Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Träratt till bussen
- Detta ämne har 14 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av
husbussens.
-
FörfattareInlägg
-
29-01-2014 kl. 17:17 #2851
Kenneth HBV 273
Deltagare29-01-2014 kl. 17:29 #16929Kenneth HBV 273
Deltagare29-01-2014 kl. 20:40 #16931Kenneth HBV 273
DeltagareFÖLJANDE FEL HITTADES
Det totala filutrymmet som krävs för att ladda upp alla bifogade filer är större än din per inlägg eller globala utrymmesgräns. Reducera antalet filer eller storleken på de bifogade filerna.Kan nån vänlig själ beskriva hur jag ska kunna minska mina bilder i datorn för att använd dom här.
MVH Kenneth29-01-2014 kl. 23:15 #16932Tom HBV168
DeltagareJag har tyvärr inget tips angående träratt, men visst är det snyggt (ja, jag ser alltså din bild)!
För den som vill förminska en bild innan uppladdning här på forumet (eller någon annanstans) så kan jag varmt rekommendera Image Resizer for Windows: http://imageresizer.codeplex.com/
Funkar bra med både Windows 7 och Windows 8.30-01-2014 kl. 08:40 #16935husbussens
DeltagareHej.
Jag är också helt körd när det gäller att förminska bilder. Många har försökt lära mig utan framgång.
Men jag har lärt mig själv ett enkelt sätt.
Jag skickar bilden till mig själv i ett e-mail och då får man frågan om den skall förminskas. Skicka mailet ta emot det spara bilden i bland bilder och sen kan man bifoga den filen.
Då behöver man inte heller vara rädd för att det kommer flera bilder med i sändningen.
Omständigt men det funkar.
Datanörd 00000
Tommy HBV 130-01-2014 kl. 10:31 #16936Kenneth HBV 273
DeltagareCITAT(Tom HBV168 @ 30 Jan 2014, 00:15 ) [snapback]17232[/snapback]
Jag har tyvärr inget tips angående träratt, men visst är det snyggt (ja, jag ser alltså din bild)!För den som vill förminska en bild innan uppladdning här på forumet (eller någon annanstans) så kan jag varmt rekommendera Image Resizer for Windows: http://imageresizer.codeplex.com/
Funkar bra med både Windows 7 och Windows 8.Tack för hjälpen
CITAT(*Kenneth Levenrot @ 29 Jan 2014, 18:29 ) [snapback]17229[/snapback]
CITAT(*Kenneth Levenrot @ 29 Jan 2014, 18:17 ) [snapback]17227[/snapback]Nuvarande ratt onödigt stor
30-01-2014 kl. 14:13 #16938Kenneth HBV 273
DeltagareCITAT(Tommy HBV 1 @ 30 Jan 2014, 09:40 ) [snapback]17235[/snapback]
Hej.
Jag är också helt körd när det gäller att förminska bilder. Många har försökt lära mig utan framgång.
Men jag har lärt mig själv ett enkelt sätt.
Jag skickar bilden till mig själv i ett e-mail och då får man frågan om den skall förminskas. Skicka mailet ta emot det spara bilden i bland bilder och sen kan man bifoga den filen.
Då behöver man inte heller vara rädd för att det kommer flera bilder med i sändningen.
Omständigt men det funkar.
Datanörd 00000
Tommy HBV 1Testa att ladda ner det där programmet, som TOM rekomenderade, funkar kanon..
När du gjort det så högerklickar du på den bild du vill förminska,
flera alternativ finns….
Men borde det inte finnas lite större utrymme för bilder? onödigt bökigt. som du vet så är jag även med i Husbilsklubben, där finns det inga problem med utrymme för foton.
Tycker att ni kan kopiera lite av deras sidor. Lätt att förstå och att hitta i.
Mvh30-01-2014 kl. 22:25 #16940husbussens
DeltagareHej Kenneth.
Jag har försökt svara på dit mail men det funkar inte.
Måste vara något fel.
