Hem › Forum › HBV Medlem › Presentation › Thomas HBV130
- Detta ämne har 9 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 6 månader sedan av
Torleif HBV87.
-
FörfattareInlägg
-
12-02-2007 kl. 10:01 #1337
intendit
MedlemJag heter Thomas Lundsten, 28 år , bor i Årsunda Gästrikland i ett hus med min 4 åriga hund Cilla (Priscilla Presley).
Jobbar på Arlanda som passkontrollant och gjort det sen 2000. Vart hemma nu några år pga ihållande depression som äntligen håller på ge med sigGick gymnasiet med inriktning Personbilsmekaniker men blev mer skruvande med lastbilar och bussar då detta mer passade min stil, rejäla grejjer.
Har alltid varit intresserad av bussar och lastbilar och är om möjligt ännu mer tokig i dom nu förtiden..Efter skolan började jag jobba i Polisgaraget i Sandviken som allt i allo vaktmästare efter många och obetydliga små “praktiker” lite här och där.
Trivdes mycket bra där och fick vikariera åt en kille som skulle vara sjukskriven ett tag framöver.
Vid 1999 innan mitt vikarie jobb slutade så skickade jag in en ansökan om att jobba för gränspolisen på Arlanda som passkontrollant, och fick det och flyttade till Enköping där jag bodde i min 83:a Cheva van och i ett litet (dyrt) rum på 9 m2.
Blev mest att jag bodde i min lilla buss så jag köpte mig snart en Amerikansk villavagn (9×3 meter) på en camping nära Arlanda som jag renoverade upp totalt under semestern. I den bodde jag 2 år innan jag köpte min pappas gamla hus i Årsunda och flyttade hem och bodde i villavagnen under tiden jag jobbade.
Sen under 2002 började jag må sämre psykiskt och blev till slut sjukskriven.Sen hösten 2004 brann mitt hus och jag klarade mig med nöd och näppe ut
Men allt jag ägde försvann då hela huset invändigt hann förstöras innan brandkåren hittade ut till mig i skogen.Då flyttade jag in i en Tabbert 470 husvagn på gården medans huset renoverades. Men renoveringen tog lång tid och va jobbig.. Ca 1 år bodde jag i husvagnen på tomten innan jag äntligen hösten 2005 kunde flytta in någorlunda.
Nu 2007 år håller jag på renoverar och bygger om en gammal Volvo B63508-1963:a militärbuss till vårat nya hem. Bussen hoppas jag blir klar till våren då huset ska säljas.
Buss flytten är nått jag drömt om sen jag va 13-14 år.
Pelletskamin ska installeras som värme, vindkraftverk och solceller ska försörja största delen av strömbehovet (Elverk som backup vid behov).
Min plan är att bli så egenförsörjande på ström som möjligt..Sen ska givetvis bussen kollas upp rejält då jag planerar att flytta runt, inte bara ställa upp busen och sen inget mer..
Ja fritidsintressen är väl bussen min och umgås med kompisar och våra hundar och meka med bilar.
Country är min livsstil, äter, sover och s****r country..
Går ingenstans utan mina boots och min Stetson. Har väldigt bestämd uppfattning om att countryn ska bevaras country och inte tas över av dagens sk country från Trashville (Nashville Popcountry) *Ryser*
Nää fram med mästarna Merle, Jones, Hank och Dale Watson och alla efterföljare som är värda att kallas REAL country..Om ni undrar något eller så är det bara att höra av er.
Thomas “Houston” Lundsten
12-02-2007 kl. 16:54 #8859RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareVälkommen i “tokskallegänget”
,kul med en Volvo till i klubben!
Ulla och Richard12-02-2007 kl. 16:58 #8860Peo HBV 2
DeltagareVälkommen i gänget Mr TL !!!
Country är bra Western är ännu bättre och linedance toppen på kryddberget!!
Brukar vara ett gäng som brukar åka till Furuvik i september men tycker det spårat ur lite så vi försöker hitta nya platser nu. Jobba strongt med bussen nu så ses vi säkert till vårsolens värmande stålar!!
PS. Har själv jobbat på Arlanda och röjt snö och kört buss, men det var mellan 1990- 2002 men vi kan nog ha träffats någon gång, vi får se när vi råkas! DS.13-02-2007 kl. 07:29 #8868Svea HBV77
DeltagareVälkommen önskar vi också.
Alltid härligt med nya karaktärer, det gör att man känner sig mer normal själv
Hoppas du kommer att trivas i detta bussarnas paradis.
Själva är vi inte direkt inne på kofösar musiken, men det går väl an
Vi lyssnar nog mer på blues o jazz än country. Välkommen än en gång.
//Sussie o Åke
13-02-2007 kl. 09:55 #8869Lennart HBV89
DeltagareVALKOMMEN i klubben Thomas!
Jag tillhör också Arlandagänget. Körde chaktmaskin när landningsbanan
byggdes ut 1959. Som du ser så är jag något äldre än dig.
(74 vårar.)Eva & Lennart
13-02-2007 kl. 16:37 #8871Charsten HBV 21
DeltagareHej och välkommen säger vi oxå, vi bor granne med Peo….ja det är en mil emellan men vi är från samma stad Ö-vik.
Charsten & Anki HBV 21
14-02-2007 kl. 14:05 #8873intendit
MedlemTack så mycket alla buss vänner för välkommandet
Känns trevligt att ha människor att prata bussar med utan att man känner sig som ett freak
Nu efter mycket lång semester för Volvon (under snön) så har jag lagt in högre växel så jag ska bli klar till våren/sommaren som beräknat..
Hoppas på det och på en solig sommar med mycket musik och
MVh Thomas
15-02-2007 kl. 11:17 #8878Ewa HBV11
DeltagareVälkommen till Tokiga klubben
Jag hakar på Arlandagänget.
Bifogar en “kvartöversexpåmorron-bild”
[attachmentid=459]15-02-2007 kl. 20:55 #8886Torgny J HBV 66
DeltagareVälkommen i gänget om jag inte sagt det tidigare...C&W passar alldeles utmärkt!!!!
20-02-2007 kl. 15:03 #8923Torleif HBV87
DeltagareVi vill naturligtvis också hälsa dig
hjärtligt välkommen
Eva- Lena & Torleif från Åsele -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.