Hem › Forum › HBV Medlem › Bara inom HBV › svartlista campingplatser?
- Detta ämne har 9 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 7 månader sedan av
*Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
22-10-2008 kl. 11:46 #1810
TomasHBV85
Deltagareundrar om vi kan göra en svartlista om campingplatser som nekar till husbussar. typ som vi har ställplatser inom hbv
” border=”0″ alt=”haee.gif” />07-11-2008 kl. 12:08 #10880Ewa HBV11
DeltagareDet tycker jag är helt okej.
Men kanske inte just kalla det för att svartlista.
Det kan ju finnas flera olika anledningar till varför en buss inte kan komma in.
Det kan ju vara trångt eller dålig bärighet, men även snikna campingägare som vill ha dubbelt betalt osv..
Men en lista på vilka som inte tar emot av olika anledningar tycker jag är helt okej.
Ska göra en egen avdelning för detta.09-11-2008 kl. 19:02 #10886TomasHBV85
Deltagare
det tycker jag låter bra. och man bör skriva anledning
mvh tomas hbv8517-11-2008 kl. 09:17 #10902Håkan HBV 179
Deltagaredet tycker jag låter som en bra ide oxå
17-11-2008 kl. 11:49 #10903husbussens
DeltagareJag stöder också förslaget.
Men då skall det vara motiverat och preciserat av vilken annledning campingen skall upp på listan.
En enkel förklarning i klartext.Men man skall inte bara tänka negativt.
Gör en lista för campingar som är bra också.
Likaså där en enkel förklarning i klartext
Tommy HBV17-11-2008 kl. 15:51 #10904Charsten HBV 21
DeltagareInstämmer med föregående talare.
Vi tog in på en camping i Uddevalla i sommar (kommer inte ihåg namnet) där fick vi betala fullt pris för att stå på parkeringen utanför receptionen
det tycker jag var i häftigaste laget.//21
17-11-2008 kl. 18:15 #10905husbussens
DeltagareHej igen.
Om vi tittar under denna flik bara HBV inom HBV i forumet så fins det redan det vi pratar om.
Bara inom HBV
Bussvänliga campingar
och
Icke bussvänliga campingar.allt är ju redan klart.
Toppen:
Tommy HBV 127-11-2008 kl. 20:19 #10922Tom HBV168
Deltagare“Ej bussvänliga campingar” hittar jag här: http://www.husbussensvanner.net/forum/index.php?showforum=54
Men bussvänliga campingar hittar jag inget om, bara bussvänliga ställplatser – det är ju inte riktigt samma sak…
Kan dock i detta inlägg passa på att tipsa om den både hund- och bussvänliga campingen Eriksöre (http://www.eriksore.com) på Öland. När vi kom dit i sommras så sa jag att vi har “en ganska stor husbil”, närmare bestämt 12 meter – då sa de bara – ojdå, då vill ni väl ha en kantplats?
Det var nästan fullbokat så de hade lite svårt att få till en kantplats, så de fixade en specialplats till oss precis invid servicehuset
” border=”0″ alt=”smile.gif” />Det kallar jag bussvänligt
” border=”0″ alt=”smile.gif” />Snackar vi bussvänliga campingplatser så får vi ju heller inte glömma HBV Chris och Romy´s Orrefors (http://www.orrefors-camping.se). Där snackar vi bussvänligt i allmänhet och HBV-vänligt i synnerhet
” border=”0″ alt=”smile.gif” />29-11-2008 kl. 11:21 #10924Ewa HBV11
DeltagareTom, om du läser bland ställplatserna så innehåller de även en å annan campingplats.
Har därför ändrat namnet nu till “Bussvänliga Campingplatser/Ställplatser” istället.Skriv in din Eriksöre på lämplig plats där så fler hittar den.
11-01-2009 kl. 14:12 #11183*Niklas
DeltagareVi har stått på Pite Havsbad,några år i rad,dom har en särskild avdelning för långa fordon,inget dyrare än husvagnsplats,hyfsat nära till det mesta.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.