Tommy HBV 131-01-2014 kl. 11:02 #16941Kenneth HBV 273
DeltagareCITAT(Tommy HBV 1 @ 30 Jan 2014, 23:25 ) [snapback]17240[/snapback]
Hej Kenneth.
Måste vara något fel.
Tommy HBV 1Nejdå den fungerar…. har svarat.
Annars ring 0737 44 23 23
Mvh31-01-2014 kl. 11:46 #16942*JohanL
DeltagareHej!
Jag kunde inte låta bli att slänga mig in i diskussionen när bildförminskningsprogram kom på tapeten!
Många gånger när jag är lite lat använder jag detta lilla program:
http://www.rw-designer.com/NT/6.0/PhotoResize400.exe
Det fungerar helt sonika att man ändrar nummersekvensen i namnet på PhotoResize400.exe till valfritt nummer. Om man t.ex. vill ändra storleken på en bild till 1600×1200 så ändrar man namnet på programmet till PhotoResize1600.exe, sen placerar man lättast programmet i katalogen där bilderna befinner sig, markerar bilderna och drar dem till PhotoResize1600.exe och släpper dem där. Detta öppnar ett dos-fönster som visar processen när bilderna förminskas, och när processen är klar trycker man bara på enter så försvinner dos-fönstret och man har dubbel uppsättning med filer i katalogen, en uppsättning med originalfiler, och en uppsättning med filer som är förminskade. Programmet är bara en fil, och det är inte speciellt stort, så man kan kosta på sig att kopiera runt PhotoResize400.exe till de platser där man vill minska ner storleken på bilder. Plättenkelt!
Om någon är osäker på processen så kan jag säkert göra en steg för steg-guide, med bilder om hur man använder detta program. Programmet är hursomhelst helt suveränt för detta ändamål.
Tillbaka till samtalsämnet:
Det var en oerhört snygg ratt.
” border=”0″ alt=”smile.gif” /> Hur mycket mindre än original är den månne? Och är det nån som vet vad SBP säger om en sån installation? Finns de till Scania också tro..? EDIT:
En snabb sökning på google gav detta resultat:
Sen sägs även att hansen racing, mekonomen m.fl. ska kunna få fram rattar, men det är nog mest till personbilar.
//Johan
31-01-2014 kl. 15:31 #16943Tom HBV168
DeltagareImage Resizer är ruskigt lätt att installera och använda. Det enda det kan är att förminska bilder till önskad storlek.
Gränsen för bildstorleken kanske kan ses som lite snålt ställd (men fullt tillräckligt egentligen). Bildstorlekarna från dagens digitalkameror och Smartphones är betydligt större än vad som krävs för att se bilder i ett forum.
En vacker dag kommer vi att uppgradera detta forum och då är jag ganska säker på att det kommer funktioner som förminskar bilder per automatik (för att spara plats).
Tills den dagen så får vi nog stå ut med att lära oss att själva förminska innan uppladdning, det behöver inte vara någonting negativt – det är kul att lära sig nya saker
” border=”0″ alt=”smile.gif” />31-01-2014 kl. 15:59 #16944Kenneth HBV 273
DeltagareCITAT(*JohanL @ 31 Jan 2014, 12:46 ) [snapback]17242[/snapback]
Hej!
Jag kunde inte låta bli att slänga mig in i diskussionen när bildförminskningsprogram kom på tapeten!
Det fungerar helt sonika att man ändrar nummersekvensen i namnet på PhotoResize400.exe till valfritt nummer. Om man t.ex. vill ändra storleken på en bild till 1600×1200 så ändrar man namnet på programmet till PhotoResize1600.exe, sen placerar man lättast programmet i katalogen där bilderna befinner sig, markerar bilderna och drar dem till PhotoResize1600.exe och släpper dem där. Detta öppnar ett dos-fönster som visar processen när bilderna förminskas, och när processen är klar trycker man bara på enter så försvinner dos-fönstret och man har dubbel uppsättning med filer i katalogen, en uppsättning med originalfiler, och en uppsättning med filer som är förminskade. Programmet är bara en fil, och det är inte speciellt stort, så man kan kosta på sig att kopiera runt PhotoResize400.exe till de platser där man vill minska ner storleken på bilder. Plättenkelt!
