Hem Forum HBV Medlem Bara inom HBV Styrelsen undrar

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Börje HBV216
    Deltagare

Arbetet med att förbättra och utveckla vår hemsida har
    påbörjats. Som ett led i detta undrar styrelsen hur ofta
    du är inne på vår hemsida.

Börje :vink
    HBV216

Göran HBV 222
    Deltagare

CITAT(Börje HBV216 @ 5 May 2012, 11:36 ) [snapback]14753[/snapback]

Som ett led i detta undrar styrelsen hur ofta du är inne på vår hemsida.

För min egen del är det väldigt stor skillnad på forumet och övriga sidor.
    Nu kanske det är så att ni ser allt som en helhet (vilket jag iofs tycker är korrekt).

Men, för egen del är det så att jag läser allt nytt bussrelaterat på forumet.
    Har det kommit mail om en förändring gör jag detta dagligen.
    Personligen hoppar jag över det som jag tycker är off-topic, tex musik, bildgåtor etc.

Om ingen förändring har skett och därmed inget mail har skickats så går jag endast in om jag ska skriva något, jag ‘slösurfar’ aldrig på hemsidan.

Börje HBV216
    Deltagare

Göran!

Vi gör just nu skillnad på hemsida och Forum.
    Det vi ska lägga allt krut på nu är hemsidan.
    Vi ska få den att fungara i en modernare form.
    När den är uppe och rullar så tar vi upp forumdelen
    som ju är en helt separat del. Det finns modernare
    utformningar där också, men det gäller ju också att
    få med sig all historik!

Jag är bara inne på hemsidan om jag fått nån hint om att det hänt något nytt, däremot är jag inne och kollar om det hänt nåt på forumet i princip dagligen.

Börje HBV216
    Deltagare

CITAT(RICKARD/ULLRICK HBV74 @ 5 May 2012, 15:10 ) [snapback]14756[/snapback]

Jag är bara inne på hemsidan om jag fått nån hint om att det hänt något nytt, däremot är jag inne och kollar om det hänt nåt på forumet i princip dagligen.

Richard, får jag fråga om du går “Köksvägen” direkt
    in på forumet eller om du först går in på HBV:s startsida
    http://www.husbussensvanner.net(Hemsidan)och sen klickar dig vidare
    med FORUM-knappen?

Bertil HBV30
    Deltagare

Hej
    Börjes fråga till Richard tog jag åt mig av.
    Naturligtvis missförstod jag den inledande frågan då jag räknar alla delar av husbussensvanner.net som klubbens hemsida. Det korrekta svaret från mig skulle ha varit: “är bara inne på hemsidan om jag fått nån hint om att det hänt något” OCH jag går in köksvägen till forumet dagligen.
    mvh Berra :vink

Börje HBV216
    Deltagare

Det här är ju inte lätt! Man kan doktorera i att utforma
    frågor i marknadsundersökningar – och det har inte jag gjort… :angry2:

Vi försöker utröna medlemmarnas intresse av “HBV” hur ofta man besöker “HBV”…

Detta för att se hur intresset är och hur mycket jobb och krut
    man skall lägga ner på förnyelse, om man ska lägga ner nåt alls?

Ha gärna synpunkter!

Eftersom jag varit “hangaround” en tid innan medlemskapet blev bekräftat blev hemsidan först lagd i “favoriter” och därifrån ingången till forumet. Har nu inte funnit nån anledning att ändra på detta.
    Har även försökt med “chatten” men med dåligt resultat, synd, för det är rätt kul att chatta :thumbup:

Jag skriver “H” i adressfältet så föreslår datorn HBV Forum så hoppar jag in…. :thumbup:

Bertil HBV30
    Deltagare

Hej Börje!
    Den viktigaste biten i mitt inlägg var:
    “Naturligtvis missförstod jag”, och det betyder att jag inte lägger någon skuld på frågeställaren.
    Om det finns en besöksräknare på startsidan gör jag ett oförlåtligt fel, mina besök syns ju inte i statistiken. För att hålla upp sidans anseende bör jag (Vi?) gå via huvudsidan in.
    mvh Berra :vink

Hej Börje
    Jag svarade en gång i veckan
    menar då minst en gång i veckan
    Lycka till med arbetet

Mvh Johny

Göran HBV 222
    Deltagare

CITAT(Börje HBV216 @ 5 May 2012, 17:27 ) [snapback]14759[/snapback]

Vi försöker utröna medlemmarnas intresse av “HBV” hur ofta man besöker “HBV”…

Jag misstänker att medlemmar är ganska ointresserade av hemsidan, för den som redan är medlem gissar jag att forumet är det intressanta. Dvs, att kunna läsa om vad andra har gjort, kunna ställa frågor osv.
    Men, den som inte är medlem har säkerligen mycket större nytta av hemsidan. Det är där en sådan person bildar sig en bild av föreningen.

CITAT(Börje HBV216 @ 5 May 2012, 17:27 ) [snapback]14759[/snapback]

Detta för att se hur intresset är och hur mycket jobb och krut
    man skall lägga ner på förnyelse, om man ska lägga ner nåt alls?

Jag tror att det är bra att försöka definiera målgrupper och vad man vill säga dessa.
    Det finns två väldigt grova målgrupper: Medlemmar respektive icke medlemmar.
    Men, det kan finnas många fler:
    Exempelvis: Journalister, politiker (om man exempelvis vill börja jobba som remissinstans i trafikfrågor), ‘vänföreningar’ i andra länder etc.

När man väl har bestämt sig vilka grupper man ska försöka vända sig till kan det bli lättare att se vad som ska publiceras.

Jag, personligen, tror att det finns ett behov av den traditionella hemsidan. Men, jag tror att den främst vänder sig till personer som än så länge inte är medlemmar men som är så pass intresserade att de eventuellt kommer att bli medlemmar i framtiden.

Börje HBV216
    Deltagare

Stort tack till er som svarat och ett extra tack för bidragen av åsikter och tips.

NI ANDRA SOM ÄNNU INTE HUNNIT MED ATT SVARA – GÖR DET!
    DET ÄR HELT RISKFRITT OCH INGEN KOLLAR EFTER VAD JUST DU KLICKAT PÅ!

Vi borde väl kunna komma upp i mer än 16 medlemmar som ger sitt svar?

Vi ses

Hasse HBV 253
    Deltagare

Jag klickade på en gång i veckan vilket är ett minimum.
    Är i stort sett bara inne på forumet och är mest där för att hämta eller dela med mig av information (ofta teknisk sådan). Läser betydligt mer än vad jag skriver och försöker lära mig ALLT som är relaterat till hur man sköter och pysslar om en gammal buss.

Tycker också det är väldigt trivsam ton här vilket är mycket uppskattat :thumbup:

Krilla HBV64
    Deltagare

Hej.

Jag klickade på varannan dag, men det kan variera allt från ett par ggr i veckan, till ett par ggr om dan.

Mvh Krilla. :vink

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.