Hem › Forum › HBV Medlem › Bara inom HBV › Tänka sig…

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Svea HBV77
    Deltagare

Himmel vad tiden går fort, bara 1 månad kvar till advent, och sen är det snart jul :gran
    Det känns som om jag inte riktigt hann med på slutet. Först så var det jätte varmt och skönt, länge, sen helt plötsligt så blev det skitkallt och snöfall. Med bara ett par veckors mellanrum, skumt :?” border=”0″ alt=”haee.gif” />

Vi har inte ställt bort bussen ännu utan hade tänkt oss en liten avslutande tur, hoppas vädret inte ställer till det. Blir ingen långresa, men trevligt i goda vänners lag :beer

Jag var nere i Stockholm förra helgen för att ta hand om min gamla moster lite, hennes gubbe blev sjuk och dog knall o fall. Inte lätt att bli ensam när man inte riktigt klarar sig själv längre, mycket som måste ordnas med hemtjänst osv. Känns ledsamt när man märker att vissa gamla lever i misär för att de inte ber om mer hjälp. De försöker hålla skenet uppe och lider i tysthet :(” border=”0″ alt=”sad.gif” /> En resa som var mindre rolig kan jag tala om.

Tur hade jag i alla fall med hemresan, en dag senare så hade jag fått sitta på perrongen eller på ett avstannat tåg mitt i skogen och vänta. Lustigt vad överumplad man blir varje år när första snön kommer :lol:

Nu får vi se om man lyckas köpa något dött djur framöver, en ko eller älg vore inte dumt, så man får fylla på frysen. Då gör det inget om man blir lite “insnöad” ett tag.

Nu har ni fått en liten rapport från ett definitivt myggfritt norrland :yes det är i alla fall en sak som man kan glädja sig över.

Ta hand om er och kör försiktigt.

//Sussie

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Citat
    De försöker hålla skenet uppe och lider i tysthet En resa som var mindre rolig kan jag tala om.
    Slut Citat

Jo det kan jag förstå. Hittade min mor nere i Skåne ensam och övergiven av allt och alla.

Försökte få¨henne till Varberg, jag bor där, men det satte sig socialtjänsten emot “Hon klarar sig själv” och är inte i behov av Anpassat boende var det svar jag fick. :cry:
    Överklagade till länsrätten som gav mig rätt och ålade Varbergs kommun att ordna Anpassat boende till henne snarast. :yes

Nu bor hon i Varbergs kommun endast 2 mil från mig. :drink1

Hà Dé Gôtt
    Stå på dig annars gör någon annan det. :chock
    Torgny

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.