Om någon är osäker på processen så kan jag säkert göra en steg för steg-guide, med bilder om hur man använder detta program. Programmet är hursomhelst helt suveränt för detta ändamål.
” border=”0″ alt=”smile.gif” /> Hur mycket mindre än original är den månne? Och är det nån som vet vad SBP säger om en sån installation? Finns de till Scania också tro..? EDIT:
Sen sägs även att hansen racing, mekonomen m.fl. ska kunna få fram rattar, men det är nog mest till personbilar.
//Johan
Jag har sett rattar till Scania också,så de finns men vad SBP tycker behöver man inte bry sej så mycke… de e bara & byta tillbaka vid bes… eller hur.
Vi får leta vidare … ger mej inte förrän de sitter en träratt i min buss, tjenaCITAT(Tommy HBV 1 @ 30 Jan 2014, 23:25 ) [snapback]17240[/snapback]
Hej Kenneth.
Måste vara något fel.
Tommy HBV 1
Du måste ha stavat fel, kommer en dj…a massa skit på min mail
hahaha så funkar det gör den.
såg att Tom fixat med medlems skapet, så då e allt ok
CITAT(Tom HBV168 @ 31 Jan 2014, 16:31 ) [snapback]17244[/snapback]
Image Resizer är ruskigt lätt att installera och använda. Det enda det kan är att förminska bilder till önskad storlek.Gränsen för bildstorleken kanske kan ses som lite snålt ställd (men fullt tillräckligt egentligen). Bildstorlekarna från dagens digitalkameror och Smartphones är betydligt större än vad som krävs för att se bilder i ett forum.
En vacker dag kommer vi att uppgradera detta forum och då är jag ganska säker på att det kommer funktioner som förminskar bilder per automatik (för att spara plats).
Tills den dagen så får vi nog stå ut med att lära oss att själva förminska innan uppladdning, det behöver inte vara någonting negativt – det är kul att lära sig nya saker
” border=”0″ alt=”smile.gif” />
Tycker att bilderna är onödigt små, men men…
en annan sak – kan man inte göra sin presentation med ett antal bilder, de är ju intressant att få se hur andra har löst sina byggproblem och ideer,
tex, om jag går in på (BUSSAR) så finn där ett valfritt antal bilder som man kan visa upp sin buss på,och om man klickar på bilden så ska den bli stor, de va mitt lilla förslag…
Va tycks?31-01-2014 kl. 16:19 #16946Kenneth HBV 273
DeltagareCITAT(*JohanL @ 31 Jan 2014, 12:46 ) [snapback]17242[/snapback]
Hej!
//Johan
igen, pratade nyss med en på seabeach, kanon trevlig kille
som trodde att dom kunde få fram ett nav, ska ta lite bilder för säkerhets skull. De verkade som att dom hade till de flesta modeller
Tack för tipset!31-01-2014 kl. 20:16 #16432Tom HBV168
DeltagareJo, bilderna visas som ganska små, men du vet väl att du kan klicka på dem för att se dem i större format?
09-02-2014 kl. 19:44 #17002husbussens
DeltagareHej Kenneth.
Jag ser att du fått hjälp.
Men jag bara klicka på din adress och fick medelande om olevererbart medelande. Om det kom en massa skit och vart det kommer ifrån vet inte jagDu ser själv mailet du skicka nedan.
Tommy HBV 1
Från: Kenneth Levenrot
Ämne: Medlem?Meddelande:
Hej jag undrar om jag är medlem eller inte då jag står inskriven som gäst när jag kommenterar eller gör inlägg ?
Har betalat årsavgiften men ingen bekräftelse att så har skett.
Tacksam för svar.
Mvh Kenneth -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.