner som vi också umgås med.
Men den största skillnaden är nog att vi har pengar i börsen, sparad slant på banken, och en trygghet vi inte haft på många år.
Svea ska naturligtvis få sig en liten uppryckning här i vår och så ska vi göra en resa jag bara drömt om att kunna göra, fara till Amerika och hälsa på mina syskon som jag aldrig träffat.
Så visst stämmer det att vi nu har en grönare gräsmatta.Jag hade skrivit på ett ställe att det var skönt med en grön jul… Min kompis från norr kommenterade saken och frågade om jag fått solsting
Visst är det ett annat klimat här också, lite snö har vi dock fått fast inget man behöver skotta. Och inte tror jag det ligger kvar heller. Men det var inte riktigt det jag menade med en grön jul.
För min del så har den här flytten bara varit positiv. Jag trivs så himla bra, och det känns inte ensamt på något sätt. Nu har vi ju bott här i 6 månader och fått lite perspektiv. Livet känns underbart. Ibland är det nog en förändring som behövs för att man ska leva upp igen. Jag LEVER..
Kramar på er från ett nästan snöfritt Enköping.
//Sussie
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.