Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Supernice med eget garage

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Ewa HBV11
    Deltagare

Är så himlans glader :lol:
    Fick tillbaka mitt garage i huset som jag första gången fick 1991.
    Men efter separation, flytt inom huset + att X:et sen flyttade så var vi tvugna att lämna det vidare. Men nu efter 5 år så är det åter jag som står på kontraktet.

Jo, så står jag då med ett tomt garage… inte ett verktyg har jag, men en bra arbetsbänk.
    Det första jag kom på var att jag behövde en vattenslang så jag kan tvätta bilen. Inga problem att köpa så den hänger där nere nu och är redan invigd.
    Men verktyg då, lite tråkigt att behöva springa till grannarna varje gång.
    Satt o fundilerade på vad det är man kan tänkas behöva och har varit o kikat på såna där väskor med diverse prylar i. Kostar ju massor.
    Domkraft kan ju vara bra också om jag får för mig att byta däcken eller måste inunder.
    Oj det är ju massor av grejor som är bra att ha.
    Så kom jag ju på att en radio är ju nödvändigt. Men köpa en ny som sen dammar igen känns ju trist. Det hittade jag iaf en på Blocket. En hederlig JVC “bergssprängare”.
    Så nästa grej som jag tänkte skulle vara lätt att köpa är ju en kabelvinda.
    Nu är den inköpt och provad. Jag stod ute i vårsolen i fredags och dammsög bilen.
    Så till det roliga, ibland har man sån himla tur.
    En fika hos en kompis med egen verkstad för att få lite tips om grundverktygsinköp resulterade i detta.
    Han ska flytta och behöver rensa på sin verkstad. Det visade sig att han har 3-4 av varje pryl. Jag kan FÅ dom prylarna.
    En garagedomkraft och pallbockar är redan undanställda, så nu ska vi bara göra en inventering och rensa bland verktygen.
    :dansa1

Charsten HBV 21
    Deltagare

Grattis Ewa till garaget!

Här har du en länk till ett bra företag som har mycket grejor till ganska bra priser.

http://www.drift-underhall.se/

Mvh/ Charsten

Rolf & Eva HBV76
    Deltagare

Tr_d_garage_008.jpg

Stort grattis.
    Utan garage är man bara en halv människa.
    Efter åtta år med ett supertrist garage, där man inte ens kunde få in bilen samtidigt med gräsklipparen slog vi till och byggde drömgaraget. Sitter faktiskt just nu i det när jag skriver detta.

Här kan man gå och lulla, med en liten putstrasa i ena handen och en öl i den andra samtidigt som man lyssnar på musik.

Har kvar målning av golvet, men det tänkte jag fixa till sommaren. Har talat med Eva om en tv, men där går gränsen säger hon.

Glöm inte att införskaffa en bekväm stol så du kan sitta bekvämt och njuta av den nyvaxade bilen….

/Roffe

Ewa HBV11
    Deltagare

O jisses. Ja såå stort är inte mitt garage. Det är bara 478:-/mån-stort :neutral:
    Nån gång ska jag också ha ett sånt där maffigt garage. En mekaniker och putsnisse ska det såklart ingå, så kan jag sitta i den sköna fåtöljen och le med en drink i handen :party6

Eller föresten, jag ska ligga på en divan och gulla med mina hamstrar :smile_rofl:

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.